Descarcă GRATIS aplicația La Psihiatru pentru Android!

Cum să vă testați echilibrul

Cum să vă testați echilibrul

Atunci când oamenii se gândesc la îmbunătățirea condiției fizice, ei trec adesea cu vederea problema echilibrului. Aceasta este o omisiune critică. Un echilibru bun este o parte integrantă a unei bune forme fizice și este cheia unei vieți lungi, potrivit studiilor. Este o problemă importantă pentru toată lumea, indiferent de vârstă.

Adulții mai în vârstă sunt cei mai afectați de un echilibru deficitar. Căderile sunt principala cauză de rănire și de deces pentru persoanele cu vârsta de 65 de ani și peste, aproape 30% din această grupă de vârstă raportând cel puțin o cădere în 2018, potrivit Centrelor pentru controlul și prevenirea bolilor din SUA. Dar și adulții mai tineri se împiedică frecvent.

48% dintre adulții tineri au raportat căderi cel puțin o dată în timpul unui studiu de 16 săptămâni. Căzăturile au avut loc cel mai frecvent în timpul mersului pe jos și al activităților sportive, iar femeile participante la studiu au raportat mai multe căderi și leziuni legate de căderi decât bărbații.

Căzăturile din ultimii doi ani au fost raportate de 18% dintre adulții tineri (cu vârste cuprinse între 20 și 45 de ani) într-un alt studiu publicat în revista BMC Public Health. Această cifră a fost comparată cu 21% dintre adulții de vârstă mijlocie (între 46 și 65 de ani) care au raportat căderi și 35% dintre cei de peste 65 de ani. În timp ce căzăturile în rândul adulților tineri erau adesea corelate cu participarea la sporturi, împiedicările grupului de vârstă mijlocie erau de obicei legate de probleme de sănătate și schimbări fiziologice.

Mulți factori vă pot afecta echilibrul în afara vârstei, cum ar fi medicamentele, schimbările de vedere, neuropatia picioarelor, leziunile cerebrale, obezitatea și lipsa generală a condiției fizice. Chiar dacă nu aveți niciun factor de risc, simpla neglijare a muncii regulate asupra echilibrului dumneavoastră va duce la o instabilitate crescută.

„Corpul nostru este condiționat să piardă ceea ce nu folosim și nu exersăm în mod regulat, iar echilibrul nu este diferit”, a declarat, pentru CNN, Susan Baxter, fizioterapeut în Melbourne, Australia.

Evaluarea și îmbunătățirea echilibrului

Pentru a vedea dacă echilibrul dvs. este pe partea șubredă, iată trei teste pe care le puteți încerca. Înainte de a le face, asigurați-vă că vă aflați într-un mediu sigur, în caz că veți cădea.

-Stați cu picioarele împreunate, cu gleznele atingându-se și cu brațele încrucișate pe piept. Ar trebui să puteți sta în această poziție, cu ochii închiși, timp de 60 de secunde. De asemenea, puteți face același test plasând un picior direct în fața celuilalt. Ar trebui să puteți sta în picioare 38 de secunde pe ambele părți.

-Stați pe un picior, fără ca celălalt picior să atingă piciorul care stă în picioare. Cei cu vârsta sub 60 de ani ar trebui să poată sta în această poziție timp de 29 de secunde cu ochii deschiși și 21 de secunde cu ei închiși. Persoanele de 60 de ani și mai în vârstă ar trebui să fie capabile să cronometreze 22 de secunde și, respectiv, 10 secunde.

-Stați pe un picior cu mâinile pe șolduri, așezând celălalt picior pe partea interioară a genunchiului. Ridicând călcâiul piciorului care stă în picioare de pe podea, ar trebui să reușiți să rămâneți stabil și în poziție verticală timp de 25 de secunde.

Dacă nu ați reușit la oricare dintre aceste teste, nu disperați. Cu puțină practică, vă puteți recăpăta – și îmbunătăți – abilitățile de echilibrare. Una dintre cele mai ușoare modalități de a face acest lucru este să exersați o menținere a echilibrului pe un singur picior pe fiecare picior, a declarat Meltem Sonmez Burr, un antrenor personal certificat și fondator al Barreitude din New York. Exersați stând în picioare lângă un scaun sau ceva de care vă puteți agăța dacă deveniți nesigur.

Mersul pe scări este o altă modalitate ușoară de a vă îmbunătăți echilibrul, a spus Baxter, deoarece o parte a unui echilibru bun constă într-un corp inferior puternic. Squats și lunges funcționează, de asemenea. Și, deoarece sistemul vestibular din urechea internă se hrănește din inputul senzorial, Baxter a recomandat mișcări precum îngenuncherea pe sol sau ridicarea din poziția așezată, ambele necesitând mișcări în diferite planuri ale corpului.

Dacă preferați exerciții mai jucăușe, puteți dansa, sări, merge în lateral sau înapoi sau sta pe vârfuri sau pe tocuri, a declarat Michael Landau, un practician Feldenkrais din Limache, Chile, care predă mișcarea conștientă. (Feldenkrais este o terapie prin exerciții fizice concepută pentru a-i ajuta pe oameni să se reconecteze cu corpul lor și să își îmbunătățească mișcarea).

Cel mai important lucru este să vă provocați echilibrul în mod constant.

„Când ai un echilibru bun, te miști cu mai puțină teamă și mai multă flexibilitate”, a spus Landau, adăugând că teama de a cădea te face să fii rigid și stresat – și, prin urmare, mai predispus să cazi.

Nu credeți că aveți timp să lucrați la echilibrul dumneavoastră? Există modalități ușoare de a o strecura în rutinele dvs. zilnice. Stați pe un picior în timp ce vă spălați pe dinți, vă uitați la televizor sau așteptați la coadă la magazinul alimentar. Sau mergeți periodic fără pantofi, a spus Baxter.

„Mecanoreceptorii din picioare trimit mesaje către creierul nostru pentru a ne anunța că picioarele noastre lucrează și unde se află în spațiu”, a spus ea. „Odată ce v-ați antrenat în mod adecvat pentru a vă echilibra fără încălțăminte, pășiți pe un covoraș de yoga sau pe o pernă subțire și încercați această provocare”.

Nu vă descurajați dacă găsiți aceste exerciții provocatoare. Echilibrul se îmbunătățește destul de repede cu puțină practică. Iar exercițiile vă vor aduce beneficii la orice vârstă, fie că sunteți copil sau la 90 de ani.

„Un echilibru bun vă îmbunătățește mobilitatea generală, așa că vă veți mișca mai mult, iar mușchii și oasele dumneavoastră vor deveni mai puternice”, a spus Landau. „Este bun pentru longevitate și pentru sănătatea generală și face ca viața să merite să fie trăită”.

Titus Motreanu

Titus Motreanu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

%d blogeri au apreciat: