Anxietatea și depresia sunt în creștere pe măsură ce pandemia avansează. Ce puteți face

Anxietatea și depresia sunt în creștere pe măsură ce pandemia avansează. Ce puteți face

Dacă vă simțiți anxios și deprimat în acest moment, nu sunteți singur. Suferința psihologică, depresia și anxietatea au fost prevalente atât în rândul bărbaților, cât și al femeilor, la jumătate de an de la începutul pandemiei Covid-19 și mult dincolo de perioadele inițiale de izolare, potrivit unui nou articol publicat în Lancet Regional Health-Americas.

Studiul a folosit date despre 2.359 de adulți, un subset de participanți la nivel național care au fost înscriși în Studiul de prevenire a cancerului-3 al Societății Americane de Cancer. Cercetătorii au comparat datele între două perioade de timp diferite – 2018 și din iulie până în septembrie 2020 – pentru a caracteriza nivelurile de suferință psihologică.

Anxietatea și depresia sunt în creștere

Ei au constatat că 42% dintre persoanele din studiu au raportat că au avut o anumită suferință psihologică ușoară în pandemie în 2020, comparativ cu doar 32% în 2018. Zece la sută dintre participanții la studiul din 2020 au avut o oarecare anxietate sau depresie moderată până la severă. Iar depresia a fost mai frecventă la cei cu afecțiuni preexistente, cum ar fi cancerul.

Emoțiile pot aluneca în anxietate și depresie atunci când sentimentele negative nu dispar după o perioadă scurtă de timp, a declarat Dr. Cynthia Ackrill, medic psihiatru.

“Dacă îngrijorarea este intruzivă dincolo de factorul de stres, aceasta este anxietate”, a spus Ackrill. “Dacă tristețea este o stare de spirit pe care nu o poți schimba dincolo de situație, asta este depresie.”

Femeile sunt mai predispuse decât bărbații să raporteze o suferință psihologică

Cercetătorii au descoperit, de asemenea, că femeile au fost mai predispuse decât bărbații să raporteze o suferință psihologică mai mare în timpul pandemiei – în special anxietate.

Femeile tind să fie cele care se ocupă de gospodărie, chiar și atunci când rolurile de gen sunt mai echilibrate decât erau în trecut, a declarat John Duffy, psiholog clinician și terapeut familial din Chicago, care nu a fost implicat în studiu.

“Ele își asumă nu numai temerile, preocupările și anxietățile lor, ci și ale celor din jurul lor”, a spus Duffy.

O suferință psihologică mai mare înainte de pandemie a fost asociată cu niveluri mai mari de suferință în timpul pandemiei.

Aceștia au constatat că, în cazul bărbaților, stresul psihologic ridicat înainte de pandemie a fost asociat cu o creștere de 11 ori a depresiei. În comparație cu o creștere de 6 ori mai mare a depresiei în cazul femeilor care au avut un stres psihologic ridicat înainte de pandemie.

“Nivelurile mai ridicate ale factorilor de stres legați de echilibrul dintre viața profesională și cea privată au fost mai puternic asociate cu depresia în cazul femeilor și cu anxietatea în cazul bărbaților; cu toate acestea, nivelurile mai ridicate ale factorilor de stres financiar au fost mai puternic asociate cu depresia în rândul bărbaților”, potrivit cercetătorilor.

În timpul pandemiei, unul sau mai mulți factori de stres financiar au fost asociați cu șanse mai mult decât duble de suferință psihologică.

Importanța de a căuta ajutor

Cercetătorii au declarat că descoperirile lor subliniază necesitatea unei evaluări periodice a sănătății mentale de către profesioniștii din domeniul sănătății.

Meditația conștientă poate ajuta persoanele care se simt stresate, a declarat Dr. Alfiee Breland-Noble, psiholog și fondator al AAKOMA Project, o organizație nonprofit pentru sănătatea mintală a tinerilor.

O tehnică pe care ea a recomandat-o implică folosirea celor cinci simțuri pentru a identifica lucrurile pe care le puteți vedea, auzi, gusta, mirosi, atinge și apoi ceva pentru care sunteți recunoscător.

“Concentrarea de care este nevoie pentru a enumera fiecare dintre aceste lucruri este adesea suficientă pentru a ne muta mintea de la ceea ce ne stresează și pentru a ne concentra pe moment”, a declarat Breland-Noble.

De asemenea, este important să vă implicați în activități care vă plăceau înainte de a vă simți stresat și să vă rezervați timp dedicat pentru autoîngrijire, a spus Duffy.

Câteva exemple de autoîngrijire includ scrierea unui jurnal, plimbarea cu un prieten sau vizionarea unei emisiuni preferate la televizor, a spus el.

Dacă cineva continuă să se lupte cu sănătatea sa mintală, Duffy a recomandat să caute sprijin profesional pentru sănătate mintală, cum ar fi consilierea.

Stefan Predescu

Stefan Predescu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

%d blogeri au apreciat: