Descarcă GRATIS aplicația La Psihiatru pentru Android!

Cum să ne hidratăm pielea pentru o strălucire sănătoasă

Cum să ne hidratăm pielea pentru o strălucire sănătoasă

Vă întrebați cum să vă hidratați pielea pentru a evita uscăciunea, crăpăturile și mâncărimile? Să vă dați seama cum să vă hidratați pielea este probabil în capul listei de lucruri de făcut, dacă vremea mai rece o lasă deja uscată, crăpată și cu mâncărimi. Când vine vorba de sănătatea pielii, hidratarea este unul dintre acele premii mistice și foarte râvnite pe care se pare că le căutăm cu toții, dar nu este întotdeauna ușor să obții strălucirea fără strălucirea uleioasă.

Dacă aveți pielea uscată, menținerea hidratării poate fi dificilă. La urma urmei, nu este niciodată la fel de simplu ca și cum ai pune un strat de cremă hidratantă. Hidratarea pielii se bazează și pe o serie de alți factori, cum ar fi nivelul de hidratare al corpului tău și consistența aerului din jurul tău.

Care sunt cauzele pielii uscate?

Pielea uscată poate fi o afecțiune enervantă și chiar dureroasă care duce la mâncărimi, iritații, roșeață și crăpături ale pielii. Deși poți crede că uscăciunea pielii este cauzată de o lipsă de hidratare, de fapt este cauzată de o lipsă de retenție a umidității. Iar acest lucru este de obicei cauzat de genetică sau de sănătate, nu de produsele pe care le folosești.

„Din punct de vedere tehnic, pielea uscată este considerată un tip de piele, ceea ce înseamnă că genetica este cel mai mare factor determinant”, spune Elizabeth Weiler, dermatolog și director de educație și dezvoltare la OVME: „Cu toate acestea, hormonii și îmbătrânirea pot provoca, de asemenea, schimbări și pot influența dacă pielea este uscată, normală, grasă sau o combinație. De exemplu, tipul tău de piele poate fi normal când ești mai tânără, dar din cauza schimbărilor hormonale, cum ar fi scăderea estrogenului în timpul menopauzei, tipul tău de piele poate deveni uscat.”

Desigur, unele persoane nu au pielea uscată în mod cronic, dar totuși se confruntă cu uscăciunea pielii în timpul iernii sau după o baie fierbinte. Acest lucru este cunoscut din punct de vedere tehnic drept deshidratare a pielii. „Deshidratarea pielii poate afecta orice tip de piele, inclusiv tipurile de piele mixtă sau grasă”, a explicat Dr. Weiler pentru CNN. „Deshidratarea pielii rezultă dintr-o pierdere de apă în piele și vă poate da senzația de uscăciune, făcând pielea să se simtă tensionată sau rigidă.”

Așadar, ce se întâmplă de fapt în piele atunci când este uscată? „Pielea uscată apare atunci când pielea are o deficiență de ulei sau sebum”, spune Dr. Nadir Qazi, medic dermatolog cosmetic și fondator al Qazi Cosmetic Clinic (se deschide într-o nouă filă) din Irvine, California. „Uscăciunea poate fi un rezultat al deposedării pielii de uleiurile sale naturale, dar starea de piele uscată este rezultatul faptului că organismul nu produce suficient ulei, pentru început.
Hidratare vs. hidratare

Dacă aveți pielea uscată sau vă confruntați cu deshidratarea pielii, ați putea fi tentați să vă dați strat după strat de cremă hidratantă. Dar, înainte de a o face, este important să înțelegi că hidratarea nu este întotdeauna egală cu hidratarea.

„Hidratarea, pur și simplu, este actul de aplicare a unei creme hidratante – adesea alcătuită din ceramide, lipide sau ingrediente ocluzive care ajută la menținerea hidratării în piele”, spune Weiler: „Hidratarea ajută la prevenirea evaporării apei din piele, cunoscută sub numele de TEWL, sau Transepidermal Water Loss.” 

Pe de altă parte, spune medicul, hidratarea pielii presupune creșterea cantității de apă (sau a ingredientelor care leagă apa) din piele. Cu alte cuvinte, hidratarea constă, în esență, în a pune apă în piele, în timp ce hidratarea constă în a sigila apa în interior.

După cum spune Dr. Qazi: „Când hidratezi pielea, atragi apa în stratul exterior al pielii, fie din exterior, fie din interior. Hidratarea pielii formează o barieră pe piele pentru a sigila orice hidratare în ea. Ambele sunt incredibil de importante pentru sănătatea pielii”.

Acest lucru explică de ce, uneori, chiar și cu multă hidratare, pielea poate să se simtă în continuare uscată și întinsă – există șanse să nu hidratezi mai întâi pielea.

Cum să hidratezi pielea

Iată câteva sfaturi privind îngrijirea pielii și stilul de viață care vă vor ajuta să mențineți pielea hidratată și umezită pentru a spera să alungați definitiv uscăciunea.

Evită să folosești apă foarte fierbinte atunci când faci baie sau te cureți

Să începem cu rutina de îngrijire a pielii. Weiler sugerează să rămâi la apă călduță în timp ce speli fața sau faci duș, deoarece apa foarte fierbinte poate perturba echilibrul sebumului din piele, ducând la uscăciune și deshidratare.

Aplicați seruri hidratante sau „umectanți” urmați de o cremă hidratantă după spălare

După ce vă spălați fața și corpul este momentul perfect pentru a vă hidrata și hidrata. Înainte de a vă aplica crema hidratantă, încercați un ser hidratant sau un ”humectant”. „Humectanții mențin umiditatea aproape de celulele pielii, permițând o mai bună absorbție, menținând efectiv pielea hidratată”, spune Qazi: „Câteva exemple de umectanți sunt acidul hialuronic și gelul de aloe. După utilizarea unui serum, protejați pielea de pierderea transdermică de apă prin sigilarea umectanților lângă piele cu o bună cremă hidratantă.”

Folosiți protecție solară

Expunerea la soare poate duce la deshidratarea pielii, așa că asigurați-vă că purtați un SPF. Încercați să adăugați un umidificator cu ceață rece în dormitorul dvs. „Acest lucru va minimiza evaporarea apei de pe piele în timp ce dormiți”, sugerează Weiler.

Beți multă apă

Nu uitați, pielea este un organ ca oricare altul. În timp ce serurile înainte de cremele hidratante pot ajuta cu siguranță la fixarea apei, uneori cel mai bun mod de a hidrata corpul este pur și simplu să bei mai multă apă. Academiile Naționale de Științe, Inginerie și Medicină din SUA recomandă ca adulții să consume 3,7 litri de lichide pe zi pentru bărbați și 2,7 litri de lichide pe zi pentru femei.

Dormiți suficient

Potrivit unui studiu din 2019 publicat în Sleep , durata somnului poate afecta nivelul de hidratare, perioadele de somn mai scurte, de șase ore sau mai puțin, ducând la o probabilitate mai mare de deshidratare.

Evitați cafeaua și alcoolul

După cum notează Qazi, atât cafeaua, cât și alcoolul sunt deshidratante și pot afecta nivelul de deshidratare a pielii. Consultați un dermatolog dacă încă vă luptați cu uscăciunea pielii

Deși aceste ajustări ale stilului de viață vă pot ajuta să îmbunătățiți nivelul de hidratare a pielii, dacă încă vă confruntați cu uscăciune sau disconfort, consultați medicul sau dermatologul care vă va putea ajuta să descoperiți fondul problemei.

Stefan Predescu

Stefan Predescu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

%d blogeri au apreciat: