Descarcă GRATIS aplicația La Psihiatru pentru Android!

Supraalimentația. Exercițiile de conștientizare pot ajuta

Supraalimentația. Exercițiile de conștientizare pot ajuta

Cu toții trecem prin momente de indulgență care duc la supraalimentare. Dacă se întâmplă din când în când, nu este nimic îngrijorător. Dacă se întâmplă frecvent, vă puteți întreba dacă aveți o problemă de supraalimentare sau o „dependență alimentară”. Înainte de a vă îngrijora, să știți că niciunul dintre acestea nu este considerat un diagnostic medical oficial. De fapt, existența dependenței alimentare este puternic dezbătută.

„Dacă există, dependența alimentară ar fi cauzată de un proces fiziologic real și ai experimenta simptome de sevraj dacă nu ai mâncat anumite alimente, cum ar fi cele cu zahăr. Dar acest lucru este foarte diferit de a spune că iubești zahărul și că îți este greu să nu-l mănânci”, remarcă Helen Burton Murray, psiholog și director al Programului de sănătate comportamentală gastrointestinală din cadrul Centrului pentru sănătate neurointestinală de la Spitalul General din Massachusetts, afiliat la Harvard.

Mulți oameni mănâncă în mod inconștient prea mult și nu-și dau seama de acest lucru decât după ce termină o masă. Aici este locul în care exercițiile de conștientizare vă pot ajuta să vă țineți de porții de dimensiuni rezonabile.

Dar Helen Burton Murray vă îndeamnă să căutați ajutor profesional dacă gândurile dvs. despre mâncare interferează cu capacitatea dvs. de a funcționa în fiecare zi. Medicul dvs. de familie este un loc bun pentru a începe.

Ce este alimentația conștientă?

Mindfulness este practica de a fi prezent în momentul de față și de a observa intrările care vă inundă simțurile. În timpul mesei. „Gândiți-vă la felul în care arată mâncarea, la gustul și mirosul ei. Care este textura? Ce amintiri îți trezește? Cum vă face să vă simțiți?”, întreabă Burton Murray.

Fiind conștient la mese, veți încetini procesul alimentar, veți fi mai atent la semnalele de foame și de sațietate ale corpului dumneavoastră și, poate, veți evita să mâncați prea mult.

„Te face să faci un pas înapoi și să iei decizii cu privire la ceea ce mănânci, în loc să treci prin procesul automat de a vedea mâncare, a lua mâncare, a mânca mâncare”, spune Burton Murray.

Pregătiți-vă pentru succesul de a fi atenți când mâncați prin:

-Îndepărtarea distragerilor. Închideți telefoanele, televizoarele și computerele. Mâncați într-un spațiu liniștit, neîngrădit.
-Planificându-vă pentru o masă de 20 de minute. Mestecați încet mâncarea și puneți furculița jos între îmbucături.

Mai multe exerciții de conștientizare pe care să le încercați

Practicarea mindfulness atunci când nu mâncați vă ascute „mușchii” mindfulness. Iată exerciții pentru a face asta.

-Respirație concentrată. "Inspiră și expiră încet. Cu fiecare inspirație, permiteți burții să iasă afară. Cu fiecare expirație, permiteți burții să intre", explică Burton Murray. "Acest lucru angajează diafragma, care este conectată la nervii dintre creier și intestin și promovează relaxarea".
-Relaxare musculară progresivă. În acest exercițiu, încordați și eliberați câte un grup muscular major pe rând, timp de 20 de secunde. Pe măsură ce eliberați o contracție, observați cum se simte relaxarea mușchilor.
-Faceți o plimbare conștientă, chiar dacă este vorba doar de cinci minute. "Folosiți-vă simțurile pentru a vă lua în primire împrejurimile", sugerează Burton Murray. "Ce culori au frunzele copacilor? Există crăpături pe pământ și unde sunt? Ce miros are aerul? Simțiți o briză pe pielea ta?".
-Practicați yoga sau tai chi. Ambele practici străvechi de arte marțiale includ o respirație profundă și o concentrare pe senzațiile corpului.
-Țineți un jurnal. Scrieți detaliile zilei. Încercați să includeți ceea ce v-au absorbit simțurile - priveliștile, sunetele și mirosurile pe care le-ați experimentat și texturile pe care le-ați atins.
Nu vă faceți griji că încercați să fiți conștient toată ziua. Începeți cu un moment aici și acolo și construiți treptat. Cu cât deveniți mai atenți pe parcursul zilei, cu atât mai atenți veți deveni și când mâncați. Și s-ar putea să descoperiți că sunteți mai în măsură să luați decizii mai bune cu privire la alimentele pe care le consumați.
Ecaterina Dinescu

Ecaterina Dinescu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

%d blogeri au apreciat: