Cât de sigure și sănătoase sunt ouăle crude

Cât de sigure și sănătoase sunt ouăle crude

Dacă vreți să adăugați mai multe proteine și nutrienți în dieta dumneavoastră, ouăle sunt o soluție nutritivă. Acestea conțin micro și macronutrienți importanți.

Cu toate acestea, profilul nutrițional al ouălor crude și profilul nutrițional al ouălor gătite prezintă câteva diferențe marcante, inclusiv faptul că consumul de ouă crude sau de alimente care le conțin ridică îngrijorări cu privire la riscul de a contracta o infecție cu Salmonella.

Iată câteva dintre beneficiile pentru sănătate – și îngrijorările legate de sănătate – în legătură cu consumul de ouă crude.

Ouăle crude sunt nutritive

La fel ca și ouăle gătite, ouăle crude sunt extrem de nutritive.

Ele sunt bogate în:

   – proteine de înaltă calitate

    -grăsimi sănătoase

   – vitamine

   – minerale

   – antioxidanți care protejează ochii

   – diverse alte substanțe nutritive

Un ou întreg, mare și crud, conține:

    -proteine: 6 grame

    -grăsimi: 5 grame

    -magneziu: 6 mg (1% din valoarea zilnică)

    -calciu: 28 mg (2% din valoarea zilnică zilnică)

    -fosfor: 99 mg (8% din VD)

    -potasiu: 69 mg (1% din VD)

    -vitamina D: 41 UI (5% din VD)

În plus, un ou crud conține 147 mg de colină (27% din VD), un nutrient esențial care s-a demonstrat că are un impact pozitiv asupra funcției cerebrale. Colina poate juca, de asemenea, un rol în sănătatea inimii.

Ouăle crude sunt, de asemenea, bogate în luteină și zeaxantină. Acești antioxidanți importanți vă protejează ochii și pot reduce riscul de boli oculare legate de vârstă. Este important să rețineți că aproape toți acești nutrienți sunt concentrați în gălbenuș. Albușul de ou constă în cea mai mare parte din proteine.

Ouăle crude pot scădea absorbția proteinelor

Ouăle sunt una dintre cele mai bune surse de proteine animale existente.

De fapt, ele conțin toți cei 9 aminoacizi esențiali. Din acest motiv, ele sunt adesea denumite o sursă de proteine “completă”. Cu toate acestea, conform unui studiu foarte mic și mult mai vechi, consumul de ouă crude poate scădea absorbția acestor proteine de calitate.

Studiul a comparat absorbția proteinelor din ouăle fierte și crude la 5 persoane și a constatat că 90% din proteinele din ouăle fierte au fost absorbite, în timp ce doar 50% din proteinele din ouăle crude au fost absorbite.

Această problemă cu absorbția este ceva de luat în considerare dacă ouăle sunt principala ta sursă de proteine, dar mărimea și data studiului fac imposibilă tragerea unor concluzii reale.

Albușul de ou crud poate împiedica absorbția biotinei

Biotina este o vitamină B solubilă în apă, cunoscută și sub numele de vitamina B7.

Această vitamină este implicată în producerea de glucoză și acizi grași de către organismul dumneavoastră. Este, de asemenea, importantă în timpul sarcinii.

În timp ce gălbenușurile de ou oferă o sursă dietetică bună de biotină, albușurile de ou crude conțin o proteină numită avidină. Avidina se leagă de biotină în intestinul subțire, împiedicând absorbția acesteia. Deoarece căldura distruge avidina, acest lucru nu reprezintă o problemă atunci când oul a fost gătit.

În orice caz, chiar dacă mâncați ouă crude, este foarte puțin probabil ca acest lucru să ducă la o deficiență reală de biotină. Pentru ca acest lucru să se întâmple, ar trebui să consumați ouă crude în cantități mari în fiecare zi.

Ouăle crude pot fi contaminate cu bacterii

Ouăle crude și insuficient gătite pot conține Salmonella, un tip de bacterii dăunătoare.

Contaminarea cu Salmonella se poate întâmpla într-unul din două moduri:

   – fie direct în timpul formării unui ou în interiorul găinii

   – fie indirect, atunci când Salmonella contaminează exteriorul oului și pătrunde prin membrana cojii

Contaminarea indirectă poate avea loc în timpul procesului de producție, în timpul manipulării sau în timpul preparării alimentelor.

Consumul de ouă contaminate poate provoca intoxicații alimentare.

Simptomele intoxicației alimentare cu Salmonella includ crampe stomacale, diaree, vărsături și febră. Aceste simptome apar, de obicei, la 6 ore până la 6 zile după contractarea unei infecții și pot dura între 4 și 7 zile după consumul alimentelor contaminate cu bacteria.

Între 1995 și 2002, ouăle au fost identificate ca fiind sursa a 53% din toate cazurile de Salmonella raportate la Centrele pentru Controlul și Prevenirea Bolilor (CDC). În 2013, s-a estimat că Salmonella a provocat aproximativ 1 milion de cazuri de îmbolnăviri în Statele Unite.

Pasteurizarea este o metodă care este adesea utilizată pentru a preveni posibilitatea contaminării cu Salmonella. Acest proces utilizează un tratament prin încălzire pentru a reduce numărul de bacterii și alte microorganisme din alimente (13).Sursa de încredere

Departamentul pentru Agricultură al SUA (USDA) consideră că este sigură utilizarea ouălor crude în coajă dacă acestea sunt pasteurizate.

Infecția cu Salmonella poate fi mai riscantă pentru anumite persoane

În timp ce majoritatea persoanelor care se confruntă cu toxiinfecția alimentară cu Salmonella se însănătoșesc rapid, există persoane care prezintă un risc mai mare de a contracta o infecție și care pot avea simptome mai severe.

Cei care sunt mai în vârstă, gravide, cei care trăiesc cu un sistem imunitar compromis și copiii mici ar trebui să evite consumul de ouă crude și de alimente care le conțin – mai ales dacă ouăle nu au fost pasteurizate.

Cum să minimalizați riscul de infecție bacteriană

Potrivit CDC, există câteva modalități prin care puteți reduce la minimum riscul de a contracta o infecție cu Salmonella:

    -Cumpărați ouă și produse din ouă pasteurizate, care sunt disponibile în unele supermarketuri.

    -Cumpărați numai ouă păstrate în secțiunea de alimente refrigerate a magazinului alimentar.

    -Păstrați ouăle la frigider în casa dumneavoastră. Păstrarea lor la temperatura camerei poate induce o creștere rapidă a bacteriilor dăunătoare.

    -Nu cumpărați și nu consumați ouă după data de expirare.

    -Scapă de ouăle crăpate sau murdare.

    -Spălați-vă pe mâini și orice altceva care ar fi putut intra în contact cu ouăle crude.

Deși toți acești pași sunt de ajutor, una dintre cele mai bune modalități de a elimina riscul de a contracta Samonella este de a găti bine ouăle.

Stefan Predescu

Stefan Predescu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

%d blogeri au apreciat: