Cât de eficient este mersul pe jos după masă

Cât de eficient este mersul pe jos după masă

Mersul pe jos. Efectele pozitive ale exercițiilor fizice asupra sănătății au fost dovedite în nenumărate rânduri. În ultimii ani, o tendință în creștere este aceea de a face o scurtă plimbare după fiecare masa.  

Beneficii potențiale. Poate îmbunătăți digestia

Un potențial beneficiu major asociat cu mersul pe jos după ce ați mâncat este îmbunătățirea digestiei. Mișcarea corpului vă poate ajuta digestia prin promovarea stimulării stomacului și a intestinelor, făcând ca alimentele să se deplaseze mai rapid. În plus, o activitate fizică de nivel scăzut până la moderat după ce ați mâncat poate avea un efect protector asupra tractului gastrointestinal.

De fapt, s-a demonstrat că previne boli precum ulcerul gastroduodenal, arsurile la stomac, sindromul colonului iritabil (IBS), boala diverticulară, constipația și cancerul colorectal, potrivit unul studiu publicat de healthline.com.

Mersul pe jos poate ajuta la gestionarea nivelului de zahăr din sânge

Un alt beneficiu notabil al mersului pe jos după masă este îmbunătățirea gestionării zahărului din sânge.

Acest lucru este deosebit de important pentru persoanele cu diabet de tip 1 și 2 – afecțiuni care afectează procesarea zahărului din sânge – deoarece exercițiile fizice după masă pot preveni vârfurile excesive de zahăr din sânge, reducând astfel cantitatea de insulină sau de medicamente orale necesare.

Un studiu realizat în 2016 la persoanele cu diabet de tip 2 a constatat că mersul ușor timp de 10 minute după fiecare masă a fost superior mersului pe jos timp de 30 de minute la un moment dat pentru gestionarea glicemiei.

În timp ce exercițiile fizice după masă au un impact deosebit pentru cei cu diabet, și alte persoane pot beneficia de efectele sale, de reducere a zahărului din sânge.

Poate reduce riscul de boli de inimă

Timp de decenii, activitatea fizică a fost legată de sănătatea inimii.

Mai exact, exercițiile fizice regulate pot reduce tensiunea arterială și colesterolul LDL (rău), reducând în același timp riscul de accident vascular cerebral sau atac de cord.

Un studiu sugerează că mai multe reprize mici de exerciții fizice pe parcursul zilei pot fi superioare unei reprize continue de exerciții fizice pentru scăderea trigliceridelor din sânge, un factor de risc pentru bolile de inimă (12Sursa de încredere). Puteți imita acest model făcând plimbări de 5 până la 10 minute după mesele principale pe parcursul zilei.

Departamentul de Sănătate și Servicii Umane al SUA (DHHS) recomandă 30 de minute de exerciții fizice de intensitate moderată cel puțin 5 zile pe săptămână, iar prin simpla efectuare a trei plimbări de 10 minute pe zi după mese, puteți respecta cu ușurință această indicație.

Ajută la pierderea în greutate

Este bine cunoscut faptul că exercițiile fizice joacă un rol major în pierderea în greutate, în combinație cu o dietă adecvată. Pentru a pierde în greutate, trebuie să vă aflați într-un deficit caloric, ceea ce înseamnă că ardeți mai multe calorii decât consumați.

Mersul pe jos după mese v-ar putea aduce mai aproape de atingerea unui deficit caloric care – dacă este menținut în mod constant – poate ajuta la pierderea în greutate.

Poate ajuta la reglarea tensiunii arteriale

Mersul pe jos după mese poate ajuta, de asemenea, la reglarea tensiunii arteriale într-o anumită măsură. Mai multe studii asociază 3 plimbări zilnice de 10 minute cu niveluri reduse ale tensiunii arteriale.

Mai mult, mai multe plimbări de 10 minute pe parcursul zilei par a fi mai benefice pentru scăderea tensiunii arteriale decât o singură sesiune continua.

Un alt studiu efectuat pe persoane sedentare a constatat că începerea unui program de mers pe jos poate reduce tensiunea arterială sistolică cu până la 13%. Pe baza datelor actuale, participarea la plimbări după mese ar putea avea un efect puternic de scădere a tensiunii arteriale.

Efecte negative. Poate provoca dureri de stomac

În timp ce mersul pe jos după masă are foarte puține efecte secundare negative asociate, există unul care trebuie menționat. Unele persoane pot avea dureri de stomac atunci când merg după ce au mâncat, cu simptome precum indigestie, diaree, greață, gaze și balonare. Acest lucru se poate întâmpla atunci când alimentele care au fost consumate recent se mișcă în stomac, creând un mediu mai puțin ideal pentru digestie.

Dacă vă confruntați cu oricare dintre aceste simptome, încercați să așteptați 10-15 minute după mese înainte de a merge și păstrați o intensitate scăzută a mersului.

Cel mai bun moment pentru a merge pe jos

Pe baza datelor actuale, momentul ideal pentru a merge pe jos pare să fie imediat după masa. În acest moment, corpul încă lucrează pentru a digera alimentele pe care le-ai mâncat, permițându-ți să obții beneficii precum o digestie îmbunătățită și gestionarea zahărului din sânge.

În timp ce mersul pe jos după toate mesele poate duce la cele mai optime beneficii, simpla plimbare după cină poate fi un bun început.

Cât timp ar trebui să mergeți?

Susținătorii mersului pe jos după mese sugerează că ar trebui să începeți prin a vă plimba timp de 10 minute și apoi să creșteți durata după cum o tolerați.

Menținerea plimbărilor la aproximativ 10 minute vă permite să fructificați beneficiile potențiale, prevenind în același timp aspectele negative, cum ar fi un stomac deranjat. În plus, această durată facilitează încadrarea plimbărilor pe parcursul zilei, fără a vă afecta foarte mult programul.

Prin efectuarea a trei plimbări de 10 minute pe zi, puteți acumula cu ușurință 30 de minute de activitate fizică zilnică, respectând astfel orientările recomandate de DHHS.

Mersul pe jos. Reglați intensitatea

Deși ați putea crede că, dacă mersul pe jos după mese este bun, atunci joggingul după mese trebuie să fie mai bun, probabil că nu este cazul.

În timpul procesului inițial de digestie care urmează după o masă, aveți un risc crescut de a avea dureri de stomac dacă faceți exerciții fizice prea intense. Astfel, ar trebui să păstrați o intensitate scăzută până la moderată – urmăriți un ritm cardiac ridicat, fără a rămâne fără suflare.

O plimbare rapidă la un ritm de cel mult 5 km pe oră vă va permite să obțineți beneficiile, evitând, cel mai probabil, o deranjare a stomacului. Unele persoane pot reacționa diferit la mersul pe jos după mese, așa că este important să începeți cu o intensitate mai mică dacă nu aveți încă obiceiul de a face activitate fizică frecventă.

Concluzii

Mersul pe jos după mese este o tendință în creștere în comunitatea de sănătate și fitness.

Principalele beneficii includ îmbunătățirea digestiei, sănătatea inimii, gestionarea zahărului din sânge, reglarea tensiunii arteriale și pierderea în greutate. Începând cu plimbări de 10 minute de intensitate mică sau moderată, după mesele principale, vă permite să obțineți aceste beneficii cu un risc scăzut de efecte secundare negative.

Deși intensitatea este în general scăzută, este important să vă consultați cu medicul înainte de a începe un regim de exerciții fizice, mai ales dacă aveți afecțiuni preexistente.

Ecaterina Dinescu

Ecaterina Dinescu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

%d blogeri au apreciat: