farmec.ro - Livrăm frumusețe!
Actualitate

Gestionați-vă memoria cu DANCERS. Nu toate problemele de memorie sunt motive de îngrijorare

Toată lumea trăiește ocazional „moment senior” pe măsură ce îmbătrânește. S-ar putea să nu-ți amintești numele cuiva pe care tocmai l-ai cunoscut sau să uiți să faci ceva. Deși aceste scăpări de memorie pot fi jenante și stresante, de obicei nu înseamnă că sunteți pe o cale către demență.

Un anumit grad de cădere a memoriei este o parte normală a îmbătrânirii”, spune Lydia Cho, neuropsiholog la Spitalul McLean afiliat la Harvard.

Nu vă puteți aștepta să rețineți la toate informațiile pe care le-ați adunat de-a lungul vieții, indiferent dacă a fost cu mult timp în urmă sau recent. Nu este realist sau adaptativ”.

farmec.ro - Livrăm frumusețe!

Factorii în joc

Există momente în care uitarea frecventă trebuie verificată de medic, deoarece ar putea fi un simptom al unei probleme de sănătate care poate fi tratată. De exemplu, insomnia, anxietatea și depresia pot afecta funcțiile creierului, inclusiv memoria. În cazul în care căderele devin mai frecvente sau mai severe sau dacă vă afectează viața de zi cu zi (cum ar fi să uitați să plătiți facturi sau să luați medicamente), medicul vă poate recomanda o evaluare neuropsihologică.

libris.ro

În acel examen, un specialist vă evaluează memoria și alte abilități cognitive, cum ar fi atenția, funcția executivă, limbajul și abilitățile vizuo-spațiale.

Asistență pentru creier

Chiar dacă majoritatea căderelor de memorie nu sunt motive de îngrijorare, puteți lua măsuri pentru a vă gestiona și îmbunătăți abilitățile cerebrale existente. Adoptarea diferitelor comportamente ale stilului de viață este o modalitate. Pentru tipuri specifice de probleme de memorie de zi cu zi, adoptarea anumitor strategii vă poat ajuta să păstrați și să reamintiți informații.

Gestionați-vă memoria cu DANCERS

Există pași pe care îi puteți urma pentru a vă spori memoria și pentru a ajuta la întârzierea sau chiar prevenirea demenței. Lydia Cho, neuropsiholog la Spitalul McLean afiliat la Harvard, sugerează concentrarea asupra DANCERS, un set de criterii de stil de viață create de Dr. James Ellison, fost director al programului de psihiatrie geriatrică de la McLean.

D: Managementul bolilor. Mențineți o greutate sănătoasă, nu fumați și mențineți tensiunea arterială, colesterolul și nivelul zahărului din sânge în linie pentru a ajuta la păstrarea funcției cognitive.

A: Activitate. Orice exercițiu cardio, cum ar fi mersul pe jos, înotul și practicarea sportului, este bun pentru sănătatea creierului. „Cardio poate crește energia din creier îmbunătățind oxigenul și fluxul sanguin”, spune Cho.

N: Nutriție. O alimentație slabă duce la o sănătate slabă a creierului. Dietele DASH, MIND și mediteraneene pun accentul pe fructele și legumele întregi, cerealele integrale, carnea slabă, peștele gras și grăsimile sănătoase.

C: Stimulare cognitivă. „Provoacă-ți în mod regulat creierul”, spune Cho. „Cu cât îți angajezi mai mult creierul, cu atât mai probabil vei reține memoria”.

E: Logodna. Cercetările continuă să arate o legătură fiabilă între izolare și funcția cognitivă inferioară. Orice tip de angajament social este util.

R: Relaxare. Creierul dvs. are nevoie de perioade de nefuncționare adecvate. Faceți activități pe care le considerați relaxante, fie că este vorba de exerciții fizice, yoga, meditație, citit sau scăldat.

S: Somn. Somnul este atunci când creierul tău curăță toxinele. Pentru a obține cele șapte până la nouă ore de somn recomandate pe noapte, practicați o igienă bună a somnului. Exemple: setați un program de somn și respectați-l. Evitați orice dispozitiv electronic cu cel puțin o oră înainte de culcare. Nu mâncați după cină.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *