Activitatea fizică puțină sau deloc crește riscul de a suferi de boli netransmisibile. Demența și hipertensiunea arterială, în top

Activitatea fizică puțină sau deloc crește riscul de a suferi de boli netransmisibile. Demența și hipertensiunea arterială, în top

Activitatea fizică puțină sau deloc ar putea crește riscul de a dezvolta anumite boli cu până la 8%, potrivit unui nou studiu publicat de British Journal of Sports Medicine.

Lipsa de mișcare crește riscul de a suferi de boli netransmisibile, cum ar fi depresia și demența, potrivit uni studiu efectuat în 168 de țări.  Studiul a fost publicat în British Journal of Sports Medicine.

Inactivitatea fizică este definită ca „efectuarea a cel puțin 150 de minute de intensitate moderată sau 75 de minute de activitate fizică intensă pe săptămână sau orice combinație echivalentă a celor două”, potrivit raportului. Dacă nu faceți suficientă mișcare, riscul de a dezvolta hipertensiune ar putea crește cu 1,6%. Iar riscul de a dezvolta demență ar putea crește cu 8,1%.

Tehnologia ne face sedentari

De asemenea, studiul a luat act de nivelurile de venituri ale persoanelor (evaluat ca fiind scăzut, mediu sau ridicat) și a constatat că, pe măsură ce veniturile cresc, crește și inactivitatea fizică.

Acest lucru ar putea fi atribuit creșterii facilităților la care au acces oamenii, a explicat autorul studiului Peter Katzmarzykț Acesta este profesor și director executiv asociat pentru științe ale populației și sănătății publice la Centrul de Cercetări Biomedice Pennington, de la Universitatea de Stat Louisiana din Baton Rouge.

„Accesul la vehicule crește, transportul activ scade, iar accesul și utilizarea dispozitivelor cresc”, a spus Katzmarzyk. Oamenii sunt mai predispuși să folosească vehicule pentru transport în loc să meargă pe jos sau cu bicicleta, a spus Fiona Bull, șeful unității de activitate fizică la Organizația Mondială a Sănătății.

Guvernele trebuie să investească în infrastructură, a spus ea, cum ar fi zonele de mers pe jos și de ciclism. Precum și în spațiile publice deschise, astfel încât oamenii să se poată bucura de a fi afară.

Activitatea fizică. Modalități de îmbunătățire

A rămâne activ este important pentru a vă menține corpul în funcțiune la o capacitate optimă, a spus Dana Santas, colaboratoare CNN pentru fitness. Ea a comparat perioadele lungi de inactivitate fizică cu o mașină care a stat inactivă luni de zile și apoi nu poate porni.

„La fel ca mașina respectivă, corpul tău are nevoie de întreținere, ceea ce include reglarea regulată a motorului”, a spus Santas, care este antrenor de mobilitate în sporturi profesionale și autor de bestseller.

Pentru a vă crește nivelul de activitate fizică, Santa a recomandat, pentru început, să fiți activ fizic timp de 10 până la 15 minute pe zi. Unii oameni cred că trebuie să lucreze o oră, a spus ea. Dar exercițiul fizic, timp de doar 11 minute pe zi, vă poate crește durata de viață. Ea a recomandat, de asemenea, exerciții simple, cum ar fi genuflexiuni, plimbări și flotări – toate acestea putând fi făcute fără a păși în sala de sport.

Setați alarme pe telefon

Este, de asemenea, o idee bună să încercați să rămâneți activ pe tot parcursul zilei, a declarat Stephanie Mansour, colaboratoare CNN pentru fitness, care este gazda programului „Step It Up With Steph” de pe PBS. Ea a sugerat să setați alarme pe telefonul dvs. pentru fiecare oră sau de trei ori pe zi pentru a vă ridica de la birou și a vă întinde.

În timp ce vă spălați dinții sau așteptați să fiarbă apa pe aragaz, Mansour recomandă să faceți 10 genuflexiuni. O rutină de întindere dimineața și seara poate ajuta, de asemenea, oamenii să își mărească nivelul de activitate. „A fi activ și a face lucruri cum ar fi să te ridici, să te întinzi, să mergi, să-ți întărești și să folosești mușchii ne ajută să funcționăm optim”, a spus Mansour.

Ecaterina Dinescu

Ecaterina Dinescu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

%d blogeri au apreciat: