Descarcă GRATIS aplicația La Psihiatru pentru Android!

Câteva reguli pentru cele mai bune mese

Câteva reguli pentru cele mai bune mese

Fie că vă adunați pentru o masă de sărbători sau vă întrerupeți rutina obișnuită pentru a vă întâlni la un restaurant, aceste ocazii de răsfăț pot fi umbrite de sentimente de rușine sau de lipsă de control. Dar momentele festive nu trebuie să fie așa, a declarat, pentru CNN, Natalie Mokari, un dietetician cu sediul în Charlotte, Carolina de Nord.

Multe dintre modurile în care oamenii abordează alimentația sunt modelate de cultura dietei sau de credințele sociale care încurajează restricționarea alimentelor pentru a obține un corp mai suplu. Dar cercetările – și experiența personală a multor oameni – au arătat că dietele restrictive rareori au ca rezultat pierderea în greutate pe termen lung.

Dietele restrictive „pot face de fapt mai mult rău decât bine”, a declarat dieteticianul Steph Grasso pentru CNN: ”S-ar putea să slăbești mult, dar în cele din urmă acea greutate va reveni, iar apoi s-ar putea chiar să te îngrași mai mult pentru că te-ai restricționat atât de mult”.

Mokari a recomandat oamenilor să regândească modul în care abordează mesele atunci când se angajează în acest nou an: ”Când vine vorba de a te trata, în funcție de starea ta actuală de sănătate, nu trebuie neapărat să etichetezi alimentele dulci sau sărate ca fiind off-limits, spun experții”.

De fapt, Ghidul dietetic al SUA pentru americani recomandă ca oamenii să se concentreze pe 85% din hrană pentru a hrăni corpul și să lase restul pentru alimentele pe care le găsesc distractive și indulgente. ”Fiecare persoană este diferită, bineînțeles, și este important să consultăm un medic înainte de a ne răsfăța dacă avem restricții alimentare legate de anumite condiții de sănătate”, a spus Mokari. A mânca o masă poate părea atât de elementar încât nu ai nevoie de instrucțiuni, dar Mokari a sugerat să folosim următoarele trei strategii pentru a o face mai bine – atât pentru întâlnirile de sărbători, cât și dacă încerci să îți regândești abordarea față de mâncare în noul an.

1. Luați în considerare factorul de satisfacție

Primul pas este să comandați și să vă serviți lucruri care arată bine, nu doar ceea ce este în concordanță cu o dietă restrictivă. Alegerea a ceva ce știi că nu-ți dorești de multe ori poate duce la o supraindulgență după terminarea mesei, a spus Mokari: „Cultura dietei ne spune că salata cu pui la grătar este ceea ce ar trebui să comandăm la un restaurant pentru a fi cât mai sănătoși, dar acesta nu trebuie să fie răspunsul”.

Atunci când analizează un meniu sau o masă de sărbători, Mokari a spus că îi place să ia decizii în funcție de cât de mulțumită va fi după masă.

Asta înseamnă să asculți uneori poftele în loc să le reziști, să te gândești la ceea ce nu ai mai mâncat de ceva vreme și care ar fi distractiv de mâncat și la ceea ce te va face să te simți bine în funcție de ceea ce are nevoie corpul tău.

Poate că acea salată ar fi perfectă pentru o masă ușoară într-o zi de vară, dar un burger prăjit s-ar simți mai bine atunci când este frig afară și ai nevoie de niște carbohidrați pentru a te umple, a spus ea.

Dacă vreți să vă completați nutrienții, puteți întotdeauna să completați cu o garnitură de legume, a adăugat ea.

Pentru multe obiective de sănătate, adăugarea de nutrienți la mese, mai degrabă decât eliminarea lucrurilor care vă plac, este mai eficientă și mai durabilă, a spus Grasso.

Dar știind de ce aveți nevoie și onorându-vă poftele puteți ajuta la menținerea unei diete echilibrate. „În cele din urmă, comandați ceva care vă va satisface și vă va face să vă simțiți bine atunci când ieșiți din restaurant, astfel încât să nu cheltuiți 20 de dolari pe prânz și să plecați flămând în continuare căutând gustări”, a spus Mokari. „Cu cât ești mai mulțumit de ceea ce mănânci, cu atât mai puțin vei simți nevoia să iei gustări fără să te gândești”.

2. Ascultă-ți semnalele de foame și de sațietate

Corpul uman este bine echipat pentru a vă spune când trebuie să mâncați, ce trebuie să mâncați și când să vă opriți, dar cultura dietei a dat peste cap aceste semnale, a explicat Mokari: ”Restrângerea a ceea ce și a cantității pe care o mănânci – cum ar fi să-ți spui că nu poți mânca acel burger sau înghețată în loc să-ți permiți să te bucuri de un răsfăț – este un comportament care poate duce la a mânca mai mult decât te simți confortabil mai târziu pentru a te revanșa, a adăugat ea.

Mokari a spus că revenirea la aceste semnale interne de foame și de sațietate este un pas important pentru a mânca o masă satisfăcătoare și hrănitoare.

Aceasta înseamnă să nu vă înfometați pe parcursul zilei pentru a „economisi” pentru o masă interesantă mai târziu: „În mod ideal, nu vă prezentați la un restaurant excesiv de înfometat. Aceasta duce doar la luarea unor decizii care se bazează mai mult pe mărimea porțiilor doar pentru a reregla acea foame și a scăpa de acel sentiment de foame. Încercați să puneți jos furculița între mușcături. Încetinirea îi dă timp corpului tău să trimită semnale creierului tău care să te anunțe că ești satisfăcut fără să te simți incomod de plin”.

3. Bucurați-vă de experiență

În cele din urmă, dați afară teama și rușinea, astfel încât să vă puteți bucura doar de experiență, a sugerat Mokari. Asta înseamnă să savurați masa, folosind toate simțurile pentru a aprecia ceea ce mâncați. Mâncatul nu trebuie să fie totul sau nimic, a spus Mokari. Puteți mânca înghețată miercuri și o salată la prânz sâmbătă:

„Cu cât mai mult echilibrați pe parcursul săptămânii, cu atât veți fi o persoană mai echilibrată. Cei mai mulți oameni au alimente preferate – dulci, sărate sau prăjite – sau băuturi alcoolice de care nu vor să scape, așa că includeți-le în dieta dvs. într-un mod măsurat, chiar dacă se simt indulgent. Și atunci când le integrați, nu vă rușinați”.

Sentimentul de vinovăție în legătură cu alegerile tale alimentare te determină să faci și mai multe alegeri proaste și astfel devine un model ciclic, a spus Brooke Alpert, dietetician autorizat și autor al cărții „The Diet Detox: Why Your Diet Is Making You Fat You Fat and What to Do About It”.

„Există un timp și un loc pentru cartofi prăjiți și pizza și o bucată de tort. Și, în cele din urmă, distrează-te. Mâncarea și mesele sunt importante pentru multe evenimente culturale și sociale și nu vreți să le ratați pentru că vă faceți griji cu privire la respectarea unor restricții specifice”.

„Împărtășirea unei mese cu oamenii este, în opinia mea, una dintre multele bucurii ale vieții”, a adăugat Mokari: „Bucurați-vă de compania cu care vă aflați”.

Ecaterina Dinescu

Ecaterina Dinescu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

%d blogeri au apreciat: