farmec.ro - Livrăm frumusețe!
Stiri

Când să nu mai bem cafea pentru a dormi bine noaptea

Cafeaua, nicotina și somnul

Mulți dintre noi ne începem zilele la fel: cu o ceașcă de cafea sau ceai. Cafeaua face parte din rutina noastră, precum spălatul pe dinți sau îmbrăcarea pentru o nouă zi. Uneori, obiceiul se extinde la o ceașcă de cafea după-amiaza sau la un pahar de suc la cină. Și, ca rezultat, ajungem să nu mai putem adormi, gândindu-ne unde am greșit.

Rob M. van Dam, cercetător în epidemiologie și nutriție la Universitatea Națională din Singapore, a explicat pentru CNN când să consumăm cu înțelepciune cafea, ce se califică ca fiind prea mult și ce să știm despre faptul că ne afectează diferit pe fiecare dintre noi.

– De unde știm când este timpul să nu mai bem cafea în timpul zilei, astfel încât să putem dormi bine?

Rob van Dam: Sună ca o întrebare simplă, dar, din păcate, nu există un singur răspuns. Și asta pentru că diferite persoane reacționează foarte diferit la cofeină.

farmec.ro - Livrăm frumusețe!

Dacă aveți tremurături, vă simțiți brusc nervoși sau ritmul cardiac se schimbă, s-ar putea să beți prea multă cofeină. Și, în mod similar, poate interfera cu un somn bun.

Poate doriți să spuneți: „Ei bine, să încercăm să reducem cofeina și să nu o bem după un anumit timp după-amiaza. Și să vedem dacă asta îmi îmbunătățește obiceiurile de somn”. Deci este cu adevărat ceva care fiecare individ trebuie să experimenteze singur – cât de multă cofeină bea și când o bea.

libris.ro

-Ce factori afectează modul în care reacționăm la cofeină?

Van Dam: Stilul tău de viață face diferența. De exemplu, persoanele care fumează metabolizează cofeina în ficat de aproximativ două ori mai repede. Dacă sunteți fumător, este posibil să beți cofeină până mai târziu și să fiți în continuare OK în ceea ce privește somnul.

Dar există și alți factori, cum ar fi dacă utilizați contraceptive orale ca femeie, este nevoie de două ori mai mult pentru a metaboliza cofeina. S-ar putea să fi fost în stare să beți cofeină seara și să dormiți bine și apoi să începeți să utilizați contraceptive orale și puteți vedea că nu mai puteți dormi la fel de bine.

Genetica joacă, de asemenea, un rol, deoarece unii oameni au variante în codul lor genetic care afectează enzimele din ficat care metabolizează și scapă de cofeină. Acest lucru vă poate face să o metabolizați și mai lent sau mai repede.

– Când putem vorbi despre prea multă cofeină?

Van Dam: În general, este recomandat de asociații precum Administrația SUA pentru Alimente și Medicamente să consumăm 400 miligrame pe zi sau mai puțin. Dacă te uiți la o ceașcă normală de cafea de 8 uncii, aceasta are aproximativ 100 de miligrame de cofeină, deci ar fi până la patru căni de cafea pe zi.

O altă recomandare este să mențineți cel mult 200 de miligrame pe ședință. Chiar dacă este posibil să beți patru căni pe zi, nu doriți să beți patru căni dintr-o singură dată – asta va fi prea mult pentru ca organismul să metabolizeze, cel puțin pentru majoritatea oamenilor.

-Cofeina este pentru toată lumea?

Van Dam: În special pentru persoanele cu sarcini de rutină, poate fi benefică. De exemplu, dacă trebuie să conduci mult noaptea. Sau dacă ești în armată și ești la datorie, să supraveghezi, și nu se întâmplă nimic ore în șir.

Dar nu toată lumea va avea nevoie de ea. Este posibil să aveți suficientă energie sau să dormiți suficient de bine încât să puteți trece ziua fără cofeină.

Și nu există niciun motiv să bei  cafea dacă nu vrei. Pentru că, chiar dacă îți place gustul cafelei, poți oricând să bei cafea decofeinizată. Și nici nu e nimic în neregulă.

– Cofeina este sigură?

Van Dam: Recent, oamenii au fost foarte preocupați de cofeină în ceea ce privește riscul de cancer, riscul cardiovascular sau alte rezultate pentru sănătate. Și cercetarea în acest sens a fost de fapt foarte liniștitoare. Până acum, cafeaua este probabil una dintre cele mai studiate băuturi.

Deci, dacă vă bucurați de cafea, vă bucurați de cofeină și o puteți consuma cu moderație, fără efecte dăunătoare. În aceste condiții, nu trebuie să vă faceți griji prea mult cu privire la efectele cafelei asupra sănătății.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *