Care este cel mai bun moment pentru a face exerciții fizice

Care este cel mai bun moment pentru a face exerciții fizice

Pentru toți cei care urăsc să își pună alarma cu o oră mai devreme pentru a merge la sală, oamenii de știință ar putea avea vești bune.

Antrenamentele de după-amiază duc la rezultate mai bune pentru unele persoane, potrivit unui studiu recent. Studiul, care a analizat bărbați care prezintă risc sau au fost diagnosticați cu diabet de tip 2, a constatat că participanții care au făcut exerciții după-amiaza au avut mai multe beneficii metabolice, precum și efecte mai pozitive asupra performanței lor în timpul exercițiilor și asupra masei de grăsime, în comparație cu participanții care au făcut exerciții dimineața.

Cercetătorii spun că nu știu exact de ce antrenamentul de după-amiază poate duce la rezultate mai bune – probabil că se datorează unei combinații de factori și sunt necesare mai multe cercetări – dar pot specula pe baza a ceea ce se știe despre fiziologia umană și sincronizarea biologică.

farmec.ro - Livrăm frumusețe!

„Corpul nostru are un ceas biologic, iar acesta reglează multe procese din organism și aceste procese au un ritm”, a declarat autorul studiului Patrick Schrauwen, profesor de aspecte metabolice ale diabetului de tip 2 la Universitatea Maastricht din Olanda.

„Unele dintre acestea sunt bine cunoscute, cum ar fi temperatura corpului și tensiunea arterială”, a spus Schrauwen. Ceasurile noastre biologice au, de asemenea, un impact asupra metabolismului nostru și asupra faptului dacă organismul nostru arde grăsimi sau carbohidrați în anumite momente, a adăugat el. Iar pentru participanții la studiu care erau obezi sau cu risc de diabet de tip 2, aceste procese de ardere a grăsimilor au fost mai optime în orele după-amiezii.

Ce spun experții despre cel mai bun moment pentru a face exerciții fizice

Consumul de alimente joacă probabil și el un rol, a declarat Shawn Arent, profesor și președinte al departamentului de știință a exercițiilor fizice de la Universitatea din Carolina de Sud. El nu a fost afiliat la studiu. „Ai avut mai multe ore de veghe în timpul zilei, ești mai treaz, ai avut șansa de a alimenta sistemul un pic mai mult”, a spus Arent pentru CNN.

Temperaturile mai ridicate ale corpului după-amiaza pot ajuta, de asemenea, performanța musculară, aproape ca o încălzire zilnică încorporată.

farmec.ro - Livrăm frumusețe!

„Când începi să realizezi cât de puternic poate fi acest ceas biologic și apoi, dacă faci lucruri precum consumul de alimente în momentul nepotrivit al zilei, sau dacă ești inactiv în momentul nepotrivit al zilei, sau dacă ești inactiv în momentele în care ar trebui să fii activ, acest lucru poate avea un impact major”, a adăugat Schrauwen. „Vestea bună este că puteți, de asemenea, să o folosiți în beneficiul dumneavoastră.”

Schrauwen a spus că faptul de a nu lua gustări după-amiaza și de a evita mesele târzii în timpul nopții poate avea un impact mare asupra greutății și sănătății generale a unei persoane. Alte studii au arătat că cei care mănâncă târziu tind să consume mai multe calorii totale decât cei care mănâncă mai devreme în timpul zilei.
Arent a mai spus că este important să consumați proteine după un antrenament, dar momentul exact al acestui aport nutritiv post-exercițiu poate fi flexibil – așa că nu simțiți nevoia de a înghiți un shake imediat după o alergare.

Calitatea exercițiilor bate sincronizarea

Pentru mulți oameni, a face suficientă mișcare este mult mai important decât a face exerciții fizice exact la momentul potrivit. „Calitatea antrenamentului și calitatea dietei generale vor merge mult mai departe, apoi momentul potrivit începe să se suprapună și face ca acesta să fie mult mai eficient”, a spus Arent. „Există un moment optim? Da, este cel pe care îl vei face în mod constant.”

Arent a mai spus că ritmurile circadiene sunt reglabile, astfel încât, cu puțină perseverență, o bufniță de noapte poate deveni o pasăre matinală care face exerciții, dacă acest lucru are mai mult sens pentru programul lor.

„Dacă te antrenezi în mod constant la un anumit moment al zilei, începi să te adaptezi la asta”, a spus Arent. Dar el a avertizat împotriva sacrificării somnului pentru a se antrena mai devreme, deoarece calitatea generală a somnului este mai importantă decât să strecori un antrenament suplimentar ici și colo.

Din fericire, cercetările arată, de asemenea, că exercițiile fizice pot duce la o mai bună calitate a somnului, iar exercițiile fizice efectuate după-amiaza sau seara nu compromit programul de somn, atâta timp cât sunt efectuate cu cel puțin 90 de minute înainte de culcare.

Exersați ca și cum ați juca

Poate fi deosebit de util pentru sportivii de competiție sau pentru persoanele care se antrenează pentru o cursă să facă exerciții fizice la aceeași oră a zilei în care are loc evenimentul. De exemplu, Arent a spus că a lucrat cu o echipă de fotbal care a reușit să-și îmbunătățească performanțele mutând antrenamentele la aceeași oră cu meciurile.

Cu toate acestea, ora din zi poate fi un factor mai puțin important pentru exercițiile de anduranță, cum ar fi alergarea pe distanță sau mersul pe bicicletă. Dar pentru cei care urmăresc performanțe înalte, putere și forță, exercițiile de după-amiază sunt în continuare pe primul loc. Cea mai bună fereastră pentru atletismul exploziv pare a fi între orele 13.00 și 18.00, a spus Arent. Aceasta este o veste bună pentru sportivii profesioniști care nu trebuie să își programeze exercițiile fizice în funcție de slujbele de la 9 la 5.

Ecaterina Dinescu

Ecaterina Dinescu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

%d blogeri au apreciat: