Descarcă GRATIS aplicația La Psihiatru pentru Android!

Există o modalitate simplă de a contracara riscurile pentru sănătate ale șederii îndelungate pe scaun

Există o modalitate simplă de a contracara riscurile pentru sănătate ale șederii îndelungate pe scaun

Pentru a reduce efectele nocive pentru sănătate ale statului pe scaun, faceți o plimbare ușoară de 5 minute la fiecare jumătate de oră. Aceasta este principala concluzie a unui nou studiu pe care colegii mei și cu mine l-am publicat în revista Medicine & Science in Sports & Exercise, spune Keith Diaz, profesor asociat de medicină comportamentală – Universitatea Columbia.

Studiul profesorului Keith Diaz

Am rugat 11 adulți sănătoși de vârstă mijlocie și mai în vârstă să stea în laboratorul nostru timp de 8 ore – reprezentând o zi de lucru standard – pe parcursul a cinci zile separate. Într-una dintre aceste zile, participanții au stat jos timp de toate cele 8 ore, cu doar scurte pauze pentru a merge la baie.

În celelalte zile, am testat o serie de strategii diferite pentru a întrerupe șederea unei persoane cu mersul ușor. De exemplu, într-o zi, participanții au mers timp de 1 minut la fiecare jumătate de oră. În altă zi, au mers timp de 5 minute la fiecare oră.

Scopul nostru a fost de a găsi cea mai mică cantitate de mers pe jos pe care o poate face o persoană pentru a compensa efectele dăunătoare pentru sănătate ale statului așezat. În special, am măsurat modificările nivelului de zahăr din sânge și ale tensiunii arteriale, doi factori de risc importanți pentru bolile de inimă.

Am constatat că o plimbare ușoară de 5 minute la fiecare jumătate de oră a fost singura strategie care a redus substanțial nivelul de zahăr din sânge în comparație cu statul jos toată ziua. În special, plimbările de 5 minute la fiecare jumătate de oră au redus cu aproape 60 la sută creșterea bruscă a glicemiei după masă.

Această strategie a redus, de asemenea, tensiunea arterială cu patru până la cinci puncte în comparație cu statul jos toată ziua. Dar plimbările mai scurte și mai puțin frecvente au îmbunătățit și ele tensiunea arterială. Chiar și o plimbare ușoară de doar 1 minut la fiecare oră a redus tensiunea arterială cu cinci puncte.

Pe lângă beneficiile pentru sănătatea fizică, pauzele de mers pe jos au avut și beneficii pentru sănătatea mentală. În timpul studiului, le-am cerut participanților să își evalueze starea mentală cu ajutorul unui chestionar. Am constatat că, în comparație cu statul așezat toată ziua, o plimbare ușoară de 5 minute la fiecare jumătate de oră reducea senzația de oboseală, îi punea pe participanți într-o dispoziție mai bună și îi ajuta să se simtă mai energici.

Am constatat, de asemenea, că și plimbările chiar și o singură dată la fiecare oră au fost suficiente pentru a stimula starea de spirit și a reduce senzația de oboseală.

De ce este important

Persoanele care stau așezate ore în șir dezvoltă boli cronice, inclusiv diabet, boli de inimă, demență și mai multe tipuri de cancer, în proporții mult mai mari decât persoanele care fac mișcare pe parcursul zilei. Un stil de viață sedentar îi expune, de asemenea, pe oameni la un risc mult mai mare de deces prematur. Dar simpla practicare zilnică a exercițiilor fizice poate să nu inverseze efectele nocive ale șezutului asupra sănătății.

Din cauza progreselor tehnologice, timpul pe care adulții din țările industrializate îl petrec stând jos a crescut constant de zeci de ani. În prezent, mulți adulți își petrec cea mai mare parte a zilei stând jos.

Această problemă nu a făcut decât să se agraveze de la începutul pandemiei COVID-19. Odată cu migrarea către munca la distanță, oamenii sunt mai puțin înclinați să se aventureze în afara casei în aceste zile. Așadar, este clar că sunt necesare strategii pentru a combate o problemă de sănătate publică în creștere în secolul XXI.

Orientările actuale recomandă ca adulții să „stea mai puțin jos, să se miște mai mult”. Dar aceste recomandări nu oferă niciun sfat sau strategie specifică pentru cât de des și cât de mult timp să se miște.

Lucrarea noastră oferă o strategie simplă și accesibilă: Faceți o plimbare ușoară de 5 minute la fiecare jumătate de oră. Dacă aveți un loc de muncă sau un stil de viață în care trebuie să stați jos pentru perioade îndelungate, această singură schimbare de comportament ar putea să vă reducă riscurile pentru sănătate cauzate de statul așezat.

Studiul nostru oferă, de asemenea, îndrumări clare pentru angajatori cu privire la modul de promovare a unui loc de muncă mai sănătos. Deși poate părea contraintuitiv, luarea unor pauze regulate de mers pe jos poate ajuta de fapt lucrătorii să fie mai productivi decât lucrul fără oprire.

Ce nu se știe încă

Studiul nostru s-a axat în primul rând pe efectuarea de pauze regulate de mers pe jos la o intensitate ușoară. Unele dintre strategiile de mers pe jos – de exemplu, plimbări ușoare de 1 minut la fiecare oră – nu au redus nivelul de zahăr din sânge. Nu știm dacă mersul pe jos mai riguros ar fi oferit beneficii pentru sănătate în aceste doze.

Ce urmează

În prezent, testăm peste 25 de strategii diferite pentru a contracara efectele nocive pentru sănătate ale șederii prelungite. Mulți adulți au locuri de muncă, cum ar fi conducerea de camioane sau taxiuri, unde pur și simplu nu pot merge pe jos la fiecare jumătate de oră.

Găsirea unor strategii alternative care să producă rezultate comparabile poate oferi publicului mai multe opțiuni diferite și, în cele din urmă, poate permite oamenilor să aleagă strategia care funcționează cel mai bine pentru ei și pentru stilul lor de viață.

Stefan Predescu

Stefan Predescu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

%d blogeri au apreciat: