Descarcă GRATIS aplicația La Psihiatru pentru Android!

Acest tip de antrenament reduce foarte mult stresul. Studiu

Acest tip de antrenament reduce foarte mult stresul. Studiu

Multe schimbări în stilul de viață au avut loc de la pandemia COVID-19 și, în unele cazuri, au îmbunătățit rutinele zilnice. Angajații au avut parte de flexibilitate într-o situație de muncă hibridă, iar alții au posibilitatea de a lucra permanent din confortul propriei case.

O altă modificare la care multe persoane s-au adaptat – fie temporar, fie permanent – este efectuarea de antrenamente în mod virtual. În afară de avantajul de a economisi timp pentru că nu trebuie să vă deplasați la o sală de sport și de a putea face exerciții fizice în limita propriilor restricții de timp, cercetările recente demonstrează că acest tip de antrenament poate fi un reductor de stres în comparație cu exercițiile fizice tipice în persoană.

Antrenamentul virtual ascute abilitățile neuronale și cognitive

Cercetătorii au descoperit anterior că antrenamentul virtual ascute abilitățile neuronale și cognitive. Aceasta a fost baza de inspirație pentru acest nou studiu publicat în International Journal of Environmental Research and Public Health, care a constatat că antrenamentul virtual are cu siguranță beneficiile sale pentru sănătatea mentală.

Exercițiile fizice de rutină sunt esențiale pentru a vă menține sănătatea și bunăstarea generală. În unele cazuri, însă, efectuarea de exerciții fizice nu este întotdeauna o opțiune. Câteva exemple sunt persoanele care suferă de boli cardiovasculare cronice sau cele care sunt imobilizate la pat. Aceste situații sunt cele în care Realitatea Virtuală Imersivă (RVI) poate deveni cu adevărat un instrument uimitor. IVR oferă oamenilor o lume virtuală completă prin intermediul unui corp virtual.

Cercetătorii au observat nivelul de stres la persoanele sănătoase care au participat la un antrenament virtual

Echipa de cercetare de la Centrul de Cercetare pentru Îmbătrânire Inteligentă (IDAC) al Universității Tohoku a observat participanți tineri și sănătoși care au stat nemișcați în timpul unei sesiuni de antrenament virtual. Antrenamentul a fost conceput într-o „perspectivă la persoana întâi”, ceea ce a creat impresia că mișcările avatarului erau ale lor. Înainte și după sesiunea de antrenament, oamenii de știință au stimulat și evaluat răspunsul psihosocial la stres. Acest lucru a fost realizat prin măsurarea stresului (stresul neuroendocrin al participanților). De asemenea, a existat un chestionar individual pentru fiecare participant care măsura nivelul de anxietate.

Acest tip de antrenament virtual reprezintă o nouă frontieră

Studiul a constatat că antrenamentele virtuale pot reduce anxietatea și răspunsurile la stresul psihosocial în comparație cu exercițiile fizice în persoană. Constatările au indicat scăderea nivelului de anxietate și un răspuns mai mic la stresul psihosocial atunci când antrenamentul virtual s-a încheiat, în comparație cu efectele după efectuarea exercițiilor fizice reale.

Profesorul Dalila Burin, realizatorul studiului, explică: „Stresul psihosocial reprezintă stresul resimțit în situații sociale frecvente, cum ar fi judecata socială, respingerea și atunci când performanțele noastre sunt evaluate”. Burin adaugă: „În timp ce o expunere moderată la stres ar putea fi benefică, expunerea repetată și crescută poate fi dăunătoare pentru sănătatea noastră. Acest tip de antrenament virtual reprezintă o nouă frontieră, în special în țări precum Japonia, unde există cerințe ridicate de performanță și o populație îmbătrânită”.

Ecaterina Dinescu

Ecaterina Dinescu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

%d blogeri au apreciat: