Descarcă GRATIS aplicația La Psihiatru pentru Android!

Dieta longevității. Planul include ciocolata neagră, dar elimină complet o serie de alimente

Dieta longevității. Planul include ciocolata neagră, dar elimină complet o serie de alimente

 Cercetătorii au identificat dieta care oferă cele mai mari șanse de a trăi mai mult și mai sănătos, până la 100 de ani. Planul include ciocolata, dar elimină complet carnea roșie.

-Linte, fasole, pește central, nuci și puțină ciocolată neagră

-Se evită carnea roșie și carnea procesată și se consumă cantități foarte mici de carne albă

-Dacă ați avut vreodată nevoie de o scuză pentru a vă înfrupta dintr-un baton de ciocolată, nu mai căutați – asigurați-vă doar că este neagră.

-Cercetătorii au numit acum ciocolata neagră ca fiind o parte crucială a „dietei lor de longevitate”.

-Dieta cere eliminarea completă a cărnii roșii.

Dieta longevității

Experții de la University of Southern California au analizat sute de studii privind nutriția din ultimul deceniu în încercarea de a descoperi dieta care oferă cele mai bune șanse de a trăi mai mult și mai sănătos.

Leguminoasele, cerealele integrale și legumele constituie o parte esențială a planului lor alimentar, la fel ca și multe nuci și ulei de măsline. Este permis consumul de pește, iar consumul de pui trebuie să fie redus.

Carnea roșie sau procesată trebuie eliminată în totalitate, iar zahărul și cerealele rafinate – cum ar fi pâinea albă, pastele și cerealele – trebuie să fie reduse.

Cercetătorii au analizat sute de studii privind nutriția efectuate în ultimul secol

Cercetătorii americani au stabilit o „dietă a longevității” – o dietă care poate oferi cele mai bune șanse de a trăi mai mult și mai sănătos – după ce au analizat sute de studii privind nutriția efectuate în ultimul secol.

Aceștia spun că „dieta optima” ar trebui să includă multe leguminoase – cum ar fi linte și fasole – precum și cereale integrale și legume. Cercetătorii susțin, de asemenea, consumul de pește, dar fără carne roșie sau procesată și doar cantități foarte mici de carne albă. De asemenea, în cadrul dietei ar urma să fie consumate nuci și ulei de măsline și ciocolată neagră. De asemenea, ei recomandă postul timp de cel puțin 12 ore pe zi și timp de cinci zile la fiecare câteva luni pentru cei mai expuși riscului de îmbolnăvire.

Cu toate acestea, cercetătorii din spatele studiului nu specifică exact cât de mult ar trebui să mănânce oamenii din anumite alimente.

„Nu este o restricție alimentară menită doar să provoace pierderea în greutate”

Conform studiilor, urmarea acestei diete poate întârzia îmbătrânirea și reduce riscul de a dezvolta boli legate de vârstă, inclusiv diabet și cancer.

Autorul principal, Dr. Valter Longo, expert în îmbătrânire și științe biologice, a explicat, pentru dailymail.co.uk, că „nu este o restricție alimentară menită doar să provoace pierderea în greutate”.

În schimb, aceasta are ca scop încetinirea îmbătrânirii și ajută la evitarea morbidității și la menținerea sănătății până la vârste înaintate. O multitudine de dovezi arată că aceste modele alimentare ar încuraja funcționarea sănătoasă a celulelor și ar preveni obezitatea, diabetul și cancerul.

Dr. Longo și profesorul Rozalyn Anderson, un expert în îmbătrânire de la Universitatea din Wisconsin, și-au publicat concluziile în revista Cell. Studiile au acoperit diete populare, cum ar fi restricția calorică și dieta keto, bogată în grăsimi și săracă în carbohidrați.

De asemenea, lucrările au analizat dieta mediteraneană, preferată de celebrități, precum și vegetarianismul și veganismul. Au fost examinate, de asemenea, diferite tipuri de modele alimentare, inclusiv postul intermitent, care este frecvent și pe termen scurt.

Grăsimi de origine vegetală

Cercetătorii au comparat aceste diete cu datele privind durata de viață a celor care le-au urmat.

O dietă ideală, conform constatărilor lor, ar implica consumul unei cantități moderate spre mari de carbohidrați care să reprezinte aproximativ jumătate din aportul zilnic de calorii al unei persoane.

De asemenea, ar încorpora o cantitate scăzută, dar suficientă de proteine, în principal din surse vegetale, care să reprezinte aproximativ o zecime din dietă. O treime din totalul caloriilor ar trebui să provină din grăsimi de origine vegetală. Iar persoanele care urmează această dietă ar consuma doar cantități mici de zahăr și cereale rafinate, au adăugat ei.

Postul intermitent

Perioadele de post, mai spun cercetătorii, cresc autofagia – modul în care organismul elimină celulele deteriorate – și regenerarea celulară în țesuturile organismului.

Acest lucru duce la stimularea funcției metabolice – rata la care organismul arde calorii. Și poate întârzia imunosenescența – reducerea naturală a funcției imunitare care apare odată cu vârsta.

„Reglarea acestei rețele pro-longevitate poate întârzia îmbătrânirea și reduce factorii de risc și/sau incidența bolilor legate de vârstă, inclusiv diabetul, cancerul, bolile cardiovasculare și neurodegenerative”, se arată în studiu.

Cercetătorii au remarcat că dieta longevității este similară cu dietele de tip mediteranean – care sunt în mare parte bazate pe plante sau pescariene.

Acestea sunt urmate în locurile „super-îmbătrânite”, unde există un număr mare de persoane cu vârsta de 100 de ani sau mai mult, cum ar fi Sardinia din Italia, Okinawa din Japonia și Loma Linda din California.

Cu toate acestea, dieta longevității este o evoluție a acestor diete prin limitarea orelor de masă și recomandarea postului.

Dieta nu poate fi recomandată tuturor

Echipa plănuiește acum un studiu pe 500 de persoane pentru a studia în continuare această dietă. Cercetătorii au precizat că dieta nu poate fi recomandată tuturor și ar trebui să țină cont de vârstă, starea de sănătate și genetică, întrucât persoanele de peste 65 de ani ar putea avea nevoie de mai multe proteine pentru a contracara fragilitatea și pierderea masei corporale slabe.

Aceștia au sfătuit oamenii să discute cu medicul lor înainte de a face orice schimbare importantă în dietă. Dr. Valter Longo și profesorul Rozalyn Anderson au susținut că oamenii ar trebui să se concentreze pe schimbări mai mici, care pot fi adoptate pe viață, mai degrabă decât pe schimbări mari care ar putea avea efecte dăunătoare.

Dr. Longo a adăugat: „Dieta longevității nu este o restricție alimentară menită să provoace doar pierderea în greutate, ci un stil de viață axat pe încetinirea îmbătrânirii, care poate completa asistența medicală standard și, luată ca măsură preventivă, va contribui la evitarea morbidității și la menținerea sănătății până la vârste înaintate”.   

Stefan Predescu

Stefan Predescu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

%d blogeri au apreciat: