7 beneficii unice ale portocalelor roșii

7 beneficii unice ale portocalelor roșii

Portocalele roșii sau sângerii sunt citrice cunoscute adesea pentru culoarea lor vibrantă și pulpa închisă, purpurie. Acestea își obțin nuanța unică de la anumiți compuși cunoscuți sub numele de antociani, inclusiv crizantema (1Trusted Source). Datorită rezervelor bogate de antioxidanți esențiali, vitamine și minerale, acest fruct aromat a fost chiar legat de mai multe beneficii puternice pentru sănătate. Iată 7 beneficii potențiale ale portocalelor roșii, împreună cu câteva sfaturi pentru a le adăuga în dieta dumneavoastră.

farmec.ro - Livrăm frumusețe!

1. Bogate în substanțe nutritive

Portocalele roșii sunt sărace în calorii, dar bogate în fibre, vitamine și minerale pe care corpul tău le dorește.

O portocală de sânge conține (2Sursa de încredere):

  •     Calorii: 69
  •     Grăsimi: 0,6 grame
  •     Proteine: 1 gram
  •     Carbohidrați: 15 grame
  •     Fibre: 3 grame

Portocalele roșii se mândresc, de asemenea, cu cantități mari de vitamina C. Vitamina C este un micronutrient esențial care acționează ca un antioxidant și joacă un rol cheie în funcția imunitară . Ca și alte citrice, portocalele roșii oferă multe alte vitamine și minerale esențiale pentru sănătatea dumneavoastră. Printre acestea se numără:

  •     acid folic
  •     cupru
  •     potasiu
  •     magneziu
  •     vitaminele B

În plus, portocalele de sânge conțin mai mulți compuși antioxidanți, cum ar fi (6Sursa sigură):

  •     crizantema
  •     acid hidroxicinamic
  •     acid cafeic
  •     acidul ferulic
  •     acid cumaric

    Portocalele roșii sunt sărace în calorii, dar bogate în fibre, vitamina C, antioxidanți și alte câteva vitamine și minerale esențiale.

2. Pot favoriza pierderea în greutate

Portocalele sângerii pot fi un adaos excelent la o dietă sănătoasă pentru pierderea în greutate.

Nu numai că portocalele de sânge sunt sărace în calorii, dar sunt și bogate în fibre, cu 3 grame în fiecare porție. Fibrele trec prin tractul digestiv foarte încet, ajutându-vă să rămâneți sătul mai mult timp prin prelungirea digestiei în stomac.

Unele cercetări sugerează, de asemenea, că adăugarea mai multor citrice în dieta ta poate fi benefică pentru pierderea în greutate, dacă acesta este obiectivul tău. Un studiu de 24 de ani, care a inclus peste 133.000 de adulți, a asociat consumul mai multor citrice cu o mai mare pierdere în greutate.

O altă analiză a 13 studii a concluzionat că citricele și extractele lor pot fi eficiente în pierderea în greutate.

3. Portocalele roșii, pot susține o sarcină sănătoasă

Portocalele roșii conțin mai mulți nutrienți care sunt importanți pentru promovarea creșterii și dezvoltării adecvate în timpul sarcinii.

Folatul, de exemplu, este necesar pentru a preveni defectele de tub neural și alte defecte congenitale (10Trusted Source). Vitamina C este, de asemenea, crucială în timpul sarcinii. Un studiu efectuat pe 1.138 de femei a raportat că un aport crescut de vitamina C sau de fructe și legume la mijlocul sarcinii a fost legat de o creștere mai bună a fătului și a copilului până la vârsta de 6 luni.

În plus, fibrele pot ajuta la prevenirea mai multor probleme în timpul sarcinii, inclusiv diabetul, constipația și preeclampsia. În mod interesant, unele studii au constatat, de asemenea, că a mânca mai multe citrice în timpul sarcinii poate fi, de asemenea, benefic pentru copii mai târziu în viață.

De exemplu, un studiu a arătat că copiii mamelor care au mâncat mai multe citrice în timpul sarcinii au fost mai puțin predispuși la hiperactivitate și la probleme emoționale și comportamentale în copilărie.

4. Pot stimula funcția imunitară

Cu o doză consistentă de vitamina C ambalată în fiecare porție, portocalele roșii pot ajuta la creșterea funcției imunitare, protejându-vă de boli și infecții.

De fapt, studiile arată că suplimentarea dietei cu vitamina C poate ajuta la reducerea duratei infecțiilor respiratorii superioare, la diminuarea severității acestora și chiar la îmbunătățirea rezultatelor în cazul infecțiilor severe.

În plus, portocalele roșii conțin o varietate de antioxidanți. Antioxidanții sunt compuși care pot ajuta la neutralizarea radicalilor liberi dăunători pentru a reduce inflamația și pentru a preveni deteriorarea celulelor din corpul dumneavoastră. Mai mult, antioxidanții vă pot proteja, de asemenea, împotriva multor afecțiuni cronice, inclusiv a diabetului de tip 2, a cancerului și a bolilor de inimă.

5. Portocalele roșii îmbunătățesc sănătatea intestinelor

Portocalele roșii sunt o sursă excelentă de fibre, având aproape 3 grame într-o singură porție (2Trusted Source). Fibrele pot înmuia și adăuga volum la scaun – acest lucru vă promovează regularitatea și previne constipația. Fibrele pot fi, de asemenea, benefice pentru tratamentul mai multor alte afecțiuni, inclusiv hemoroizii și diverticulita.

Adăugarea mai multor fibre în dieta dumneavoastră poate contribui, de asemenea, la îmbunătățirea sănătății microbiomului intestinal, care este comunitatea de bacterii benefice care se găsește în tractul dumneavoastră digestiv.

Cercetările arată că microbiomul intestinal joacă un rol-cheie în multe aspecte ale sănătății, inclusiv digestia, funcția imunitară, sănătatea inimii și multe altele.

6. Pot avea proprietăți de combatere a cancerului

Portocalele sângerii sunt bogate în antioxidanți care luptă împotriva cancerului, cum ar fi crizantema, compus care dă fructului culoarea sa distinctă. Într-un studiu în eprubetă, crizantemina a împiedicat creșterea și răspândirea celulelor canceroase de prostată.

Alți antioxidanți care se găsesc în portocalele sanguine s-au dovedit a avea, de asemenea, efecte anticancerigene, inclusiv acizii cafeic, ferulic și cumaric. Este important de menționat, totuși, că aceste constatări au fost făcute în studii de eprubetă de celule, fiind necesare mai multe studii care să includă oameni.

Studiile arată, de asemenea, că un consum mai mare de citrice poate fi asociat cu un risc mai mic de apariție a mai multor tipuri de cancer, inclusiv cancer pulmonar, de stomac și oral.

Cu toate acestea, sunt necesare mai multe studii pentru a înțelege modul în care portocalele roșii pot afecta dezvoltarea cancerului la om atunci când sunt consumate în cantități tipice.

7. Portocalele roșii, versatile și delicioase

Portocalele roșii au o aromă ușor dulce, acrișoară și picantă, care funcționează bine într-o varietate de rețete. De la prăjituri și panna cotta la înghețată și sorbeturi, portocalele roșii sunt un adaos excelent la multe deserturi.

De asemenea, puteți folosi portocalele sanguine pentru a înveseli salatele sau pentru a adăuga o notă gustoasă la cocktailuri, sucuri și băuturi mixte. Alternativ, puteți încerca să folosiți portocalele roșii în dressinguri și salsas pentru o explozie suplimentară de aromă și nutrienți.

La fel ca și alte citrice, portocalele roșii pot fi savurate și ca o gustare simplă în deplasare. Pur și simplu decojiți-le și bucurați-vă!

Portocalele roșii sunt foarte hrănitoare și conțin mai multe vitamine și minerale importante, inclusiv fibre, vitamina C și antioxidanți. De asemenea, acestea pot fi legate de multe beneficii pentru sănătate, inclusiv pierderea în greutate, îmbunătățirea sănătății intestinelor și o mai bună funcție imunitară.

În plus, acest fruct citric este pur și simplu delicios. Vă puteți bucura de aroma sa unică într-o varietate de rețete.

Stefan Predescu

Stefan Predescu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

%d blogeri au apreciat: