4 beneficii ale sucului de ananas pe care ar trebui să le cunoașteți

4 beneficii ale sucului de ananas pe care ar trebui să le cunoașteți

Această băutură tropicală gustoasă este surprinzător de sănătoasă. Iată care sunt beneficiile consumului de suc de ananas. De ce să bei ananas? Este delicios, la fel ca fructul.

“Are gust de ananas, deși este ușor mai dulce, cu o notă de citrice”, spune nutriționistul dietetician Mary Ellen Phipps, autoarea cărții The Easy Diabetes Cookbook. Nu numai că sucul de ananas este super gustos, dar se mândrește și cu multe beneficii nutriționale.

“Ananasul este bogat în vitamina C, mangan, cupru și vitamina B6”, spune Phipps. “Toate acestea joacă un rol în vindecarea rănilor și în susținerea unui sistem imunitar sănătos.”

În plus, este bogat în antioxidanți și bromelaină, un grup de enzime care pot ajuta la reducerea inflamației.

Nutriția sucului de ananas

Iată informații despre valoarea nutritivă a sucului de ananas. Aceasta include valoarea zilnică (DV) pentru nutrienți notabili, pentru o porție de 8 uncii.

-Calorii: 120

-Fibre: 1 gram (g) (4 la sută din valoarea zilnică)

-Proteine: 0 g (0 la sută din valoarea zilnică)

-Carbohidrați: 30 g (1 la sută din valoarea zilnică)

-Vitamina C: 72 miligrame (mg) (80 la sută din valoarea zilnică)

-Calciu: 19 mg (1 la sută din valoarea zilnică)

-Fier: 0,36 mg (2 la sută din valoarea zilnică)

Tipuri de suc de ananas

Cel mai adesea, veți găsi suc de ananas într-o cutie de conserve. Unele sucuri de ananas sunt îmbogățite cu vitamina C. Odată ce o cutie de suc de ananas este deschisă, va trebui să o sigilați, să o puneți în frigider și să o consumați în termen de cinci până la șapte zile.

Veți găsi, de asemenea, suc de ananas în cutii de carton și sticle. Sucul de ananas “light” este o altă opțiune; acesta conține apă pentru a reduce conținutul de calorii și zahăr.

Indiferent de tipul pe care îl alegeți, cel mai bine este să căutați un suc 100 la sută, fără adaos de zaharuri.

De unde provine sucul de ananas

Sucul de ananas provine din fructul de ananas, o plantă tropicală cunoscută și sub numele de Anasas comosus, potrivit A Complete Course in Canning and Related Processes. Sucul de ananas provine, de obicei, din ananasul Smooth Cayenne, tipul Abacaxi și din ananasul Queen.

Oamenii amestecă și pun la conservă sucul din aceste ananas pentru a-l vinde. Uneori, sucul este clarificat, rafinat suplimentar sau concentrat.

Astfel se poate obține o parte din siropul care se găsește frecvent în conservele de ananas.

Beneficiile sucului de ananas în lupta împotriva bolilor

La fel ca și fructul de ananas, sucul de ananas oferă multe beneficii pentru sănătate. “Ananasul este o sursă de antioxidanți vitamina A și vitamina C“, spune nutriționistul dietetician înregistrat Lacy Ngo, autorul cărții The Nourishing Meal Builder. “S-a demonstrat că dietele bogate în antioxidanți reduc riscul multor boli cronice, cum ar fi bolile de inimă, diabetul și cancerul.”

De fapt, antioxidanții sunt unul dintre factorii nutriționali cheie în combaterea bolilor.

“Studiu după studiu a făcut legătura între antioxidanți și prevenirea bolilor”, spune Ngo. “Pentru a obține o varietate a acestor antioxidanți, ar trebui să mâncăm fructe și legume la fiecare masă. Sucul de ananas este o modalitate delicioasă prin care putem adăuga mai mulți din acești antioxidanți uimitori în ziua noastră.”

Sucul de ananas poate fi bun și pentru tractul respirator.

“Bromelaina și antioxidanții au fost legați de îmbunătățirea simptomelor alergiilor sezoniere și de controlul astmului”, adaugă Ngo.

Beneficiile nutritive pentru sănătate

“Beneficiile nutriționale ale sucului de ananas includ susținerea imunității sănătoase și suprimarea inflamației”, spune nutriționistul dietetician înregistrat Kathy Siegel, proprietar al Kathy Siegel Nutrition și autor al cărții Eating Clean Vegetarian Cookbook.

“O ceașcă de suc de ananas 100 la sută îmbogățit cu vitamina C conține 110 miligrame de vitamina C-vitamina C este necesară pentru creșterea și repararea celulelor și este esențială pentru un sistem imunitar sănătos.”

Dietele mai bogate în vitamina C se leagă de îmbunătățirea aspectului pielii îmbătrânite, adaugă Ngo.

Un alt nutrient pe care îl veți obține din sucul de ananas: bromelaina.

“Acest [grup de enzime] poate ajuta la digestie și reduce inflamația, un risc comun pentru bolile de inimă”, adaugă Siegel. “Bromelaina poate ajuta, de asemenea, organismul dumneavoastră să lupte împotriva durerii și să reducă umflarea după o intervenție chirurgicală sau exerciții fizice intense.”

Beneficiile bromelainei nu se opresc aici.

“Cercetările sugerează că poate ajuta la reducerea efectelor gastrointestinale negative pentru persoanele cu tulburări gastrointestinale, promovează sănătatea inimii, protejează împotriva cancerului și multe altele”, adaugă Phipps.

În plus, sucul de ananas se mândrește cu potasiu, un electrolit care poate ajuta la rehidratarea după exerciții intense sau chiar după o noapte de băutură.

Preocupări sau riscuri legate de sucul de ananas

Ca și în cazul majorității sucurilor, nu obțineți multe fibre din sucul de ananas. “Sucul de ananas este bogat în nutrienți, dar este mai bogat în carbohidrați și zahăr – și conține puține sau deloc fibre din fructul de ananas propriu-zis”, spune Phipps. “Ca orice tip de suc de fructe, trebuie consumat cu moderație”.

Și întotdeauna urmăriți să cumpărați suc de ananas fără adaos de zahăr. “Sucul din concentrat și sucul de fructe 100 la sută sunt ambele alegeri excelente”, spune Siegel. “Sucul concentrat înseamnă pur și simplu că apa a fost extrasă pentru depozitare.”

În timp ce sucul de ananas fără adaos de zahăr conține zahăr natural, acesta nu este tipul de zahăr de care trebuie să vă faceți griji.

“Ananasul conține zahăr natural în loc de zahăr rafinat”, spune Ngo. “În timp ce zahărul rafinat a fost legat de un risc crescut de multe boli, inclusiv de diabet și boli de inimă, ananasul pare să facă opusul – în sensul că antioxidanții din ananas și sucul de ananas pot ajuta la reducerea riscului de boli de inimă și diabet.”

Efecte secundare

Principalul lucru de care trebuie să fii conștient în cazul sucului de ananas este că acesta conține bromelaină, care poate interacționa cu unele medicamente, cum ar fi antidepresivele și anticonvulsivantele, notează Siegel. De aceea, este important să discutați cu medicul dumneavoastră înainte de a consuma cantități mari de suc de ananas.

“Și datorită acidității sale ridicate, cantitățile mari de suc de ananas pot fi iritante pentru persoanele cu reflux acid”, spune Phips. “De asemenea, pentru persoanele cu diabet, sucul de ananas ar fi o modalitate eficientă de a trata nivelul scăzut de zahăr din sânge. Dar, în condiții normale, ar trebui consumat cu moderație, cu o masă sau o gustare care are fibre și proteine.”

Persoanele cu diabet pot fi expuse riscului de a avea un nivel scăzut al zahărului din sânge dacă folosesc insulină. Cu toate acestea, de cele mai multe ori, persoanele cu diabet zaharat prezintă un risc mai mare de glicemie ridicată.

Cum se prepară sucul de ananas

Dacă vă place un proiect bun în bucătărie, iată o veste interesantă: puteți prepara cu ușurință suc de ananas sau apă de ananas în propria casă. “Vă puteți face propriul suc folosind un ananas întreg proaspăt”, explică Ngo.

Mai întâi, tăiați tulpina și decojiți ananasul. După ce ați decojit ananasul, va trebui să îndepărtați ochii. “Ochii sunt micile cercuri maro de pe tot ananasul decojit”, spune ea.

Apoi, tăiați ananasul în bucăți și adăugați bucățile în blender împreună cu niște gheață și apă. Acum pur și simplu amestecați și, iată, aveți suc de ananas!”.

Desigur, puteți folosi un storcător de fructe, dar nu aveți nevoie de niciun echipament sofisticat pentru a vă face propriul suc de ananas.

Încearcă să-l folosești în locul ananasului întreg în această rețetă sănătoasă de smoothie de ananas

Ecaterina Dinescu

Ecaterina Dinescu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

%d blogeri au apreciat: