Consumul a doar trei porții de cereale integrale pe zi poate reduce dimensiunea taliei

Consumul a doar trei porții de cereale integrale pe zi poate reduce dimensiunea taliei

Consumul a doar trei porții de cereale integrale pe zi poate reduce dimensiunea taliei, tensiunea arterială și nivelul de zahăr din sânge, potrivit unui studiu.

farmec.ro - Livrăm frumusețe!

 Trei porții de cereale integrale pe zi pot proteja împotriva bolilor de inimă. De asemenea, ar putea ajuta la reducerea dimensiunii taliei, a tensiunii arteriale și a nivelului de zahăr din sânge. La studiu au participat 3.100 de adulți de vârstă mijlocie sau înaintată pe o perioadă de 18 ani. Studiul a analizat beneficiile consumului de pâine integrală, orez brun și rulouri de cereale din ovăz.

Studiul realizat pe adulți de vârstă mijlocie și înaintată a constatat că consumul de alimente precum pâinea integrală, cerealele din ovăz sau orezul brun ar putea, de asemenea, să protejeze împotriva bolilor de inimă.

Cel puțin trei porții de cereale integrale pe zi

Cei care au mâncat cel puțin trei porții de cereale integrale pe zi au avut creșteri mai mici ale dimensiunii taliei, ale tensiunii arteriale și ale nivelului de zahăr din sânge, în comparație cu cei care au mâncat mai puțin de o jumătate de porție în fiecare zi.

Sunt bune pentru dumneavoastră: Consumul a trei porții de cereale integrale pe zi ar putea contribui la reducerea dimensiunii taliei, a tensiunii arteriale și a nivelului de zahăr din sânge, sugerează o nouă cercetare.

Cerealele integrale – cum ar fi terciul de ovăz, muesli și pâinea cu semințe – includ carbohidrați care nu au fost procesați. Iată cum ar putea arăta trei porții pe zi.

Cinci factori de risc ai bolilor de inimă

Cercetătorii de la Universitatea Tufts din Massachusetts au analizat modul în care consumul de cereale integrale și rafinate, pe o perioadă de 18 ani, a influențat cinci factori de risc ai bolilor de inimă: Dimensiunea taliei, tensiunea arterială, glicemia, trigliceridele și colesterolul HDL (“bun”).

Aceștia au folosit date din Framingham Heart Study Offspring Cohort, care a început în anii 1970 pentru a evalua factorii de risc pe termen lung ai bolilor de inimă.

Studiul a implicat 3.100 de participanți care erau în majoritate albi și, în medie, aveau în jur de 50 de ani la începutul colectării datelor.

Oamenii de știință au comparat modificările celor cinci factori de risc pe intervale de patru ani, în patru categorii de aport de cereale integrale care variau de la mai puțin de o jumătate de porție pe zi la trei sau mai multe porții pe zi.  Potrivit Ghidului dietetic pentru americani 2020-2025, cantitatea recomandată de cereale integrale este de trei sau mai multe porții pe zi.

Aportul scăzut de cereale duce la creșterea taliei

În Marea Britanie nu există orientări oficiale privind alimentele din cereale integrale, deși experții spun că publicul ar trebui să urmărească cel puțin trei porții pe zi. Rezultatele au arătat că, pentru fiecare interval de patru ani, dimensiunea taliei a crescut în medie cu peste 2,5 cm la participanții cu aport scăzut de cereale, comparativ cu 1/2 cm la participanții cu aport ridicat.

Chiar și după luarea în considerare a modificărilor în ceea ce privește dimensiunea taliei, creșterile medii ale nivelului de zahăr din sânge și ale tensiunii arteriale au fost mai mari la participanții cu un aport scăzut în comparație cu cei care au consumat mai multe cereale integrale. 

Ecaterina Dinescu

Ecaterina Dinescu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

%d blogeri au apreciat: