Migrene frecvente? Consumul de pește gras poate oferi confort

Migrene frecvente? Consumul de pește gras poate oferi confort

Persoanele care suferă de migrene cronice ar putea găsi alinare prin creșterea aportului de acizi grași omega-3 EPA (acid eicosapentaenoic) și DHA (acid docosahexaenoic), care se găsesc în peștii grași precum somonul, heringul, sardinele, macroul și păstrăvul.

Un studiu clinic publicat în The BMJ a analizat 182 de persoane care aveau în medie aproximativ 16 zile de dureri de cap pe lună, cu atacuri care durau mai mult de cinci ore fiecare.

Migrene frecvente? Cum a decurs studiul

Participanții au fost repartizați aleatoriu la una dintre cele trei diete: Una a fost bogată în EPA și DHA (1,5 grame în total pe zi) din pește și, de asemenea, bogată în acid linoleic (un acid gras omega-6 care se găsește în uleiurile de porumb și de soia și în unele nuci și semințe). O altă dietă avea niveluri ridicate de EPA și DHA și niveluri scăzute de acid linoleic. Cea de-a treia a fost o dietă de control cu un conținut ridicat de acid linoleic și un conținut scăzut de EPA și DHA (doar 150 miligrame în total pe zi), un raport care reflectă dieta americană medie.

farmec.ro - Livrăm frumusețe!

După 16 săptămâni, cei care au consumat dietele bogate în EPA și DHA au avut cu 30% până la 40% mai puține zile de dureri de cap pe lună și ore de dureri de cap pe zi decât persoanele care au avut un aport mai mic de aceste omega-3.

Ecaterina Dinescu

Ecaterina Dinescu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

%d blogeri au apreciat: