Modul în care dietele în stil mediteranean pot reduce riscul de Alzheimer

Modul în care dietele în stil mediteranean pot reduce riscul de Alzheimer

Cercetătorii spun că o dietă în stil mediteranean poate reduce riscul bolii Alzheimer, ajutând la curățarea creierului.  Experții adaugă că astfel de diete pot reduce și inflamația și nivelul zahărului din sânge.

farmec.ro - Livrăm frumusețe!

Potrivit unui nou studiu publicat în Neurology, jurnalul medical al Academiei Americane de Neurologie, o dietă bogată în grăsimi nesaturate, pește, fructe și legume, și săracă în lactate și carne roșie poate ajuta la curățarea creierului de acumularea de proteine ​​asociate cu pierderea memoriei și demență.

Cercetătorii au raportat că participanții la studiu care au urmat dieta mai atent au avut rezultate mai bune la testele cognitive și au arătat o reducere a volumului creierului și biomarkeri proteici asociați cu Alzheimer. Testarea memoriei a arătat că participanții care nu au urmat dieta la fel de atent nu au avut rezultate la fel de bune.

Ce au de spus experții

Aceste descoperiri nu sunt o surpriză pentru experții în nutriție, Kristin Kirkpatrick, MS, RDN, nutriționist și autorul „Ficat slab”, și Caroline West Passerrello, MS, RDN, LDN, purtător de cuvânt al Academiei de Nutriție și Dietetică.

„Fiind că grăsimile nesaturate, peștele, fructele, linte și legumele cuprind majoritatea dietei, cei care urmează dieta beneficiază de cantități mai mari de nutrienți sănătoși pentru creier”, a declarat Kirkpatrick pentru Healthline.

„Nutrienții, cum ar fi acizii grași omega-3, polifenolii, mineralele specifice și proteinele consumate în mod durabil prin acest model dietetic sunt un stimul pentru sănătatea creierului și pot contribui la reducerea riscului de apariție a mai multor boli cronice”, a adăugat ea. Passerrello spune că rezultatele nu sunt surprinzătoare. Un număr mare de dovezi arată că ceea ce mâncăm ne influențează abilitățile de memorie.

„Cred că această cercetare devine specifică și indică un motiv pentru care aceste alimente și substanțe nutritive specifice pot fi benefice”, a declarat ea pentru Healthline.

Beneficii dincolo de sănătatea creierului

Dieta mediteraneană a fost votată drept „cea mai bună dietă generală” în ultimii patru ani, parțial pentru modul său simplu, dar eficient de a schimba felul în care mâncăm, pentru a include mai multe opțiuni pe bază de plante și mai puțină carne roșie și dulciuri.

Este recomandat de Organizația Americană a Inimii ca o modalitate de a ajuta oamenii să-și îndeplinească recomandările pentru un model alimentar sănătos.

„Dietele mediteraneene și DASH s-au dovedit a spori sănătatea creierului și a îmbunătăți sănătatea inimii. Într-un studiu, cei mai sănătoși consumatori la vârsta de 50 de ani au avut un risc cu 90% mai mic de demență comparativ cu cei care au avut cele mai puține diete sănătoase”.

Kirkpatrick spune că dieta mediteraneană reduce riscurile de:

-boală cronică (precum și controlul simptomelor bolii)

-boli cardiovasculare (bune pentru sănătatea inimii)

-mortalitatea generală

De asemenea, oferă:

-proprietăți antiinflamatorii

– glicemie mai bună

-scade indicele de masă corporală (IMC)

Passerrello spune că o dietă în stil mediteranean poate:

-îmbunătăți fertilitatea

-combate anumite tipuri de cancer

– ameliorează depresia

– îmbunătăți sănătatea ochilor

Începeți fără a „începe o dietă”

Experții în nutriție recomandă dieta mediteraneană, deoarece spun că este mai puțin o dietă și mai mult o schimbare a stilului de viață.

„Această dietă este probabil una dintre cele mai durabile la care poate trece o persoană în viața sa, deoarece este atât de nerestricționantă”, a spus Kirkpatrick.

„Cel mai bun sfat pe care îl pot sugera atunci când urmați dieta este să vă amintiți să nu profitați de proporții”, a adăugat ea.

Sfaturile lui Kirkpatrick:

Completează: calmează-ți foamea cu baza dietei (legume, fructe, cereale integrale, fasole, nuci, semințe și ulei de măsline).

Supliment: Acum adăugați celelalte straturi (pește, lactate, păsări de curte, ouă) din dietă în cantități mai mici, dacă încă le este foame.

Răsfățați-vă: Apoi, dacă puteți urmări acest lucru, răsfățați-vă cu vin, dulciuri etc.

„Concentrați-vă pe alimente pentru a include, mai degrabă decât pentru a le evita, ori de câte ori este posibil”, a spus Passerrello.

Sfatul ei de planificare a meniului:

Zilnic: includeți cereale integrale, fructe, legume, fasole, nuci și uleiuri nesaturate, cum ar fi uleiul de măsline

De două ori pe săptămână: Mănâncă pește și fructe de mare

Tratează: ia în considerare porțiile și frecvența cărnii și dulciurilor

Ecaterina Dinescu

Ecaterina Dinescu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

%d blogeri au apreciat: