Descarcă GRATIS aplicația La Psihiatru pentru Android!

Există o activitate care îmbunătățește starea de spirit cu efect de durată la persoanele cu depresie

Există o activitate care îmbunătățește starea de spirit cu efect de durată la persoanele cu depresie

Nu mai există nicio îndoială că exercițiile fizice pot fi un stimulent serios al dispoziției pentru persoanele cu tulburare depresivă majoră. Chiar și o oră de activitate fizică pe săptămână poate fi suficientă pentru a reduce riscul de episoade viitoare.

În mod surprinzător, se cunosc puține lucruri despre efectele mai imediate ale exercițiilor fizice asupra caracteristicilor specifice atât ale dispoziției, cât și ale minții în rândul persoanelor cu depresie, atât în timpul unei sesiuni de exerciții fizice, cât și imediat după.

„O mulțime de cercetări anterioare privind efectele exercițiilor fizice asupra sănătății mintale, în general, au folosit măsuri foarte largi ale stării de bine. Ceea ce ne-a interesat pe noi, în mod specific, este: cum influențează exercițiile fizice acute – adică o sesiune de exerciții fizice într-o zi – simptomele primare ale depresiei”, a explicat, pentru sciencealert.com, kinetoterapeutul Jacob Meyer de la Iowa State University.

Persoanele cu depresie

Formele cronice de depresie constau într-o varietate de schimbări mentale care o fac să fie mai mult decât un simplu sentiment de melancolie. Pentru mulți, este vorba de pierderea pură a plăcerii și a plăcerii care vine odată cu episoadele depresive – un simptom denumit anhedonie.

Apoi, există o relație a tulburării cu afectarea funcțiilor cognitive, inclusiv pierderea memoriei și viteza de procesare, care pot beneficia, de asemenea, de exerciții fizice.

Pentru a adăuga detalii la cunoștințele noastre despre modul în care un antrenament influențează schimbările atât în starea de spirit, cât și în abilitățile mentale, Meyer și colegii săi au analizat diverse rezultate ale testelor efectuate de 30 de voluntari înainte, în timpul și după o sesiune de jumătate de oră de ciclism moderat intens sau o sesiune de odihnă liniștită.

Testele au inclus un chestionar pentru a evalua starea de spirit și sentimentele curente, o scală pentru a măsura anhedonia și mai multe evaluări cognitive, inclusiv ceva numit testul Stroop de culori și cuvinte.

Luate împreună, evaluările au fost menite să formeze un profil mai clar al modului în care starea mentală a unei persoane evoluează pe parcursul unei sesiuni de exerciții fizice în timp ce se confruntă cu depresia.

O îmbunătățire a stării de spirit

La jumătatea ciclului, participanții au înregistrat, în general, o îmbunătățire a stării lor de spirit, una care a persistat timp de cel puțin 75 de minute după ce antrenamentul s-a încheiat.

Sentimentele de anhedonie s-au ameliorat, de asemenea, deși au început să revină la 75 de minute după antrenament. Cu toate acestea, în comparație cu cei care s-au odihnit în liniște, a fost totuși un rezultat pozitiv.

Poate mai surprinzătoare au fost variațiile în ceea ce privește capacitatea cognitivă. Spre deosebire de rezultatele anterioare pe persoane sănătoase, care au prezis o îmbunătățire generală a timpilor de reacție, rezultatele în rândul acestui eșantion au fost mixte.

În timpul exercițiilor fizice, rezultatele participanților la testul Stroop au fost ușor mai rapide. Cu toate acestea, acest lucru a scăzut la 25 și 50 de minute după ce s-au oprit, devenind mai lenți decât cei care nu au făcut exerciții fizice.

Nu este clar de ce s-ar putea întâmpla acest lucru sau dacă este legat de alte simptome ale tulburării depresive majore.

Persoanele cu depresie, lipsite de motivație

Faptul că există o îmbunătățire imediată a stării de spirit și a plăcerii generale după activitatea fizică ajută la construirea unui caz pentru persoanele cu depresie care ar putea să le încurajeze să facă mai multă mișcare.

Acestea fiind spuse, s-ar putea, de asemenea, să nu fie atât de simplu. Depresia slăbește motivația, ceea ce înseamnă că nici măcar anticiparea entuziasmului care vine odată cu ieșirea din casă și mișcarea ar putea să nu fie suficientă pentru a determina o schimbare de obicei.

Totuși, pentru cei care reușesc să facă pasul critic, faptul că știu că există o fereastră de cel puțin o oră în care norul negru se ridică ar putea ajuta la planificarea zilei un pic mai bine.

„Ceea ce este interesant este că aceste beneficii pentru starea de depresie și anhedonia ar putea dura peste 75 de minute. Ar trebui să facem un studiu mai lung pentru a determina când încep să scadă, dar rezultatele sugerează o fereastră de timp post-exercițiu în care ar putea fi mai ușor sau mai eficient pentru cineva cu depresie să facă ceva solicitant din punct de vedere psihologic sau cognitive”, spune Meyer.

Stefan Predescu

Stefan Predescu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

%d blogeri au apreciat: