farmec.ro - Livrăm frumusețe!
Actualitate

Mierea, „elixirul vindecător”. Cum a ajuns la statutul de superaliment

Este o sursă de energie naturală și are proprietăți care ajută sănătatea, însă pentru mulți, mierea era doar ceva de împrăștiat pe pâine prăjită.

Apoi, studiile au găsit-o mai eficientă decât alte remedii pentru tuse,  iar Public Health England a început să recomande încercarea ei înainte de a căuta o întâlnire cu medicul de familie.

Acum, nectarul de aur are statutul de superaliment și este din ce în ce mai mult pe radarul nostru ca un tratament cu beneficii suplimentare, de la vindecarea rănilor până la tratarea acneei.

farmec.ro - Livrăm frumusețe!

A fost primul îndulcitor folosit de oameni. În medicina tradițională ayurvedică indiană este folosită ca remediu digestiv, iar egiptenii antici au aplicat-o ca unguent pentru ulcerele pielii. Astăzi, vânzările la nivel mondial valorează 7,58 miliarde de lire sterline, iar mierea apare în toate, de la cosmetice la produse farmaceutice.

Beneficii nutriționale

„Mierea este un amestec de 80% zaharuri naturale (glucoză și fructoză), apă de 18% și minerale, vitamine, polen și proteine ​​de 2%”, explică nutriționistul Christine Bailey, pentru hfmsubs.co.uk

libris.ro

Este o excelentă alternativă naturală la zahărul rafinat. Fructoza și glucoza sunt carbohidrați simpli, ceea ce face ca mierea să devină un stimulent natural al energiei.

Deoarece conține o proporție mai mare de fructoză decât zahărul rafinat, mierea este ușor mai mică la indicele glicemic, ceea ce înseamnă că face ca nivelul zahărului din sânge să crească și să scadă mai lent. Acest lucru o recomandă pentru cei care fac fitness, spune Bailey.

„Glucoza cu eliberare rapidă și fructoza cu eliberare mai lentă pot sprijini antrenamentele. Studiile arată că această combinație poate îmbunătăți performanța în ciclism prelungit, în comparație cu glucozealona”.

Spre deosebire de „caloriile goale” ale zahărului, mierea conține, de asemenea, mulți nutrienți, deși în micro doze.

Bailey precizează: „Mierea are cantități mici de vitamina B, vitamina C și antioxidanți, inclusiv polifenoli. Și conține minerale precum calciu, fier, magneziu și potasiu”.

Dar mierea este clasificată drept „zahăr gratuit” – iar adulții nu ar trebui să consume mai mult de 30g pe zi.

Mierea conține de fapt mai multe calorii decât zahărul – 21 pe linguriță față de 16. Din fericire, este probabil să folosiți mai puțin pentru că este mai dulce.

Ameliorarea infecțiilor tractului respirator superior

Cei mai mulți dintre noi am sorbit o cană cu apă caldă, lămâie și miere pentru a calma o durere în gât. Dar este mai mult decât un remediu popular. O revizuire a British Medical Journal din 2020 a susținut eficacitatea mierii în ameliorarea infecțiilor tractului respirator superior, concluzionând că este „o alternativă la scară largă și ieftină la antibiotice”.

Nu ar trebui să înlocuiască tratamentul medical, dar Clare Thornton-Wood de la British Dietetic Association spune: „În multe privințe, mierea este probabil mai bună decât antibioticele, deoarece sunt bune numai pentru infecțiile bacteriene”.

Răni vindecătoare

Mierea este cunoscută ca vindecător de răni – NHS folosește miere de calitate medicală în pansamente sterile. O analiză din 2020 a constatat că a avut efecte antiinflamatorii, a scăzut durerea și a scurtat timpul de vindecare pentru răni.

„Toată mierea este antibacteriană într-o oarecare măsură, iar manuka este cea mai eficientă”, spune Thornton-Wood. Acest lucru se datorează parțial peroxidului de hidrogen chimic.

„Acesta a fost folosit în mod tradițional ca antiseptic, dar se găsește în miere la niveluri foarte scăzute, deci este blând”, spune Pam Hunter, microbiolog și manager de cercetare la British Beekeepers Association. „Mierea scoate și lichid din răni și oprește lipirea pansamentelor”.

Dacă suferiți după o noapte albă, miere ar putea ajuta, spune Hunter. „Fructoza accelerează oxidarea alcoolului de către ficat”. Acest lucru este susținut de Societatea Regală a Chimiștilor, care recomandă miere pe pâine prăjită în dimineața următoare.

Susținerea digestiei

Unii cred, de asemenea, că mierea ușurează problemele digestive (deși poate exacerba simptomele IBS).

Bailey explică: „Cercetările sugerează că mierea poate ajuta la oprirea refluxului acid și poate ajuta la reducerea diareei”. Un studiu din 2013 a arătat că manuka a ucis bacteriile asociate cu otrăvirea alimentară. Acest lucru se datorează faptului că această miere groasă, întunecată, din Noua Zeelandă, are proprietăți antibacteriene puternice, datorită unei substanțe numite metilglioxal (MGO). Cu cât numărul MGO este mai mare, cu atât efectul este mai puternic.

Se crede, de asemenea, că este un prebiotic – alimentează bacterii „bune” în intestin.

„Conține compuși precum fructo-oligozaharide care pot spori creșterea microbilor de ajutor”, spune James Annabell, cofondator al Egmont Honey.

Există o gamă largă de miere, fiecare cu o culoare, consistență, aromă (care reflectă florile pe care le vizitează albinele) și ingrediente active.

De regulă, citiți eticheta pentru a cunoaște sursa și pentru a evita amestecurile care nu sunt pure.

„Mierea care poate fi urmărită de la stup la casă garantează deseori calitate”, sfătuiește cofondatorul Egmont Honey, James Annabell. „Alegeți o miere durabilă, care să protejeze mediul înconjurător, albinele și oamenii care lucrează”.

„Raw” înseamnă, de obicei, miere care nu a fost tratată la temperaturi ridicate sau foarte filtrată. Mulți oameni contestă mierea manuka. „Mierile tradiționale sunt de obicei pasteurizate și filtrate, dar manuka este supusă unei prelucrări reduse”, adaugă Annabell.

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *