Descarcă GRATIS aplicația La Psihiatru pentru Android!

Ceaiul ajută cu adevărat la digestie?

Ceaiul ajută cu adevărat la digestie?

Dacă v-ați confruntat cu probleme de digestie, cum ar fi balonarea, constipația sau durerile de stomac, probabil că ați încercat deja diverse remedii. În căutarea unui „leac” pentru problema dumneavoastră de digestie, este posibil să fi întâlnit afirmații potrivit cărora consumul de ceai poate ajuta la – ei bine – a pune lucrurile în mișcare din nou. Dar ajută ceaiul cu adevărat la digestie sau este doar un mare mit de marketing?

Experții în sănătate digestivă au explicat, pentru livescience.com, despre despre modul în care ceaiul poate (și nu poate) ajuta. Cum poate ajuta ceaiul să vă mențină sistemul digestiv sănătos și cum puteți încorpora băutura în rutina dvs. într-un mod sigur.

Ce înseamnă o digestie bună

Sistemul digestiv este compus din toate părțile corpului care sunt implicate în consumul și digerarea alimentelor. Scopul general al sistemului este de a lua alimentele pe care le consumați și de a transforma o parte din ele în energie și o parte din ele în deșeuri, care sunt excretate din organism. Atunci când una dintre părțile acestui sistem, cum ar fi stomacul sau intestinele, nu mai funcționează corect, este posibil să începeți să simțiți disconfort sau balonare.

Problemele digestive pot fi cauzate de un număr mare de lucruri, inclusiv:

Intoleranțe alimentare
Stresul
Probleme de somn
Alergii
Alcoolul
Probleme alimentare
Schimbări în rutina dumneavoastră
Lipsa de exerciții fizice
Afecțiuni cronice

Pe termen lung, problemele digestive pot duce chiar și la alte probleme de sănătate, inclusiv artrită sau diabet, așa că este important să vă luați în serios sănătatea digestivă.

Dacă te-ai confruntat cu probleme de digestie, este întotdeauna cel mai bine să vorbești cu medicul tău pentru a ajunge la fondul problemei. Cu toate acestea, dacă doriți să rezolvați problemele pe cont propriu, există câteva lucruri pe care le puteți încerca.

„Unii oameni sunt predispuși să aibă probleme de digestie”, spune pentru LiveScience Adylia-Rhenee Gutierrez, nutriționist integrativ certificat la Yhorlife: „Ar trebui să începeți prin a lua un probiotic care previne creșterea excesivă a bacteriilor greșite din intestin. Apoi, creșteți alimentele bogate în fibre, diminuați consumul de alcool, reduceți stresul și reduceți carbohidrații rafinați”. O altă modalitate de a vă îmbunătăți potențial sănătatea digestivă este consumul de ceai.

Ceaiul ajută cu adevărat la digestie?

Ceaiul poate ajuta la digestie”, spune Dr. Kellyann Petrucci, specialist în sănătatea intestinelor: „Potrivit unei revizuiri sistematice din 2019 în Nutrients, consumul de ceai ar putea regla în mod favorabil profilul microbiomului intestinal și ar putea ajuta la compensarea dezechilibrului de bacterii cauzat de obezitate sau de dietele bogate în grăsimi. Ceaiul negru și ceaiul oolong au fost două ceaiuri populare care au produs aceste rezultate”.

În timp ce unele ceaiuri pot ajuta la calmarea și stabilizarea sistemului digestiv, alte ceaiuri sunt mai puțin eficiente. „Unele ceaiuri pot ajuta la digestie”, spune Gutierrez: „Ceaiurile cu flavonoide calmează tractul digestiv.”

Antrenorul Noom Ashley Bannister, MS RD LD, adaugă: „Consumul de ceai poate ajuta la ajutarea digestiei, în funcție de ceaiul în sine. De exemplu, ceaiul negru conține tearubigine care pot îmbunătăți indigestia prin reducerea inflamației și îmbunătățirea mobilității gastrointestinale”.

Ce spune știința despre ceai și digestie?

Au fost efectuate mai multe studii pentru a examina efectele consumului de ceai asupra sistemului digestiv.

Într-un studiu din 2015 publicat în Scientific Reports, cercetătorii au descoperit că consumul de ceai verde ar putea îmbunătăți digestia și absorbția amidonului, îmbunătățind astfel funcționarea sistemului digestiv.

Un alt studiu din 2015, publicat în Drug Metabolism Reviews, a arătat că flavonoidele, care sunt prezente în cantități mari în multe ceaiuri, pot ajuta la reglarea și calmarea procesului de digestie.

Anumite ceaiuri, cum ar fi ceaiul de ghimbir, ceaiul de mentă și ceaiul de fenicul pot fi deosebit de benefice. Studii publicate în European journal of gastroenterology & hepatology și Phytomedicine : international journal of phytotherapy and phytopharmacology au arătat că ghimbirul, menta și feniculul au proprietăți unice care pot îmbunătăți sănătatea digestivă, deși au fost realizate puține studii pentru a descoperi beneficiile specifice ale acestor ceaiuri.

Unele studii indică faptul că băutul ceaiului poate duce, de asemenea, la o sănătate digestivă pe termen lung. De exemplu, un studiu publicat în The American journal of clinical nutrition a descoperit că cei care beau o cantitate „medie” de ceai (de aproximativ trei ori pe săptămână, timp de peste șase luni) au mai puține șanse de a dezvolta cancer la nivelul tractului digestiv, în comparație cu cei care nu beau ceai.

Care sunt cele mai bune ceaiuri pentru sănătatea digestivă?

Consumul de ceai pare să ofere beneficii pentru sistemul digestiv. Așadar, ce sugerează experții la nivel practic?

Potrivit Gutierezz, ceaiurile care sunt bune pentru digestie includ:

Negru
Verde
Fenicul
Ghimbir
Kombucha

Deși s-a demonstrat că ceaiul ajută la digestie, Petrucci sugerează o altă băutură: „Vă sugerez să beți bulion de oase. Aceasta este o experiență similară cu cea a consumului de ceai. Supa de oase este bogată în aromă și conține glutamină, nutrientul cheie care s-a demonstrat că repară găurile din mucoasa intestinală. De asemenea, este foarte important să populăm intestinul cu bacterii bune sau benefice pentru a depăși bacteriile rele sau patogene, motiv pentru care sugerez înlocuirea gustărilor bogate în zahăr și procesate cu bulion de oase pentru a beneficia și mai mult de sănătatea intestinului”.

Concluzii

Cercetările și experții în domeniul digestiv par să fie de acord: ceaiul chiar poate ajuta la sănătatea ta digestivă. Ceaiurile negre și verzi, în special, au cantități mari de flavonoide, care pot contribui la menținerea funcționării optime a sistemului digestiv, în timp ce alte ceaiuri din plante conțin adesea ingrediente naturale care conțin elemente ce pot contribui la sănătatea digestivă generală, pe termen lung.

Dar, deși ceaiul este cu siguranță o modalitate excelentă de a vă îmbunătăți sănătatea digestivă, nu este un leac sau un remediu pentru problemele de digestie. Dacă vă confruntați cu probleme digestive continue, trebuie să vă vizitați medicul pentru a găsi rădăcina problemei.

Ecaterina Dinescu

Ecaterina Dinescu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

%d blogeri au apreciat: