Descarcă GRATIS aplicația La Psihiatru pentru Android!

Cât de sănătoase sunt shake-urile de înlocuire a mesei

Cât de sănătoase sunt shake-urile de înlocuire a mesei

În zilele noastre, înlocuirea meselor cu shake-uri pare destul de obișnuită, dar sunt sănătoase shake-urile pentru înlocuirea mesei?

Este posibil să fi văzut shake-uri de înlocuire a mesei pe panouri publicitare, în reviste și pe anumite raioane din supermarketuri, de la shake-uri cu conținut caloric scăzut până la shake-uri care au ca scop să vă ajute să luați în greutate – fără să vedeți un cuțit și o furculiță. De fapt, dacă nu sunt deja pre-făcute, acestea vor tinde să fie vândute sub formă de pulbere, care trebuie doar amestecate cu lapte sau apă.

Aceste shake-uri sunt disponibile în diverse arome, de la ciocolată până la vanilie, și chiar și fără aromă, dacă doriți. Acestea sunt pline de niveluri diferite de calorii, vitamine, minerale și macronutrienți, inclusiv proteine, grăsimi și carbohidrați. Unele pot fi mai pline de fibre decât altele, în timp ce unele shake-uri au fost special concepute pentru a satisface nevoile anumitor persoane.

Dacă sperați să începeți să folosiți un shake de înlocuire a mesei, există mai multe lucruri de luat în considerare. În plus, motivul pentru care doriți să luați un shake de înlocuire a mesei va dicta shake-ul pe care îl veți alege.

Dieteticianului Nichola Ludlam-Raine vine cu mai multe argumente pro și contra shake-urilor de înlocuire a mesei.

Ce este un shake înlocuitor de masă?

Shake-urile de înlocuire a mesei sunt exact ceea ce scrie pe cutie; sunt create pentru a înlocui o masă sau mai multe mese, fie că este vorba de micul dejun, prânz sau cină.

Conform Ghidului dietetic pentru americani, 2020-2025, aportul mediu zilnic de calorii ar trebui să varieze între aproximativ 2.200-3.200 de calorii pentru bărbații adulți și 1.600-2.400 pentru femei. Cu toate acestea, aportul caloric al fiecărui individ va varia foarte mult în funcție de mărimea, nivelul de activitate și, de asemenea, de metabolismul său; unele persoane au nevoie în mod natural doar de mai multă hrană pentru a-și susține energia.

Ludlam-Raine explică faptul că shake-urile de înlocuire a mesei sunt echilibrate pentru a furniza carbohidrați pentru energie, proteine pentru reparare, grăsimi sănătoase și fibre alimentare, precum și vitamine și minerale: „Unele sunt ceea ce noi numim complete din punct de vedere nutrițional într-o anumită cantitate de shake-uri pe zi, ceea ce înseamnă că sunt tot ce aveți nevoie pentru a atinge aportul recomandat de nutrienți. Altele necesită suplimentarea; de exemplu, dacă cineva înlocuiește micul dejun și prânzul cu două shake-uri, ar avea trei gustări și o masă sănătoasă seara”.

Ea adaugă că acest lucru este adesea cunoscut sub numele de planul 3,2,1.

Shake-uri de înlocuire a mesei: Pro

Deci, sunt sănătoase shake-urile de înlocuire a mesei? Există mai multe beneficii legate de sănătate pentru shake-urile de înlocuire a mesei.

Unul dintre ele este timpul pe care îl pot economisi pentru anumite persoane, cum ar fi cele care doresc să slăbească.

„Shake-urile de înlocuire a meselor sunt concepute pentru a ajuta o persoană să își reducă aportul de calorii și să ia presiunea de pe mâncare și de pe pregătirea meselor. Sunt concepute pentru persoanele care nu vor să se gândească la ceea ce mănâncă și vor doar să „apuce și să plece””, spune Ludlam-Raine.

Ecuația caloriilor consumate

Ea adaugă că shake-urile de înlocuire a mesei pot fi bune pentru persoanele care în prezent nu mănâncă sau pentru cei care au suferit recent o intervenție chirurgicală bariatrică (pentru pierderea în greutate), cum ar fi un bypass gastric sau un sleeve.

Pentru cei care doresc să piardă în greutate, ecuația caloriilor consumate față de calorii consumate este un aspect care trebuie luat în considerare. Desigur, deși există și alți factori care intră în joc, caloriile reprezintă factorul fundamental în cadrul pierderii în greutate. Unul dintre marile avantaje ale shake-urilor de înlocuire a mesei este că ecuația caloriilor este deja rezolvată.

„Băuturile de înlocuire a meselor pot ajuta pe cineva să își reducă aportul de calorii prin faptul că îi este mai ușor să știe exact cantitatea de calorii din fiecare masă, spre deosebire de o abordare de numărare a caloriilor pentru trei mese echilibrate, care poate consuma mult timp pentru unii”, adaugă Ludlam-Raine.

Shake-urile de înlocuire a meselor pot fi, de asemenea, utile pentru unii pentru a reduce greutatea într-un timp scurt. De fapt, o cercetare publicată în Current Nutrition and Food Science a constatat că înlocuirea uneia sau a două mese pe zi cu un shake de înlocuire a mesei poate accelera pierderea în greutate.

„Înlocuirile alimentare parțiale sau totale sunt adesea folosite pentru a ajuta la reducerea mai rapidă a greutății, ceea ce poate fi benefic în anumite circumstanțe, de exemplu, ajutând la obținerea remisiunii în cazul diabetului. Deși acest lucru ar trebui făcut sub supravegherea unui dietetician”, spune Ludlam-Raine.

Shake-uri de înlocuire a mesei: Contra

În timp ce există mai multe beneficii ale shake-urilor de înlocuire a mesei, există și unele dezavantaje.

„Unele persoane simt lipsa mâncării adevărate atunci când consumă shake-uri de înlocuire a mesei, iar altora s-ar putea să nu le placă sau să nu poată tolera laptele, iar majoritatea shake-urilor de înlocuire a mesei sunt pe bază de lapte degresat”, spune Ludlam-Raine.

O altă capcană a shake-urilor de înlocuire a mesei este că acestea nu sunt în niciun caz o soluție pe termen lung.

„Ele nu învață pe cineva despre o alimentație sănătoasă și nici nu ajută la adoptarea unor obiceiuri sănătoase, altele decât orele regulate de masă”, adaugă Ludlam-Raine. În plus, shake-urile de înlocuire a mesei pot fi adesea scumpe și pot să nu fie la fel de sățioase ca o masă care necesită mestecare.

Ecaterina Dinescu

Ecaterina Dinescu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

%d blogeri au apreciat: