farmec.ro - Livrăm frumusețe!
Stiri

Dr. Valentin Boldea. Opt obiceiuri sănătoase pentru inima ta

Dr. Valentin Boldea

Nivelul colesterolului din sange atinge un nivel maxim la barbati la 60 de ani, in timp ce la femei continua sa creasca pana la 70 de ani.

Este important sa adopti un stil de viata sanatos, bazat pe o alimentatie echilibrata si miscare, pentru a controla nivelul colesterolului din sange si pentru a avea grija de sanatatea inimii tale, spune Dr. Valentin Boldea.

Medicul vine cu opt sfaturi importante:

farmec.ro - Livrăm frumusețe!

1. Renunta la mezeluri, tocaturi, carne impanata, cascaval, produse de patiserie.

2. Evita prajeala ca mod de a gati si alege gratarul, cuptorul sau fierberea inabusita.

libris.ro

3. Inlocuieste carnea cu pestele. Pestele este un aliment dietetic prin definitie, iar pestele gras contine acizi grasi nesaturati omega-3 cu rol protector cardiovascular si de crestere a HDL-ului, fractiunea „buna“ din colesterol.

4. Fii atent la zahar. Zaharul si dulciurile contin calorii „goale“, care se depun rapid sub forma de depozite de grasime si au ca efect secundar cresterea nivelului de colesterol din sange.

5. Limiteaza-te la un singur pahar de alcool pe zi. Alcoolul creste colesterolul sangvin si riscul de boli cardiovasculare, osteoporoza sau cancer de san.

6. Fii atent la sloganurile publicitare tip „fara colesterol“. Aceste sloganuri sunt folosite pentru a atrage consumatorii, dar nu garanteaza faptul ca produsul respectiv este sanatos. „Fara colesterol“ scris pe ulei este un non-sens, niciun ulei vegetal nu contine colesterol, acesta fiind prezent doar in grasimea animala (unt, slanina, branzeturi, ou).

7. Creste aportul de lecitina. Lecitina este o substanta implicata in transportul colesterolului si substantelor grase din sange, impiedicand depunerea acestora pe peretii vasculari, datorita capacitatii ei de emulsificare. Gasesti lecitina in soia, mazare, seminte, nuci, broccoli, conopida, peste si ciocolata.

8. Fa miscare regulat. Miscarea reduce tensiunea arteriala, nivelul hormonilor de stres si al colesterolului, scazand riscul de accident vascular cerebral de 100 de ori”, sunt sfaturile Dr. Valentin Boldea.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *