Descarcă GRATIS aplicația La Psihiatru pentru Android!

Ce fructe sunt bune pentru persoanele cu diabet

Ce fructe sunt bune pentru persoanele cu diabet

O mulțime de oameni cred că diabeticii trebuie să se ferească de toate zaharurile, chiar și de cele care se găsesc în fructe. S-ar putea să fiți surprinși să aflați că acesta este un mit și că, de fapt, multe fructe pot fi o parte sănătoasă și nutritivă a dietei dumneavoastră, indiferent dacă aveți sau nu diabet, spun specialiștii consultați de livescience. com.

Ce fructe conțin un nivel scăzut de zahăr

O mare varietate de fructe vă poate ajuta să vă gestionați nivelul de glucoză din sânge, să reduceți grăsimile din alimentație, să vă scădeți tensiunea arterială și să vă ajutați să vă gestionați greutatea – toate acestea pot îmbunătăți simptomele asociate cu diabetul. Cu toate acestea, merită să fiți conștienți de care fructe au un conținut scăzut de zahăr.

Asta pentru că orice alimente care conțin carbohidrați tind să crească nivelul de zahăr din sânge, iar fructele intră în această categorie. Dar asta nu înseamnă că trebuie să eliminați complet fructele din dieta dumneavoastră. În timp ce diabeticii ar trebui să evite alimentele și fructele care conțin o mulțime de zaharuri, există o mulțime de opțiuni cu conținut scăzut de zahăr care reprezintă un adaos nutritiv la dieta unui diabetic.

Feriți-vă de sucurile din fructe

Cu toate acestea, spun specialiștii, vă recomandăm să optați pentru fructe întregi și să vă feriți din sucurile din fructe. Sucurile din fructe pot fi mai bogate în zaharuri naturale și puteți bea mai mult decât aveți nevoie, așa că vă pot crește rapid nivelul de glucoză din sânge. În schimb, gândiți-vă să schimbați sucurile de fructe cu apă.

Pentru a vă ajuta să vă dați seama ce fructe sunt bune pentru diabetici și care sunt cele pe care trebuie să le evitați, specialiștii au alcătuit o listă cu fructele care pot fi consummate de către persoanele cu diabet.

Ce fructe sunt bune pentru persoanele cu diabet

Acordarea unei atenții deosebite indicelui glicemic (IG) al fructelor pe care doriți să le consumați este o modalitate prin care puteți urmări care dintre acestea vă pot crește nivelul glicemiei. Alimentele cu un indice glicemic ridicat pot provoca o creștere rapidă a nivelului de zahăr din sânge, inclusiv alimentele și băuturile zaharoase, pâinea albă, cartofii și orezul alb.

Fructele, pe de altă parte, au de obicei un indice glicemic scăzut sau mediu. Acest lucru înseamnă că sunt descompuse treptat, provocând o creștere mai lentă a nivelului de zahăr din sânge pe o perioadă mai lungă de timp. De asemenea, sunt excelente pentru a satisface pofta de dulce.

Potrivit Asociației Americane de Diabet, fructele sunt o parte sănătoasă a oricărui plan de masă pentru diabet. ADA recomandă orice fruct proaspăt, congelat sau conservat.

Dacă alegeți fructe conservate, asigurați-vă că evitați soiurile care au zahăr adăugat. Căutați descrierile care spun „neîndulcit”, „fără adaos de zahăr” și „ambalat în sucurile sale”. Nu cumpărați fructe care sunt ambalate în siropuri zaharoase.

Este mai bine să vă limitați la fructe întregi

Fructele uscate pot fi, de asemenea, nutritive, dar aveți grijă să nu mâncați prea mult. Doar 1 cutie miniaturală de stafide poate conține până la 14 g de carbohidrați. Dacă nu sunteți sigur, este mai bine să vă limitați la fructe întregi. Acestea sunt mai sățioase decât soiurile uscate, de asemenea.

Persoanele cu diabet ar trebui să încerce să mănânce același număr de porții recomandate pe zi ca și persoanele fără diabet. Asta înseamnă în jur de 1,5 până la 2 căni de fructe în fiecare zi, potrivit Centrelor pentru Controlul și Prevenirea Bolilor.

ADA recomandă următoarele fructe pentru a le include ca parte a unui plan de masă pentru diabet:

    -Mere

    -Caisele

   – Avocado

   – Mure

   – Afine

    -Pepene galben

    -Cireșe

    -Grapefruit

   – Struguri

    -Pepene galben

    -Nectarine

   – Piersici

   – Pere

   – Prune

   – Zmeură

    -Căpșuni

    -Mandarine

Fructe de evitat în dieta pentru diabet

Există unele fructe care au un indice glicemic mediu sau ridicat, ceea ce înseamnă că ar putea crește nivelul glicemiei mai repede decât alte fructe.

Acest lucru nu înseamnă că persoanele cu diabet ar trebui să evite să mănânce aceste fructe în sine, dar ar putea dori să le limiteze în dieta lor. De asemenea, ar putea dori să își monitorizeze cu atenție nivelul de zahăr din sânge după ce au consumat anumite fructe.

    -Banane prea coapte

   – Pepene verde

   – Curmale uscate

   – Ananas

Indicele IG poate crește, de asemenea, pe măsură ce fructele se coc.

Alte sfaturi pentru gestionarea diabetului cu ajutorul dietei

Potrivit Institutului Național de Diabet și Boli Digestive și Renale (NIKKD), o dietă sănătoasă pentru diabet include următoarele alimente, precum și fructe, în porțiile pe care le recomandă planul de masă:

    -Legume: legume fără amidon, cum ar fi broccoli, morcovi, ardei și roșii, și legume cu amidon, cum ar fi cartofi, porumb și mazăre verde.

    -Pâine, paste și cereale integrale.

   – Carne slabă și pește sau înlocuitori de carne, cum ar fi tofu.

   – Ouă.

    -Nuci și semințe.

    -Lapte degresat sau cu conținut scăzut de grăsime, iaurt și brânzeturi.

    -Alimente cu grăsimi sănătoase pentru inimă, cum ar fi uleiul de măsline, avocado și peștele gras.

NIKKD recomandă, de asemenea, controlul porțiilor atunci când vine vorba de mese, în special pentru persoanele cu diabet care sunt supraponderale. Există două metode pentru a vă ajuta să reduceți cantitatea pe care o mâncați la mese:

Metoda farfuriei

 Folosind o farfurie de 9″, umpleți jumătate din farfurie cu legume fără amidon, un sfert cu carne sau proteine și un alt sfert cu cereale sau amidon.

Numărarea carbohidraților

 Această metodă este adesea folosită de persoanele cu diabet care iau insulină. Va trebui să învățați ce alimente conțin carbohidrați și cât de mult este în fiecare porție. Apoi va trebui să adunați câți carbohidrați consumați pe parcursul unei zile.

Ambele metode de control al porțiilor vă pot ajuta să vă planificați cât de mult să mâncați și cât de mult din fiecare grupă de alimente să aveți, inclusiv fructe. O echipă de asistență medicală pentru diabet vă poate sfătui cu privire la metoda potrivită pentru dumneavoastră.

Modalități rapide de a include mai multe fructe în dieta dumneavoastră

Aceste sfaturi simple de la Asociația Americană a Inimii vă pot ajuta să includeți cu ușurință mai multe fructe în dieta dumneavoastră zilnică. Doar făcând o schimbare simplă la o masă sau o gustare poate crește nutriția, vă poate ajuta să pierdeți în greutate și să vă gestionați mai eficient nivelul de zahăr din sânge.

   – Adăugați o mână de fructe de pădure proaspete, congelate sau conservate la cerealele sau terciul de dimineață.

    -Folosiți portocale, struguri sau pepene verde în salata de prânz.

    -Păstrați la îndemână o porție sau două de fructe ca gustare în timpul zilei.

    -Înghețați o banană sau o felie de pepene galben pentru o înghețată răcoritoare în lunile de vară.

   – Optați pentru fructe ca fel de mâncare la desert pentru a vă satisface pofta de dulce.

Stefan Predescu

Stefan Predescu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

%d blogeri au apreciat: