Descarcă GRATIS aplicația La Psihiatru pentru Android!

Durata somnului contează pentru sănătatea inimii. Asociația Americană a Inimii a adăugat durata somnului la lista sa de verificare a sănătății cardiovasculare

Durata somnului contează pentru sănătatea inimii. Asociația Americană a Inimii a adăugat durata somnului la lista sa de verificare a sănătății cardiovasculare

Dacă mai aveați nevoie de încă un motiv pentru a dormi suficient, iată-l: Acesta vă poate ajuta la sănătatea inimii.

Asociația Americană a Inimii a adăugat durata somnului la lista sa de verificare a sănătății cardiovasculare. Aceasta face parte din „Life’s Essential 8”, un chestionar care măsoară opt domenii cheie pentru a determina sănătatea cardiovasculară a unei persoane.

Lista actualizată a fost publicată în Circulation, jurnalul de specialitate al AHA, și a înlocuit chestionarul „Life’s Simple 7” al asociației, care a fost folosit din 2010.

Pe lângă somn, noua listă a păstrat categoriile inițiale: dieta, activitatea fizică, expunerea la nicotină, indicele de masă corporală, lipidele din sânge, glicemia și tensiunea arterială.

Durata somnului a intrat pe listă după ce cercetătorii au examinat noile descoperiri științifice din ultimul deceniu care au constatat că somnul joacă un rol important în sănătatea inimii, potrivit Dr. Eduardo Sanchez, medicul-șef pentru prevenție al AHA.

„Persoanele care nu dorm suficient au o probabilitate mai mare de a suferi de obezitate, hipertensiune și diabet”, a declarat Sanchez.

Sănătatea inimii. Ce se consideră un somn sănătos?

Adulții ar trebui să aibă între șapte și nouă ore de somn în fiecare noapte, a declarat Dr. Raj Dasgupta, specialist în îngrijirea critică pulmonară și somn, profesor asociat clinic la Școala de Medicină Keck a Universității California de Sud din Los Angeles.

Cu toate acestea, oamenii trebuie să aibă un somn de calitate pentru a profita de beneficii, a spus Dr. Dasgupta, care este, de asemenea, purtător de cuvânt al Academiei Americane de Medicină a Somnului.

O persoană trece prin mai multe cicluri de somn alcătuite din somn non-REM și REM (mișcări rapide ale ochilor), a explicat Dr. Dasgupta. Există trei stadii ale somnului non-REM, iar în cel de-al treilea se intră în somnul profund, care reface organismul atât din punct de vedere mental, cât și fizic, a explicat el.

Dacă vă tot treziți, acest lucru vă va împiedica să treceți la aceste stadii mai profunde, a spus Dr. Dasgupta: „Acest lucru poate duce la creșterea tensiunii arteriale și la creșterea nivelului de zahăr din sânge, care este asociat cu diabetul și obezitatea. Aceste afecțiuni contribuie la o sănătate mai scăzută a inimii și cresc riscul de a dezvolta insuficiență cardiac”.

Orientări modificate

Au fost modificate mai multe alte categorii, inclusiv dieta, expunerea la nicotină, lipidele din sânge și glicemia. AHA a venit cu un nou mod de a evalua cât de bine mănâncă oamenii, a completat Dr. Sanchez:

„Recomandăm un chestionar de 16 itemi care poate fi folosit la intervale regulate pentru a evalua obiceiurile alimentare sănătoase care se concentrează pe cantitățile săptămânale de alimente. Expunerea la nicotină s-a axat pe fumatul de tutun, dar acum include expunerea la fumatul pasiv, precum și vapatul”.

Lipidele din sânge vor fi măsurate folosind colesterolul non-HDL mai degrabă decât colesterolul total. Lipoproteinele cu densitate mare sunt cunoscute ca fiind colesterolul „bun”, iar nivelurile ridicate pot reduce riscul de boli de inimă și de accident vascular cerebral, potrivit Centrelor pentru controlul și prevenirea bolilor din SUA.

Măsurarea nivelului de glucoză din sânge s-a extins pentru a include nivelul hemoglobinei A1c, care măsoară nivelul de zahăr din sânge al unei persoane în ultimele trei luni, potrivit CDC. Testul este adesea utilizat pentru persoanele care își gestionează diabetul, precum și pentru diagnosticarea prediabetului și a diabetului.

Titus Motreanu

Titus Motreanu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

%d blogeri au apreciat: