Descarcă GRATIS aplicația La Psihiatru pentru Android!

Aportul de proteine, asociat cu un declin cognitiv mai mic. Studiu

Aportul de proteine, asociat cu un declin cognitiv mai mic. Studiu

Un studiu de la Harvard, publicat în The American Journal of Clinical Nutrition, sugerează că un aport suficient de proteine în alimentația dumneavoastră poate fi important pentru protejarea cogniției.

 Cercetătorii au evaluat obiceiurile alimentare și starea de sănătate declarate de mai mult de 77.000 de bărbați și femei care au fost urmăriți timp de peste 20 de ani. Comparativ cu consumul de carbohidrați, consumul de proteine a fost asociat cu șanse mai mici de a dezvolta declin cognitiv mai târziu în viață. Nu a fost nevoie de mult pentru a face diferența.

De exemplu, pentru fiecare 5% din calorii care proveneau din proteine animale în loc de carbohidrați, a existat un risc cu 11% mai mic de a dezvolta demență. Iar pentru fiecare 5% din calorii care proveneau din proteine vegetale în loc de carbohidrați, riscul de a dezvolta demență era cu 26% mai mic.

Aportul de proteine, asociat cu un declin cognitiv mai mic

„Fasolea și legumele au avut cea mai puternică asociere protectoare. Mazărea și fasolea lima, în special, au fost asociate cu un risc cu 28% mai mic de declin cognitiv pentru fiecare trei porții suplimentare pe săptămână”, spune Dr. Tian-Shin Yeh, autorul principal și cercetător postdoctoral la Harvard T.H. Chan School of Public Health.

„Studiul a fost observațional și nu dovedește că dacă mâncați mai multe proteine vă va proteja creierul. Dar știm deja că proteinele sunt elementele constitutive ale mușchilor și organelor și sunt esențiale pentru repararea țesuturilor și a celulelor și pentru producerea de substanțe chimice importante pentru creier. Așadar, asigurați-vă că adăugați proteine în farfuria dumneavoastră la fiecare masă, în special proteine vegetale, cum ar fi fasolea, lintea, nucile și semințele”, sugerează specialiștii de la health.harvard.edu.

Natalia Brahaș

Natalia Brahaș

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

%d blogeri au apreciat: