Cine trebuie să recomande o dietă și care este cea mai întâlnită greșeală legată de alimentație

Cine trebuie să recomande o dietă și care este cea mai întâlnită greșeală legată de alimentație

Incidenta obezitatii in randul populatiei e in crestere rapida, si nu doar in tarile dezvoltate cat si in cele in curs de dezvoltare. Fenomenul cresterii necontrolate in greutate, raspandit si la persoanele tinere, copii, este atribuit mai multor factori: globalizarea, urbanizarea si schimbarile intervenite pe fondul acestora in stilul de viata al oamenilor.

În ultimii ani, mediul online si nu numai abunda de diete si retete de slabit care mai de care mai miraculoase. Dar pentru a-ti face o idee despre ce dieta se potriveste stilului tau de viata si metabolismului, trebuie să consulți în primul rând un medic specialist.

Dr. Mihaelei Posea, medic specialist diabet, nutritie si boli metabolice, vine cu informații foarte clare în acest sens.

farmec.ro - Livrăm frumusețe!

„In primul rand, trebuie sa alegem doctorul potrivit – sa fie medic specialist diabet, nutritie si boli metabolice. In al doilea rand, trebuie facute investigatii ce tin de metabolism, care sa stabileasca necesarul de kilocalorii pe care sa il consumam pentru a putea slabi, dar si analize de sange care sa verifice starea de sanatate. Dieta potrivita trebuie sa fie diversificata, una in care se consuma alimente din toate grupele, pe care o putem integra cu usurinta in ritmul nostru de viata”, spune specialistul.

În ceea ce privește modul în care alegem să slăbim, medicul este foarte clar: „Pentru ca nu ne-am ingrasat peste noapte… este bine sa nu slabim peste noapte. In general, se urmareste ca ritmul de slabit sa fie intre 500 si 1000 g grasime in fiecare saptamana. Cum vedem de unde am slabit? Analizorul corporal cu bioimpedanta este cel care masoara cantitatea de grasime, minerale si masa slaba din organism, si se foloseste pentru a urmari daca scaderea in greutate s-a facut din masa grasa.

O alimentatie echilibrata este o alimentatie diversificata – in aceeasi zi mancam alimente din toate grupele: grupa cerealelor, grupa alimentelor bogate in proteine, grupa nucilor si semintelor, grupa fructelor si, in final, cea a legumelor. Primavara ne este la indemana sa mancam legume proaspete, pentru ca este sezonul salatei verzi, a spanacului, urzicilor, lobodei, cepei verzi, usturoiului verde.

Cel mai des intalnita greseala este lipsa legumelor de la masa. Daca, de exemplu, va faceti sandvisuri acasa, este bine sa puneti si un ardei, o rosie, un castravete. Daca pregatiti un piure cu o friptura, trebuie neaparat sa existe si o salata langa”, a detaliat medicul despre obiceiurile alomentare pe care le avem.

farmec.ro - Livrăm frumusețe!

Cand tinem post, a mai sugerat medicul, regimul alimentar va fi unul vegan, bazat pe mancaruri facute din legume si leguminoase, pe fructe, cereale, nuci/seminte, produse din soia. Alimentele care contin carne, peste, oua, lactate si care dau senzatie de satietate pot fi inlocuite cu mazare, fasole boabe, linte, naut. Nucile si semintele, produsele din soia, ciupercile asigura proteinele vegetale, precum si senzatia de plin.

Medicul a mai atras atenția că nivelul colesterolului este influențat de ceea ce mâncăm:

„Nivelul colesterolului din sange pare a fi influentat in proportie de pana la 10% de alimentele bogate in grasimi: carne grasa, untura, unt, sosuri albe, sorici, sunca grasa, produse de patiserie si cofetarie etc. Trigliceridele sunt mult mai usor influentate de aportul de dulciuri, sucuri indulcite si de alcool”.

 

Ecaterina Dinescu

Ecaterina Dinescu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

%d blogeri au apreciat: