Descarcă GRATIS aplicația La Psihiatru pentru Android!

Exercițiul fizic și sănătatea mintală: „Este important să luați lucrurile pas cu pas și să începeți cu un obiectiv”

Exercițiul fizic și sănătatea mintală: „Este important să luați lucrurile pas cu pas și să începeți cu un obiectiv”

Un măr pe zi ține doctorul departe! Probabil că ni s-a dat acest sfat sau cunoaștem pe alții care au primit acest sfat de nenumărate ori… să mâncăm mai sănătos și, mai important, să facem mișcare. Deși exercițiile fizice nu sunt neapărat leacul atotcuprinzător pentru infecțiile și bolile din lume, ele joacă un rol important în susținerea și menținerea unei bune stări de sănătate.

Leanna Lui, specialist în sănătate globală la Universitatea din Toronto și scrimeră în echipa Universității din Toronto Varsity Fencing și în cadrul Federației canadiene de scrimă, a scris, în medscape.com, despre beneficiile exercițiilor fizice.

Exercițiul fizic și sănătatea mintală. Ce spune Leanna Lui

Depresia este una dintre principalele cauze de invaliditate la nivel mondial. Depresia este asociată cu morbiditatea (de exemplu, boli cardiovasculare) și mortalitatea prematură. Există mai multe mecanisme de acțiune implicate în fiziopatologia depresiei, care includ, dar nu se limitează la, inflamație, stres oxidativ, genetică și factori psihosociali.

Literatura de specialitate disponibilă indică faptul că activitatea fizică poate reduce șansele de a dezvolta depresie. O meta-analiză a raportat șanse cu 17% mai mici de a dezvolta depresie în rândul persoanelor care au avut niveluri mai ridicate de activitate fizică. Cu toate acestea, această valoare se modifică în funcție de diverși factori în cadrul unor studii separate (de exemplu, populația țintă, pragurile de activitate fizică, variabilele de expunere). O meta-analiză recentă a 15 studii prospective a identificat o relație doză-răspuns de-a lungul unui continuum între activitatea fizică și riscul de depresie.

Activitatea fizică îmbunătățește stima de sine

Exercițiul fizic poate influența mai multe căi implicate în biologia și fiziopatologia depresiei (de exemplu, căile neuroendocrine și inflamatorii, plasticitatea neuronală). Se presupune, de asemenea, că exercițiile fizice îmbunătățesc aspectele psihosociale și comportamentale legate de depresie.

De exemplu, s-a sugerat că activitatea fizică îmbunătățește stima de sine, cum ar fi imaginea corporală; oferă o cale de ieșire pentru a face față și pentru stres; și crește activitatea socială. De asemenea, s-a sugerat că activitatea fizică și, prin extensie, efectul mediului înconjurător, poate aduce beneficii (de exemplu, faptul de a fi într-un spațiu verde). Luate împreună, rezultatele acestui studiu au implicații importante pentru recomandările făcute de practicienii din domeniul sănătății, deoarece chiar și nivelurile de activitate sub nivelul recomandărilor de sănătate publică pot conferi îmbunătățiri semnificative ale sănătății mintale.

Este important să luați lucrurile pas cu pas și să începeți cu un obiectiv

Cu toate acestea, poate fi o provocare să îmbrățișezi schimbarea sau să te angajezi într-o „călătorie de fitness”. Pentru a evita să vă simțiți copleșiți și/sau să renunțați, este important să luați lucrurile pas cu pas și să începeți cu un obiectiv. Identificați obiectivele pentru această călătorie. Găsiți activități care să vă facă plăcere. Nu trebuie să începeți cu cel mai greu exercițiu; găsiți doar ceva care este plăcut și ceva ce ați aștepta cu nerăbdare să faceți, cum ar fi grădinăritul sau plimbările cu prietenii.

Exercițiul fizic. Este important să stabiliți obiective rezonabile cu un termen suficient de lung

Este important să evitați să încadrați această activitate ca pe o corvoadă și, în schimb, să o vedeți ca pe un vehicul pentru a conduce o sănătate bună. Încercați să aveți asociații pozitive cu aceste activități. Apoi, găsiți o modalitate de a rămâne responsabil, fie că este vorba de un prieten, de un planificator sau de un tracker.

De asemenea, este important să stabiliți obiective rezonabile cu un termen suficient de lung. De exemplu, mai degrabă decât să vă treziți la 4 dimineața pentru a merge la alergare timp de 3 ore, începeți cu pași mici. Fiți realist în ceea ce privește călătoria și respectați planul, chiar dacă lipsiți o zi. A fi flexibil și a merge cu suișurile și coborâșurile, care fac parte din călătorie. Este esențial să rămâneți consecvent și să vă asigurați că rutina dvs. este ușor de gestionat. Sărbătoriți micile victorii de-a lungul drumului!

Natalia Brahaș

Natalia Brahaș

One thought on “Exercițiul fizic și sănătatea mintală: „Este important să luați lucrurile pas cu pas și să începeți cu un obiectiv”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

%d blogeri au apreciat: