Piersicile: Cum să profitați la maximum de cele mai bune fructe ale verii

Piersicile: Cum să profitați la maximum de cele mai bune fructe ale verii

Nimic nu se compară cu o piersică perfect coaptă și suculentă într-o zi fierbinte de vară. Este una dintre cele mai simple plăceri ale verii și este greu de întrecut în ceea ce privește plăcerea pură.

Dar nu este singurul mod de a mânca o piersică. Pe lângă faptul că le puteți savura crude și gătite în deserturi, piersicile proaspete pot fi prăjite, prăjite la grătar, murate și chiar congelate pentru o explozie de soare de vară în mijlocul iernii.

Piersicile sunt bogate în vitaminele A și C, potasiu, antioxidanți

Mâncatul piersicilor este, de asemenea, o modalitate mai gustoasă de a obține vitamine și nutrienți pentru organism decât înghițind o pastilă. Potrivit lui Rachael Hartley, dietetician și autor al cărții “Gentle Nutrition: A Non-Diet Approach to Healthy Eating”, piersicile sunt bogate în vitaminele A și C și sunt excelente pentru digestie, conținând fibre prebiotice care hrănesc bacteriile intestinale benefice.

“Acestea conțin, de asemenea, potasiu, care poate ajuta la susținerea unei tensiuni arteriale sănătoase, precum și antioxidanți, în special în și lângă pielea unei piersici proaspete”, a spus ea.

Cu toate acestea, dacă nu sunteți un fan al texturii pufoase a piersicilor, puteți înlocui oricând nectarinele pentru oricare dintre ideile de rețete de aici și veți obține aceleași beneficii nutriționale. Sau încercați și alți membri ai familiei de fructe cu sâmburi, cum ar fi prunele, prunele cu prune (o încrucișare hibridă între o prună și o caisă) și caisele.

De fapt, ați putea mânca piersici toată ziua și nu ați putea mânca același fel de mâncare de două ori. Iată cum puteți maximiza perfecțiunea piersicilor cu idei de rețete pentru micul dejun, prânz, cină – și desert, desigur.

Piersicile, bune la micul dejun

Ovăzul este o modalitate delicioasă de a savura piersici la micul dejun. Overnight oats este o tendință care nu va dispărea prea curând, iar vara este momentul ideal pentru a îmbrățișa acest preparat răcoros pentru micul dejun. Adăugați piersici proaspete, tăiate felii, într-un borcan cu ovăz, lapte și condimente, iar dimineața vă așteaptă un deliciu dulce, inspirat de o prăjitură cu piersici.

Dacă micul dejun gata preparat nu este genul tău, prepară un smoothie de piersici. Această rețetă ușor adaptabilă poate fi făcută vegană cu iaurtul și laptele pe bază de plante pe care le alegeți sau cu orice combinație de lactate care vă convine.

Pâinea prăjită umplută cu piersici

Pentru cel mai decadent brunch, pâinea prăjită umplută cu piersici, preparată cu pâine rapidă proaspătă cu piersici, este o masă exagerată care vă va face să vă retrageți în hamac pentru restul weekendului. Dacă coacerea pâinii rapide de casă nu este în planurile dumneavoastră, înlocuiți-o cu challah sau cu pâine italiană, moale.

Piersicile, pe grătar pentru prânz și cină

Frigeți piersicile la grătar pentru a scoate în evidență o aromă dulce și afumată.

Aprindeți grătarul și dați piersicilor un pic de căldură pentru a le transforma într-un acompaniament dulce și carbonizat pentru o serie de feluri de mâncare.

Pentru a frige piersicile la grătar, preîncălziți un grătar pe gaz sau pe cărbuni la foc mediu. Tăiați piersicile în două și scoateți-le sâmburii, apoi ungeți jumătățile tăiate cu ulei de măsline sau ulei vegetal. Așezați-le cu partea tăiată în jos și gătiți-le neacoperite timp de 4 până la 5 minute, până când apar urme de grătar și piersicile se desprind ușor de pe grătare. Întoarceți ușor și mai gătiți câteva minute, până când pielea este ușor carbonizată.

Piersici cu salată de quinoa

Piersicile la grătar devin vedeta spectacolului într-o salată mare, cum ar fi această salată de quinoa, piersici și legume de vară, care funcționează ca un fel principal. Sau pur și simplu stropiți-le cu oțet balsamic și ulei de măsline de calitate, împreună cu un strop de sare de mare fulgurantă și serviți-le ca salată de fructe.

Folosiți felii de piersici la grătar ca garnitură de pâine plată cu o brânză cremoasă, cum ar fi burrata sau ricotta, o mână de verdețuri proaspete, cum ar fi rucola, și o porție opțională de proteine, cum ar fi friptură la grătar sau creveți. Sau strecurați câteva felii într-un sandviș cu brânză la grătar sau într-un burger pentru o combinație dulce-sărată.

Tăiați piersicile la grătar și transformați-le într-o salsa proaspătă, gata de a fi pusă în tacos de pește sau ca garnitură pentru mese mai ușoare, cum ar fi pește la grătar, piept de pui sau file de porc sau cotlete.

Ora veselă

O happy hour în aer liber este întotdeauna mai fericită, cu un cocktail special pentru sorbit și o tavă pentru gustări. Piersicile murate sunt o completare picantă a brânzeturilor moi precum cele de capră, Brie sau Taleggio, care, la rândul lor, au un gust fantastic cu mezeluri precum prosciutto și speck.

Asortați brânza și mezelurile cu o băutură cu piersici. Limonada de piersici poate fi servită ca atare sau condimentată cu vodcă sau rom. Margarita cu piersici este o băutură preparată la blender mai bine decât ați putea-o face cu un amestec. Iar un smash de bourbon cu piersici va fi un nou favorit pentru cei care iubesc mint juleps.

Desert

Nici o masă de vară nu ar fi completă fără un desert cu piersici, fie că este vorba de o plăcintă tradițională cu piersici, de o prăjitură sau de o plăcintă cu biscuiți.

Dar știți ce  se face ca oricare dintre aceste deserturi să fie și mai bun pentru piersici? Încununarea lor cu o lingură de înghețată de piersici fără coacere sau cu o înghețată de piersici în stil Philadelphia, care nu necesită gătirea unei creme pe aragaz.

Și dacă nu vă puteți decide care desert de piersici vă face cea mai mare poftă, aveți și tort – și cobbler – și mâncați-l și pe el, răsfățându-vă cu un tort de piersici în tigaie de fontă.

Păstrați câteva pentru mai târziu

Piersicile congelate la pungă sunt întotdeauna o opțiune pe tot parcursul anului, dar dacă aveți o mulțime de piersici la îndemână la sfârșitul verii, puteți să vă congelați propria rezervă pentru plăcinte, smoothie-uri și cobblers în lunile mai reci.

“Congelarea nu deteriorează în mod semnificativ substanțele nutritive din piersici și este o opțiune excelentă pentru a stoca piersicile dacă ați luat prea multe și încep să se strice”, a spus Hartley.

Pentru a congela piersicile proaspete, le puteți blanchiza în apă clocotită pentru a le îndepărta pielițele, dacă doriți, sau puteți lăsa pielițele pe ele. Se curăță de sâmburi și se taie felii, apoi se aranjează feliile de piersici într-un singur strat pe o foaie de copt tapetată cu pergament. Se congelează până se întăresc, apoi se transferă într-o pungă sigilabilă pentru a le păstra pe termen lung.

Stefan Predescu

Stefan Predescu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

%d blogeri au apreciat: