Descarcă GRATIS aplicația La Psihiatru pentru Android!

Câte proteine conține un ou

Câte proteine conține un ou

Se știe că ouăle sunt foarte sănătoase, fiind o sursă excelentă de proteine de înaltă calitate. Obținerea unei cantități suficiente de proteine este foarte importantă pentru construirea oaselor și a mușchilor, precum și pentru menținerea unei bune stări generale de sănătate.

Proteinele din ouă

Un ou mediu conține aproximativ 6-7 grame de proteine, deci conținutul de proteine depinde de mărimea oului.

Iată ce cantitate de proteine conțin ouăle de diferite dimensiuni

    -ou mic (38 grame): 4,79 grame de proteine

    -ou mijlociu (44 grame): 5,54 grame de proteine

   – ou mare (50 de grame): 6,3 grame de proteine

    -ou extra mare (56 de grame): 7,06 grame de proteine

    -ou jumbo (63 grame): 7,94 grame de proteine

Pentru a pune aceste cifre în perspectivă, bărbatul sedentar mediu are nevoie de aproximativ 56 de grame de proteine pe zi, iar femeia sedentară medie are nevoie de aproximativ 46 de grame, potrivit healthline.com.

Conținutul de proteine al gălbenușului și al albușului

Dar care este conținutul de proteine din diferite părți ale oului.

Proteinele din gălbenușul de ou

În gălbenușul de ou se găsesc aproape toate substanțele nutritive și grăsimile din ou.

Cu toate acestea, pe lângă aceste substanțe nutritive, gălbenușul conține, de asemenea, până la aproximativ jumătate din conținutul de proteine din ou.

Într-un ou mare care conține aproximativ 6,3 grame de proteine, 2,7 grame provin din gălbenuș.

Proteinele din albușul de ou

Albușul de ou este alcătuit din aproximativ 88% apă.

În albușul de ou există 150 de tipuri diferite de proteine.

În 33 de grame de albuș de ou crud există 3,6 grame de proteine.

Ouăle crude au mai multe proteine?

Ouăle întregi conțin aproximativ aceeași cantitate de proteine, indiferent dacă sunt consumate crude sau sunt gătite.

Un ou mare, întreg, crud, conține 6,3 grame de proteine.

Un ou mare, întreg, fiert tare conține, de asemenea, 6,3 grame de proteine.

Un ou prăjit mare, întreg, conține ceva mai puține proteine, cu 6,26 grame.

Este important de reținut că consumul de ouă crude implică anumite riscuri. Acesta poate provoca îmbolnăviri din cauza bacteriei Salmonella.

Alte beneficii ale ouălor pentru sănătate

Ouăle se numără printre cele mai sănătoase și mai nutritive alimente pe care le puteți consuma.

Sunt relativ sărace în calorii, un ou mare crud conținând doar aproximativ 71 de calorii.

În ciuda faptului că sunt sărace în calorii, sunt o sursă echilibrată de aproape toți nutrienții de care aveți nevoie.

Unul dintre acești nutrienți este colina. Colina este importantă pentru multe procese din organism, inclusiv pentru metabolism, expresia genelor și dezvoltarea creierului.

Ouăle oferă, de asemenea, o serie de vitamine și minerale, inclusive:

    -fier

    -folat

   – vitamina B12

    -vitamina A

   – vitamina D

    -vitamina E

    -luteină și zeaxantină

   – seleniu

În afară de conținutul lor nutritiv, ouăle au fost, de asemenea, legate de numeroase beneficii pentru sănătate, inclusiv beneficii legate de pierderea în greutate și menținerea greutății.

Ouăle pot reduce, de asemenea, riscul de boli cardiovasculare și de accident vascular cerebral.

Ouăle și pierderea în greutate

S-a demonstrat că ouăle promovează senzația de sațietate, ceea ce poate ajuta la susținerea mâncării cu moderație.

Acest efect este vizibil mai ales atunci când mâncați ouă la micul dejun.

S-a demonstrat că mâncatul ouălor la micul dejun are ca rezultat mai puține senzații de foame în comparație cu consumul de cereale la micul dejun.

În plus față de toate acestea, ouăle sunt o opțiune alimentară cu costuri reduse și foarte ușor de preparat.

Surse bune de proteine

Ouăle nu sunt singura sursă bună de proteine. Puteți găsi proteine și în alimente precum:

    -tofu (18,8 grame de proteine la 100 de grame de tofu prăjit) –

   – linte (24,6 grame de proteine la 100 de grame de linte crudă)-

    -năut (8,86 grame de proteine la 100 de grame)

    -fasole roșie (22,5 grame de proteine la 100 de grame de fasole roșie crudă) –

    -fasole neagră (21,6 grame de proteine la 100 grame de fasole spate crudă)

    -migdale (21,2 grame de proteine la 100 grame)

Concluzia

Un ou de mărime medie conține aproximativ 6-7 grame de proteine.

Atât albușul cât și gălbenușul conțin proteine.

În afară de conținutul impresionant de proteine, ouăle sunt sărace în calorii, bogate în nutrienți și, dacă aveți în vedere să slăbiți, sunt deosebit de favorabile pierderii în greutate.

Natalia Brahaș

Natalia Brahaș

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

%d blogeri au apreciat: