Descarcă GRATIS aplicația La Psihiatru pentru Android!

A trăi o viață mai fericită și mai satisfăcută depinde de noi. Câteva modificări ale obiceiurilor obișnuite ne pot ajuta

A trăi o viață mai fericită și mai satisfăcută depinde de noi. Câteva modificări ale obiceiurilor obișnuite ne pot ajuta

Fericirea arată diferit pentru fiecare persoană. Pentru unii, poate că înseamnă să fie împăcați cu cine sunt. Sau să aibă o rețea sigură de prieteni care îi acceptă necondiționat. Sau libertatea de a-și urmări cele mai profunde vise.

Indiferent de versiunea fiecăruia despre adevărata fericire, a trăi o viață mai fericită și mai satisfăcută este la îndemână. Câteva modificări ale obiceiurilor obișnuite vă pot ajuta să ajungeți acolo, spun specialiștii consultați de healthline.com.

Obiceiurile contează. Dacă ați încercat vreodată să renunțați la un obicei prost, știți prea bine cât de bine sunt înrădăcinate.

Ei bine, și obiceiurile bune sunt adânc înrădăcinate. De ce să nu vă străduiți să faceți din obiceiurile pozitive parte din rutina dumneavoastră?

Iată o privire asupra unor obiceiuri zilnice, lunare și anuale care să vă ajute să începeți căutarea. Amintiți-vă doar că versiunea fiecăruia de fericire este puțin diferită, la fel ca și calea de a o atinge.

Dacă unele dintre aceste obiceiuri creează un stres suplimentar sau pur și simplu nu se potrivesc stilului tău de viață, renunță la ele. Cu puțin timp și practică, îți vei da seama ce funcționează și ce nu funcționează pentru tine.

Fericirea. Obiceiuri zilnice

1. Zâmbiți

Ai tendința de a zâmbi atunci când ești fericit. Dar, de fapt, este o stradă cu două sensuri. Zâmbim pentru că suntem fericiți, iar zâmbetul determină creierul să elibereze dopamină, care ne face mai fericiți.

Asta nu înseamnă că trebuie să te plimbi cu un zâmbet fals lipit pe față tot timpul. Dar data viitoare când vă simțiți deprimat, schițați un zâmbet și vedeți ce se întâmplă. Sau încercați să începeți fiecare dimineață zâmbind la dvs. în oglindă.

2. Faceți exerciții fizice

Exercițiile fizice nu sunt doar pentru corpul tău. Exercițiile fizice regulate pot ajuta la reducerea stresului, a sentimentelor de anxietate și a simptomelor de depresie, sporind în același timp stima de sine și fericirea.

Chiar și o cantitate mică de activitate fizică poate face diferența. Nu trebuie să vă antrenați pentru un triatlon sau să escaladați o stâncă – cu excepția cazului în care acest lucru vă face fericiți, desigur.

Important este să nu vă suprasolicitați. Dacă vă aruncați brusc într-o rutină extenuantă, probabil că veți sfârși doar frustrat (și dureros).

Luați în considerare aceste exerciții de început:

    -Faceți o plimbare în jurul blocului în fiecare seară după cină.

    -Înscrieți-vă la un curs pentru începători de yoga sau tai chi.

    -Începeți-vă ziua cu 5 minute de stretching.

Amintiți-vă de orice activități distractive de care v-ați bucurat cândva, dar care au căzut în uitare. Sau de activitățile pe care v-ați dorit întotdeauna să le încercați, cum ar fi golful, bowlingul sau dansul.

3. Dormiți suficient de mult

Indiferent cât de mult ne îndrumă societatea modernă spre mai puțin somn, știm că un somn adecvat este vital.

Majoritatea adulților au nevoie de aproximativ 7 sau 8 ore de somn în fiecare noapte. Dacă vă găsiți luptând cu nevoia de a trage un pui de somn în timpul zilei sau, în general, vă simțiți ca și cum ați fi în ceață, corpul dumneavoastră vă poate spune că are nevoie de mai multă odihnă.

Iată câteva sfaturi pentru a vă ajuta să vă construiți o rutină de somn mai bună:

    -Notați câte ore de somn aveți în fiecare noapte și cât de odihnit vă simțiți. După o săptămână, ar trebui să aveți o idee mai bună despre cum vă descurcați.

    -Mergeți la culcare și treziți-vă la aceeași oră în fiecare zi, inclusiv în weekenduri.

    -Rezervați-vă ora de dinaintea culcării ca timp de liniște. Faceți o baie, citiți sau faceți ceva relaxant. Evitați să mâncați și să beți mult.

    -Păstrați-vă dormitorul întunecat, răcoros și liniștit.

    -Investiți într-o lenjerie de pat bună.

    -Dacă trebuie să trageți un pui de somn, încercați să îl limitați la 20 de minute.

Dacă aveți în mod constant probleme de somn, discutați cu medicul dumneavoastră. Este posibil să aveți o tulburare de somn care necesită tratament.

4. Mâncați ținând cont de starea de spirit

Știți deja că alegerile alimentare au un impact asupra sănătății dumneavoastră fizice generale. Dar unele alimente vă pot afecta și starea de spirit.

De exemplu:

    –Carbohidrații eliberează serotonină, un hormon de „stare de bine”. Doar păstrați carbohidrații simpli – alimente bogate în zahăr și amidon – la minimum, deoarece acel val de energie este scurt și vă veți prăbuși. Carbohidrații complecși, cum ar fi legumele, fasolea și cerealele integrale, sunt mai buni.

    -Carnea slabă, carnea de pasăre, legumele și lactatele sunt bogate în proteine. Aceste alimente eliberează dopamină și norepinefrină, care stimulează energia și concentrarea.

    -Alimentele foarte procesate sau prăjite au tendința de a vă lăsa la pământ. La fel se va întâmpla și cu săritul peste mese.

-Începeți prin a face o alegere alimentară mai bună în fiecare zi.

De exemplu, schimbați un produs de patiserie mare și dulce la micul dejun cu un iaurt grecesc cu fructe. Vă veți satisface în continuare pofta de dulce, iar proteinele vă vor ajuta să evitați o cădere de energie la mijlocul dimineții. Încercați să adăugați un nou schimb de alimente în fiecare săptămână.

5. Fiți recunoscători

Simplul fapt de a fi recunoscător îți poate da un impuls important stării de spirit, printre alte beneficii. De exemplu, un studiu recent în două părți a constatat că practicarea recunoștinței poate avea un impact semnificativ asupra sentimentelor de speranță și fericire.

Începeți fiecare zi prin a recunoaște un lucru pentru care sunteți recunoscător. Puteți face acest lucru în timp ce vă spălați pe dinți sau pur și simplu așteptați să se declanșeze alarma care a adormit.

În timp ce vă continuați ziua, încercați să fiți cu ochii în patru pentru lucrurile plăcute din viața dumneavoastră. Acestea pot fi lucruri mari, cum ar fi să știi că cineva te iubește sau să primești o promovare binemeritată.

Dar pot fi și lucruri mărunte, cum ar fi un coleg de serviciu care v-a oferit o cafea sau vecinul care v-a făcut cu mâna. Poate chiar și doar căldura soarelui pe pielea ta.

Cu puțină practică, s-ar putea chiar să devii mai conștient de toate lucrurile pozitive din jurul tău.

6. Faceți un compliment

Cercetările arată că efectuarea de acte de bunătate te poate ajuta să te simți mai mulțumit.

Oferirea unui compliment sincer este o modalitate rapidă și ușoară de a lumina ziua cuiva și, în același timp, de a da un impuls propriei tale fericiri.

Atrageți privirea persoanei și spuneți-l cu un zâmbet, astfel încât să știe că vorbiți serios. S-ar putea să fiți surprins de cât de bine vă face să vă simțiți.

Dacă doriți să oferiți cuiva un compliment despre aspectul fizic, asigurați-vă că o faceți într-un mod respectuos. Iată câteva sfaturi pentru a începe.

7. Respirați adânc

Ești încordat, ai umerii încordați și simți că ai putea „pierde controlul”. Cu toții cunoaștem acest sentiment. Instinctul s-ar putea să vă spună să respirați adânc și lung pentru a vă calma.

Se pare că acest instinct este un bun. Potrivit Harvard Health, exercițiile de respirație profundă pot ajuta la să reducă stresul.

Data viitoare când vă simțiți stresat sau la capătul puterilor, parcurgeți acești pași:

    -Închideți ochii. Încercați să vă imaginați o amintire fericită sau un loc frumos.

    -Inspiră încet și adânc pe nas.

    -Expirați încet pe gură sau pe nas.

    -Repetați acest proces de mai multe ori, până când începeți să simțiți că vă liniștiți.

Dacă vă este greu să respirați lent și deliberat, încercați să numărați până la 5 în cap cu fiecare inspirație și expirație.

8. Recunoașteți momentele nefericite

O atitudine pozitivă este, în general, un lucru bun, dar lucrurile rele se întâmplă tuturor. Este doar o parte a vieții.

Dacă primești o veste proastă, faci o greșeală sau pur și simplu simți că ești într-o depresie, nu încerca să te prefaci că ești fericit.

Recunoașteți sentimentul de nefericire, lăsându-vă să îl experimentați pentru o clipă. Apoi, deplasați-vă atenția spre ceea ce v-a făcut să vă simțiți astfel și spre ceea ce ar putea fi necesar pentru a vă reveni.

Ar fi de ajutor un exercițiu de respirație profundă? O plimbare lungă afară? Să discutați cu cineva?

Lăsați momentul să treacă și aveți grijă de dumneavoastră. Nu uitați, nimeni nu este fericit tot timpul.

9. Țineți un jurnal

Un jurnal este o modalitate bună de a vă organiza gândurile, de a vă analiza sentimentele și de a vă face planuri. Și nu trebuie să fiți un geniu literar sau să scrieți volume pentru a beneficia.

Poate fi la fel de simplu ca notarea câtorva gânduri înainte de a merge la culcare. Dacă punerea în scris a anumitor lucruri vă face să vă simțiți nervos, puteți oricând să le distrugeți după ce ați terminat. Procesul este cel care contează.

Nu sunteți sigur ce să faceți cu toate sentimentele care ajung pe pagină? Ghidul nostru de organizare a sentimentelor vă poate ajuta.

10. Înfruntați stresul cu capul înainte

Viața este plină de factori de stres și este imposibil să le eviți pe toate.

Nu este nevoie să. Psihologul de la Stanford, Kelly McGonigal, spune că stresul nu este întotdeauna dăunător și că putem chiar să ne schimbăm atitudinea față de stres. Aflați mai multe despre partea bună a stresului.

Pentru acei factori de stres pe care nu îi puteți evita, amintiți-vă că toată lumea are stres – nu există niciun motiv să credeți că este numai vina dumneavoastră. Și sunt șanse ca tu să fii mai puternic decât crezi că ești.

În loc să vă lăsați copleșit, încercați să abordați stresorul cu capul înainte. Acest lucru ar putea însemna să inițiați o conversație incomodă sau să depuneți o muncă suplimentară, dar cu cât vă ocupați mai repede de el, cu atât mai repede groapa din stomac va începe să se micșoreze.

Obiceiuri săptămânale

11. Dezordine

Decluttering sună ca un proiect mare, dar punerea deoparte doar 20 de minute pe săptămână poate avea un impact mare.

Ce poți face în 20 de minute? Multe.

Setați un cronometru pe telefon și luați 15 minute pentru a face ordine într-o anumită zonă a unei camere – să spunem, dulapul sau acel sertar cu vechituri scăpat de sub control. Puneți totul la locul său și aruncați sau dați la o parte orice dezordine suplimentară care nu vă mai servește.

Păstrați o cutie desemnată pentru cadouri pentru a face lucrurile mai ușoare (și pentru a evita să creați mai multă dezordine).

Folosiți cele 5 minute rămase pentru a face o plimbare rapidă prin spațiul de locuit, punând deoparte orice obiecte rătăcite care vă ies în cale.

Puteți face acest truc o dată pe săptămână, o dată pe zi sau oricând simțiți că spațiul dvs. scapă de sub control.

12. Vezi prietenii

Oamenii sunt ființe sociale, iar faptul de a avea prieteni apropiați ne poate face mai fericiți.

De cine ți-e dor? Ajungeți la ei. Fixați o dată pentru a vă întâlni sau pur și simplu purtați o discuție telefonică lungă.

La vârsta adultă, poate părea aproape imposibil să vă faceți prieteni noi. Dar nu este vorba despre numărul de prieteni pe care îi ai. Este vorba despre a avea relații semnificative – chiar dacă este vorba doar de unul sau de două persoane.

Încercați să vă implicați într-un grup local de voluntariat sau să urmați un curs. Ambele vă pot ajuta să vă conectați cu persoane cu aceeași mentalitate din zona dumneavoastră. Și sunt șanse ca și ei să fie în căutarea unor prieteni.

Compania nu trebuie să se limiteze la alți oameni. Animalele de companie pot oferi beneficii similare, potrivit mai multor studii.

Iubiți animalele, dar nu puteți avea un animal de companie? Luați în considerare voluntariatul la un adăpost local de animale pentru a vă face noi prieteni – atât oameni cât și animale.

13. Planifică-ți săptămâna

Simțiți că vă agitați? Încercați să stați jos la sfârșitul fiecărei săptămâni și să faceți o listă de bază pentru săptămâna următoare.

Chiar dacă nu vă țineți de plan, blocarea timpului în care puteți spăla rufe, mergeți la cumpărături sau abordați proiecte la serviciu vă poate ajuta să vă liniștiți mintea.

Vă puteți lua un planificator sofisticat, dar chiar și o notă lipită pe calculator sau o bucată de hârtie de resturi în buzunar poate face treaba.

14. Renunță la telefon

Opriți toate electronicele și puneți deoparte acele căști pentru cel puțin o oră o dată pe săptămână. Vor fi tot acolo pentru tine mai târziu. Dacă încă le mai vrei, adică.

Dacă nu v-ați mai deconectat de ceva vreme, s-ar putea să fiți surprins de diferența pe care o face. Lasă-ți mintea să rătăcească liberă pentru o schimbare. Citește. Meditați. Faceți o plimbare și fiți atenți la ceea ce vă înconjoară. Fiți sociabil. Sau fiți singur. Fiți pur și simplu.

Sună prea descurajant? Încercați să faceți o perioadă mai scurtă de timp de mai multe ori pe săptămână.

15. Intră în natură

Petrecerea a 30 de minute sau mai mult pe săptămână în spații verzi poate ajuta la scăderea tensiunii arteriale și a depresiei, potrivit unui studiu din 2016Sursa de încredere.

Spațiul tău verde poate fi orice, de la parcul din cartier, propria curte sau o grădină pe acoperiș – oriunde poți aprecia natura și aerul proaspăt.

16. Explorați meditația

Există multe metode de meditație de explorat. Acestea pot implica mișcare, concentrare, spiritualitate sau o combinație a tuturor celor trei.

Meditația nu trebuie să fie complicată. Poate fi la fel de simplu ca și cum ai sta în liniște cu propriile gânduri timp de 5 minute. Chiar și exercițiile de respirație profundă menționate mai devreme pot servi ca o formă de meditație.

17. Luați în considerare terapia

Suntem cu siguranță mai fericiți atunci când învățăm cum să facem față obstacolelor. Când vă confruntați cu o problemă, gândiți-vă la ceea ce v-a ajutat să treceți prin ceva similar în trecut. Ar funcționa și aici? Ce altceva puteți încerca?

Dacă simțiți că vă loviți de un zid de cărămidă, luați în considerare posibilitatea de a vorbi cu un terapeut săptămânal. Nu este nevoie să aveți o afecțiune mintală diagnosticată sau o criză copleșitoare pentru a apela la terapie.

Terapeuții sunt instruiți pentru a ajuta oamenii să îmbunătățească abilitățile de a face față. În plus, nu există nicio obligație de a continua odată ce ați început.

Chiar și doar câteva ședințe vă pot ajuta să adăugați câteva bunătăți noi în setul de instrumente emoționale.

Sunteți îngrijorat de costuri? Iată cum să vă permiteți o terapie cu orice buget.

18. Găsiți un ritual de îngrijire de sine

Este ușor să neglijezi îngrijirea de sine într-o lume în ritm alert. Dar corpul tău îți poartă gândurile, pasiunile și spiritul prin această lume, nu merită un pic de TLC?

Poate că e vorba de a vă destinde săptămâna de lucru cu o baie lungă și fierbinte. Sau adoptând o rutină de îngrijire a pielii care vă face să vă simțiți răsfățată. Sau, pur și simplu, să vă rezervați o seară pentru a vă pune cel mai moale pijama și a viziona un film de la început până la sfârșit.

Orice ar fi, faceți-vă timp pentru asta. Puneți-l în agenda dvs. dacă trebuie, dar faceți-o.

Obiceiuri lunare

19. Dă înapoi

Dacă găsiți că oferirea zilnică de complimente oferă un impuls necesar pentru starea dvs. de spirit, luați în considerare posibilitatea de a face o rutină lunară de a da înapoi la o scară mai mare.

Poate că asta înseamnă să ajuți la o bancă de alimente în al treilea weekend din fiecare lună sau să te oferi să ai grijă de copiii prietenului tău o noapte pe lună.

20. Ieșiți în oraș

Nu ai cu cine să ieși în oraș? Ei bine, ce regulă spune că nu poți ieși singur în oraș?

Mergi la restaurantul tău preferat, du-te la un film sau mergi în acea excursie la care ai visat mereu.

Chiar dacă ești un fluture social, petrecerea unui timp deliberat singur te poate ajuta să te reconectezi cu activitățile care te fac cu adevărat fericit.

21. Creați o listă de gânduri

Ajungi la o întâlnire cu 10 minute înainte. Ce faci cu acest timp? Ridici telefonul mobil pentru a răsfoi social media? Vă faceți griji cu privire la săptămâna aglomerată pe care o aveți în față?

Preia controlul gândurilor tale în aceste scurte intervale de timp.

La începutul fiecărei luni, faceți o listă scurtă de amintiri fericite sau de lucruri pe care le așteptați cu nerăbdare pe o bucată mică de hârtie sau pe telefon.

Când vă aflați în așteptarea unei curse, când stați la coadă la magazinul alimentar sau pur și simplu aveți câteva minute de omorât, scoateți lista. O puteți folosi chiar și atunci când vă simțiți în general deprimat și aveți nevoie să vă schimbați gândurile.

Obiceiuri anuale

22. Luați-vă timp pentru a reflecta

Începutul unui nou an este un moment bun pentru a te opri și a face un inventar al vieții tale. Rezervă-ți puțin timp pentru a recupera cu tine însuți așa cum ai face-o cu un vechi prieten:

    Ce mai faci?

    Ce ai mai făcut?

    Sunteți mai fericit decât erați acum un an?

Dar încercați să evitați capcana de a vă judeca prea aspru pentru răspunsurile dumneavoastră. Ați ajuns la încă un an și asta este suficient.

Dacă vă dați seama că starea dumneavoastră de spirit nu s-a îmbunătățit prea mult în ultimul an, luați în considerare posibilitatea de a vă face o programare la medic sau de a vorbi cu un terapeut. S-ar putea să vă confruntați cu o depresie sau chiar cu o afecțiune fizică subiacentă care are un impact asupra dispoziției dvs.

23. Reevaluați-vă obiectivele

Oamenii se schimbă, așa că gândește-te unde te îndrepți și ia în considerare dacă tot acolo vrei să ajungi. Nu este nicio rușine să îți schimbi jocul.

Renunțați la orice obiective care nu vă mai servesc, chiar dacă sună bine pe hârtie.

24. Aveți grijă de corpul dvs.

Auzi asta tot timpul, inclusiv de mai multe ori în acest articol, dar sănătatea ta fizică și cea mentală sunt strâns legate între ele.

Pe măsură ce vă construiți obiceiuri pentru a vă îmbunătăți fericirea, asigurați-vă că urmați cu programări de rutină pentru a avea grijă de corpul dumneavoastră:

    -mergeți la medicul dumneavoastră de familie pentru un control medical anual

    -aveți grijă de orice afecțiuni cronice de sănătate și consultați specialiști, după cum vi se recomandă

    -consultați-vă dentistul pentru un examen oral și urmăriți-l conform recomandărilor

    -verificați-vă vederea

25. Renunțați la ranchiună

Acest lucru este adesea mai ușor de spus decât de făcut. Dar nu trebuie să o faceți pentru cealaltă persoană.

Uneori, oferirea iertării sau renunțarea la ranchiună ține mai mult de grija de sine decât de compasiunea pentru ceilalți.

Faceți un bilanț al relațiilor dvs. cu ceilalți. Aveți resentimente sau resentimente față de cineva? Dacă da, luați în considerare posibilitatea de a lua legătura cu ei într-un efort de a îngropa securea războiului.

Aceasta nu trebuie să fie o reconciliere. S-ar putea să aveți nevoie doar să puneți capăt relației și să mergeți mai departe.

Dacă nu este o opțiune, încercați să vă exprimați sentimentele într-o scrisoare. Nici măcar nu trebuie să le-o trimiteți. Simpla scoatere a sentimentelor din mintea ta și în lume poate fi eliberatoare.

Ecaterina Dinescu

Ecaterina Dinescu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

%d blogeri au apreciat: