farmec.ro - Livrăm frumusețe!
Stiri

Ghid anti-cancer. Ține cont de aceste sfaturi ca să rămâi sănătos

Consecințele consumului insuficient de fructe

Societatea Americană de luptă împotriva Cancerului a lansat un nou ghid anti-cancer, în care se pune accent pe creșterea activității fizice și pe dezvoltarea unui stil de alimentație sănătos, la fiecare vârstă.

Vicepreședintele Societății, Laura Makaroff, a declarat că acest nou ghid anti-cancer continuă să demonstreze că stilul alimentar, nu numite alimente, este important pentru a reduce riscul de cancer și pentru a îmbunătăți starea generală de sănătate. ”Nu există un singur aliment sau un grup de alimente care să demonstreze o reducere semnificativă a riscului de cancer. Dovezile științifice actuale  susțin o abordare centrată către un concept mai holistic în ceea ce privește alimentația. Oamenii mănâncă alimente întregi – nu substanțe nutritive – și dovezile continuă să sugereze că este vorba de modele alimentare sănătoase, care sunt asociate cu un risc redus de cancer, în special cancerul colorectal și de sân ”, a explicat Laura Makaroff.

1. Urmați un stil de alimentație sănătos, indifere de vârstă. Acesta trebuie să includă alimente bogate în nutrienți în cantități care ajută la atingerea și menținerea unei greutăți corporale sănătoase, o varietate de legume colorate și leguminoase bogate în fibre (fasole și mazăre), fructe și cereale integrale;

farmec.ro - Livrăm frumusețe!

2. Adulții trebuie să facă, săptămânal, între 150 și 300 de minute de exerciții fizice de intensitate moderată sau 75 până la 150 de minute de activitate fizică de intensitate mare. Realizarea sau depășirea limitei superioare de 300 de minute este optimă;

3. Cel mai bine este să nu bei alcool deloc. Totuși, persoanele care aleg să consume alcool ar trebui să se limiteze la cel mult o băutură pe zi pentru femei și două băuturi pe zi pentru bărbați;

libris.ro

4. Limitați sau eliminați carnea roșie și procesată, băuturile îndulcite cu zahăr, alimentele extrem de procesate și produse din cereale rafinate.

Recomandările specialiștilor

Deși cancerul este o boală atât de cunoscută și răspândită, specialiștii încă nu au identificat o cauza certă pentru apariția acesteia. În România sunt înregistrați aproape 500,000 bolnavi de cancer la ora actuală, 150 dintre aceștia murind zilnic, conform Institutului Național de Sănătate Publică. Factorii de risc sunt multipli, de la genetică, la vârstă și până la elemente precum dietă și sedentarism. Diete miraculoase nu există, însă câteva obiceiuri sănătoase ne vor ajuta să reducem riscul dezvoltării acestei boli. Așa cum se arată și în noul ghid, mișcarea regulată și dieta alimentară sunt cel mai la îndemână pentru a fi controlate prin gradul tău de determinare și implicare.

  • Fructe şi legume proaspeteFructele și legumele trebuie să fie nelipsite din alimentația zilnică. Este de preferat ca ele să fie proaspete și de sezon, pentru a fi siguri că au cât mai multe vitamine și nutrienți. Vedetele sunt cele cu proprietăți antioxidante, precum citricele, fructele de pădure, vinetele, broccoli sau legumele cu frunze de culoare verde-închis. O cercetare amplă publicată în Jurnalul Internațional de Epidemiologie în 2017, care include 95 de studii realizate pe 2 milioane de oameni, arată o asociere clară între consumul de fructe și legume și scăderea riscului de boli cardiovasculare și cancer.
  • Alimente bogate în fibreUn secret pentru a introduce în dietă cât mai multe fibre este să alegem varianta integrală în cazul făinii, orezului sau pastelor. De asemenea, leguminoasele precum lintea sau năutul reprezintă o sursă importantă de fibre. Acestea ajută sistemul digestiv și conduc la eliminarea toxinelor din organism. Un studiu făcut în 2016 de Școala de Sănătate Publică de la Harvard arată că femeile care au consumat alimente bogate în fibre în adolescenţă și în tinerețe au prezentat un risc mai scăzut de cancer la sân decât cele care nu le-au inclus în alimentație la momentul potrivit.
  • Peşte şi fructe de marePeștele și fructele de mare sunt recomandate în orice dietă sănătoasă, fie că vrei să slăbești, să îți îmbunătățești sistemul imunitar sau să te aperi de anumite boli. Cercetătorii au arătat că un consum regulat de acizi grași Omega-3 este corelat cu un risc mai scăzut de cancer. Studiul realizat pe un grup de femei aflate la postmenopauză a demonstrat că cele care au introdus în alimentație peşte și/sau fructe de mare au manifestat un risc cu 26% mai scăzut de a dezvolta cancer la sân.
  • Migdale Una dintre cele mai sănătoase gustări la care putem apela când vrem să ronțăim ceva sau când suntem pe fugă – migdalele – are numeroase proprietăți în protejarea organismului. Nutrienții ajută la combaterea stării de oboseală cronică, îmbunătățesc digestia, previn bolile cardio-vasculare și reduc riscul de cancer. Studiile au demonstrat că riscul de cancer poate fi diminuat de două până la trei ori în cazul persoanelor care au consumat frecvent acest aliment minune.
  • Curmale Alte fructe care au căpătat popularitate rapidă și la noi sunt curmalele. Proaspete sau uscate, acestea erau foarte importante pentru vechii egipteni, latini și greci. Datorită nutrienților, curmalele dau energie, combat anemia, reduc riscul de atac cerebral, dar și de cancer. Jurnalul Internațional al Medicinii Clinice și Experimentale dovedește că antioxidanții prezenți în curmale pot ajuta la prevenirea cancerului datorită nivelului ridicat de polifenoli, un tip de antioxidant despre care se crede că ajută la scăderea incidenței cancerului și a mortalității provocate de această boală. Este important ca atunci când cumperi curmale să te asiguri că sunt fără sulfați sau sulfiți. Pe lângă introducerea în dietă a acestor alimente, specialiștii recomandă și reducerea consumului de alcool și a zaharurilor, precum și mișcarea de cel puțin 3 ori pe săptămână.

 

 

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *