Sfaturi pentru a face față la tot stresul de sărbători

Sfaturi pentru a face față la tot stresul de sărbători

Fie că se apropie zorii unui nou an sau pur și simplu sărbătorile, există o mare probabilitate să vă simțiți mai stresat decât de obicei în acest moment.

Mulți dintre noi suntem deja prea ocupați, spune expertul în wellness Dr. Ann Kulze, pentru CNN. „Apoi, adăugați la asta responsabilitățile și obligațiile suplimentare, mai multe angajamente sociale, divertismentul oamenilor, venirea familiei”, spune ea. „Asta înseamnă că, oh, trebuie să fac curat în curte și în casă. Și am de gătit suplimentar. Și dacă este Crăciunul, trebuie să mă gândesc la ce voi lua pentru oameni, ce cadouri voi lua.”

Din fericire, există câteva modalități de a atenua acest stres, iar noi am vorbit cu experți în wellness și organizare despre modalitățile de a păstra totul împreună chiar și atunci când ați vrea să fugiți de toate acestea.

1. Faceți un plan

Fie că trebuie să vă organizați pe dvs. sau întreaga familie, stabilirea unui plan pentru perioadele mai aglomerate ale anului vă poate ajuta să vă simțiți mai puțin agitat atunci când acestea sosesc.

„Sunt o mare susținătoare a planificatoarelor și le folosesc pentru a programa atât activitățile de la serviciu, cât și cele personale”, spune Carolyn Kraut, fondator și proprietar al Hands of Time Concierge. „Există, de asemenea, familii care încă atârnă calendare de perete în bucătăria lor pentru a urmări activitățile de familie, ținându-le separate de calendarele/planificatoarele de lucru.”

Din fericire, există o mulțime de opțiuni de planificatoare, de la calendare de perete de dimensiuni familiale la agende personale de buzunar, planificatoare de birou și tot ce este între ele.

Deși ar putea fi prea târziu pentru a începe un calendar de planificare familială în acest an, pregătiți-vă pentru 2024 cu această frumoasă versiune florală (există și alte trei modele) care are o grilă mare, autocolante și un cuier magnetic.

2. Mișcă-ți corpul

Când sentimentele de stres încep să te lovească, unul dintre cele mai bune lucruri pe care le poți face este să-ți pui corpul în mișcare.

„Exercițiile fizice sunt un mod foarte eficient de a face față stresului. Mișcarea corpului tău ajută la eliberarea de endorfine, care îți pot echilibra starea de spirit. Exercițiul nu trebuie să fie complicat sau obositor. Ceva la fel de simplu ca o plimbare poate ajuta foarte mult la limpezirea minții”, spune antreprenorul de wellness Shahada Karim, fondator al Habibi Bath & Body și Habibi Sport.

Iar dacă nu aveți timp să ieșiți din casă pentru un antrenament, găsirea unui spațiu liniștit în casă pentru o sesiune rapidă de yoga este, de asemenea, o opțiune excelentă.

„Yoga este o vedetă rock pentru rezistența la stres [și] reducerea stresului, din motive care sunt evidente și poate unele pe care încă încercăm să le deslușim”, explică Kulze. „Are respirația, are întinderea, are întinderea, are menținerea acestor mișcări reale, care are acest minunat tip de efect liniștitor asupra corpului. Și apoi, dincolo de asta, este activitatea aerobică, în special moderată până la viguroasă.”

3. Pregătiți un ceai

În timp ce ați putea fi înclinat să ajungeți la ceașcă după ceașcă de cafea pentru a vă menține în sezonul aglomerat, încercați să optați în schimb pentru un ceai.

„Eu le numesc un fel de alimente superstar pentru protecția împotriva stresului”, spune Kulze despre ceaiurile care ameliorează stresul. „Sorbind un ceai proaspăt preparat din frunze de Camellia sinensis – asta înseamnă ceai verde, ceai negru, ceai oolong, ceai alb.”

Veți avea nevoie de ceva pentru a prepara tot ceaiul pe care îl veți bea, iar acest ceainic bine cotat și la un preț bun are aspectul plăcut și puterea de a furniza rapid apă caldă.

„Sunt un mare fan al ceaiului de lemn dulce. S-a demonstrat că reduce anxietatea și ajută la o digestie problematică (un efect secundar comun al stresului)”, spune Karim.

4. Odihniți-vă bine peste noapte

În orice perioadă a anului, dar mai ales în timpul anotimpurilor mai aglomerate, obținerea unui somn bun și de calitate este esențială.

„Atât de des în perioada sărbătorilor, sincer, oamenii se distrează mai mult și merg la mai multe petreceri, iar somnul le este perturbat”, spune Kulze. „Și asta va scădea exponențial rezistența la stres și va crește tendința de a simți stresul atunci când nu ar trebui, dacă ești lipsit de somn.”

De la un set de pijamale confortabile la o pernă de pluș sau un ceas de alarmă pentru răsărit, există atât de multe produse de somn care pot ajuta la îmbunătățirea ritualului tău de culcare. Dar, uneori, poate fi la fel de simplu ca stabilirea unei ore de culcare și respectarea acesteia pentru a vă asigura că vă simțiți bine odihnit pentru zilele aglomerate care vă așteaptă.

Încearcă niște aromoterapie

Și dacă aveți doar câteva momente la dispoziție pentru a topi stresul, încercați să aprindeți o lumânare de aromaterapie, să picurați un ulei sau să porniți un difuzor pentru câteva inhalații relaxante. Deși există multe parfumuri de aromoterapie din care poți alege, există unul pe care îl vei vedea menționat de nenumărate ori pentru a te ajuta cu stresul și anxietatea. „Produsele cu miros de lavandă au fost recomandate pentru relaxare și ameliorarea stresului de când mă știu”, spune Kraut..

Natalia Brahaș

Natalia Brahaș

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *