Stresul afectează pielea. Sfaturile dermatologilor

Stresul afectează pielea. Sfaturile dermatologilor

Stresul afectează pielea. Pielea stresată nu arată prea bine. Hormonii de stres, cum ar fi cortizolul, pot declanșa erupții cutanate, pot accelera îmbătrânirea și pot accelera afecțiuni ale pielii, cum ar fi eczemele și psoriazisul. Acest lucru este valabil mai ales atunci când există factori de stress.

„S-a demonstrat că nivelurile crescute de cortizol inhibă producția de colagen, acid hialuronic și lipide sănătoase precum cerimida”, a explicat, pentru CNN, dr. Whitney Bowe, dermatolog și profesor la Școala de Medicină Icahn de la Mount Sinai Medical Center :

„Colagenul este ca schela pielii, care previne liniile fine și ridurile.  Acidul hialuronic menține pielea plinuță, iar cerimidele sunt grăsimi sănătoase care creează o barieră pentru a preveni permeabilitatea pielii, blocând astfel umezeala în piele”.

Prima linie de apărare

Considerat demult cel mai mare organ din corp, microbiomul pielii joacă un rol cheie ca primă linie de apărare a organismului împotriva agenților patogeni. Când bariera pielii funcționează corect, captează umezeala și menține pielea hidratată, blocând în același timp alergenii, iritanții, poluanții și agenții patogeni.

Hormonii de stres slăbesc această apărare, încetinind producția de uleiuri benefice care ajută la etanșarea hidratării în piele. Când se întâmplă acest lucru, pielea poate începe să piardă apă într-un proces cunoscut sub numele de pierderi de apă transepidermice sau TEWL.

Pe măsură ce apa se evaporă, pielea poate deveni uscată și sensibilă, permițând agenților patogeni să acceseze straturi de piele mai adânci, a spus dr. Bowe, autorul cărții „Frumusețea pielii murdare: Știința surprinzătoare a privirii și a simțirii radiante din interior spre exterior”, în care a abordat și modul în care stresul afectează pielea.

„Atunci când bariera pielii nu funcționează corect, aceasta duce la inflamații și la o creștere a radicalilor liberi care vă pot deteriora pielea și accelera îmbătrânirea. Totodată, crește riscul de a dezvolta alergii”, a explicat dr.Bowe.

Nopțile de recuperare. Stresul afectează pielea

Specialistul sugerează să aruncăm o privire atentă asupra modului în care avem grijă de piele, în special asupra produselor anti-îmbătrânire.

„Unele au efecte dramatice asupra pielii, sunt iritante cunoscute. Retinoizii, inclusiv retinolul, sunt preferatele dermatologului, dar vor irita pielea, mai ales dacă utilizați produsul în fiecare seară.

Acidul alfa hidroxi sau acidul glicolic este un ingredient uimitor care ajută la luminarea petelor întunecate, uniformizează tonusul pielii și contribuie la promovarea producției de colagen, dar și el poate provoca iritații. Le puteți folosi, doar dacă parcurgeți ciclul prin îngrijirea pielii cu nopți active și nopți de recuperare”.

Într-o noapte, utilizați soluții anti-îmbătrânire, cum ar fi retinoizi, alfa-hidroxi acid sau acid glicolic – fie pe bază de rețetă sau fără prescripție medicală – apoi faceți pauză o noapte sau două, în funcție de uscăciunea pielii. Nu doriți să vă compromiteți în continuare bariera pielii folosind ingrediente iritante în fiecare seară. Nopțile de recuperare sunt folosite pentru a răsfăța pielea, folosind ingrediente precum glicerină, ulei de semințe de floarea soarelui, ulei de jojoba sau squalane – care este o versiune hidrogenată a squalenei, un compus produs în mod natural de glandele noastre sebacee”, a detaliat Bowe.

Dermatologul sugerează să folosim ingrediente nutritive, hidratante, care vor repara bariera pielii, vor sprijini microbiomul pielii și vor restabili un PH sănătos pe piele.

Piele sensibilă la bebeluși

Cum vă puteți da seama dacă stresul v-a suprasensibilizat pielea? „Începeți prin a vă spăla fața. Dacă după uscare simțiți că pielea este strânsă, și dacă aplicați un produs și simțiți senzații de usturime, sau dacă abservați niște umflături roșii pe toată fața, atunci piele dvs. este sensibilă.

Dacă aveți pielea sensibilă, trebuie să evitați produsele de curățare care conțin sulfați duri, cum ar fi SLS sau laurilsulfatul de sodiu și SLES, care înseamnă sulfatul de lauret de sodiu.

„De asemenea, nu trebuie să folosiți o piele rotativă pentru curățarea pielii. Oamenii își dau seama acum că folosirea unei perii de rotire este de fapt foarte dăunătoare și vă face mult mai predispus să aveți o piele sensibilă.”

Multe femei se bărbieresc astăzi și asta nu este o idee bună dacă ai pielea sensibilă, a adăugat Bowe. Nici utilizarea parfumului nu este indicată.

„Este important de reținut că nu vorbim doar despre parfumurile sintetice, ci și despre cele naturale. Mulți oameni presupun că dacă folosesc ceva natural, nu vor avea parte de iritații sau inflamații. Dar, de fapt, unii dintre cei mai puternici iritanți sunt naturali”.

Aveți grijă la uleiurile esențiale

Mulți oameni apelează la uleiuri esențiale precum lavandă, portocală, lemongrass și mușețel pentru a se relaxa în mod natural, de a reduce stresul și a îmbunătăți somnul. Aceste uleiuri sunt substanțe vegetale foarte concentrate – de exemplu, este nevoie de aproximativ 220 de kilograme de flori de lavandă pentru a produce un kilogram de ulei de lavandă, potrivit Institutului Național de Științe ale Sănătății Mediului.

Pe lângă utilizarea lor în aromoterapie, producătorii vând uleiuri esențiale pentru utilizarea pe piele și în băi. Cu toate acestea, dacă o persoană este sensibilă sau uleiurile sunt utilizate în mod necorespunzător, a spus Bowe, aceste uleiuri pot duce la iritarea pielii și la deteriorarea ulterioară a barierei  de protecție a pielii.

Unele persoane au avut de suferit

Uleiurile de citrice precum portocala și lămâia conțin furocumarine, care atunci când sunt expuse razelor UV ale soarelui pot provoca arsuri chimice. O fetiță de 7 ani și-a pus suc de lămâie pe piele în timp ce se juca sub soarele din Arizona și, în 24 de ore, a fost internată cu arsuri de gradul I și II pe față, gât, piept, brațe, picioare și picioare.

În plus, „uleiurile esențiale sunt o sursă cunoscută de alergeni”,  a mai atras atenția Bowe. „De fapt, unii dintre cei mai puternici alergeni din toate produsele de îngrijire a pielii se găsesc în uleiurile esențiale, astfel încât utilizarea acestora va crește riscul de a dezvolta alergii cutanate”.

Mare atenție la consumul de zahăr

„Când suntem stresați, mulți dintre noi ne vom orienta spre zahăr și carbohidrați procesați, care, din păcate, pot deteriora colagenul pielii în timp printr-un proces numit glicație”, a a atras atenția dr. Rajani Katta, autorul cărții „Glow: The Dermatologist’s Guide to a Whole Foods Younger Dieta pielii”.

Glicația apare atunci când moleculele de zahăr se atașează de grăsimi și proteine ​​și creează produse finale avansate de glicație, sau AGE, care pot face proteinele de colagen și elastină mai puțin suple – și pielea se ridează mai repede.

„Alimentele bogate în antioxidanți și proprietăți antiinflamatorii pot ajuta la asigurarea unui strat suplimentar de protecție a pielii și pot ajuta la promovarea sistemelor de apărare și reparare a pielii”, a sugerat Katta.

Încercați tehnici de îndepărtare a stresului

Fii social. Interacționați social – interacțiuni sociale reale, nu doar pe social media. Plimbarea cu un prieten în natură sau ceva de genul acesta este o modalitate excelentă de a ajuta la reducerea stresului”.

Fii activ. Exercițiul fizic crește circulația sângelui către creier și ajută la eliberarea de endorfine. Exercițiile fizice împing, de asemenea, sângele oxigenat pe toate părțile corpului, inclusiv pe piele, ceea ce poate stimula procesul de recuperare a barierei de protecție a pielii.

Liniștește-te. Încercați yoga, meditația și respirația profundă pentru a reduce nivelul de stress. „S-a demonstrat că toate acestea scad producția de cortizol și nivelurile de stres”.

Dormi bine. Stresul afectează pielea. „Se numește somn de frumusețe, deoarece somnul îți regenerează pielea noaptea”, a declarat specialistul în somn, dr. Raj Dasgupta, profesor la Școala de Medicină Keck de la Universitatea din California de Sud. „Surpriză, surpriză, există un hormone, numit hormon de creștere, care se secretă în etapele mai profunde ale somnului, care stimulează creșterea celulelor proaspete ale pielii”, a spus Dasgupta.

Stefan Predescu

Stefan Predescu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

%d blogeri au apreciat: