Dr. Valentin Boldea. Ține colesterolul sub control. Ce să mănânci cu încredere

Dr. Valentin Boldea. Ține colesterolul sub control. Ce să mănânci cu încredere

Medicul Valentin Boldea ne învață ce trebuie să mâncăm ca să ținem colesterolul sub control.

decathlon.ro

Ovaz. O modalitate usoara de a incepe procesul de scadere a colesterolului este de a alege fulgii de ovaz sau cerealele pe baza de ovaz la micul dejun. Acestea ofera organismului 1 – 2 grame de fibre solubile. Adauga o banana sau cateva capsuni pentru inca o jumatate de gram de fibre solubile.

Fasole. Numita si „carnea saracului“, fasolea este cea mai valoroasa sursa de proteine vegetale, contine calciu, fier si fibre solubile care scad colesterolul din sange. Cum organismul digera fasolea intr-un timp mai indelungat, te ajuta sa te simti plin mai mult timp dupa o masa. Astfel, fasolea este un aliment util pentru oamenii care incearca sa piarda in greutate.

Nuci. Consumul de migdale, nuci, alune si alte fructe cu coaja lemnoasa este bun pentru inima, arata numeroase studii. Mananca 56 de grame de nuci si poti reduce LDL-colesterolul cu aproapre 5%. In plus, nucile au nutrienti suplimentari care protejeaza suplimentar inima.

Peste gras. Consumul de peste de 2-3 ori pe saptamana poate scadea LDL-colesterolul prin stimularea grasimilor saturate si prin livrarea grasimilor omega-3. Acizii grasi esentiali omega-3 reduc trigliceridele din sange si protejeaza inima.

sensiblu.com/

Soia. Produsele pe baza de soia contin estrogeni vegetali si bioflavonoide care protejeaza impotriva bolilor de inima si reduc colesterolul din sange.

Legume verzi. Toate verdeturile si cruditatile de pe piata – spanac, salata verde, stevie, loboda, urzici -reduc colesterolul din sange.

Usturoi si ceapa verde. Au proprietati antifungice, antibacteriene si antivirale, scad colesterolul si presiunea sangvina, au efect antioxidant si cresc imunitatea.

Cirese. Sunt diuretice, laxative si contin pectine, fibre solubile care scad colesterolul din sange si amelioreaza constipatia.

Praz. Are un continut bogat de fibre, atat solubile (pectine) cat si insolubile (celuloza). Fibrele solubile dau o consistenta gelatinoasa preparatelor cu praz si reduc absorbtia intestinala de zahar si colesterol.

Sfecla rosie. Fitonutrientii din compozitia sfeclei rosii fixeaza colesterolul din tubul digestiv scazand absorbtia si ducand implicit la micsorarea riscului de boli cardiovasculare.

avon.ro

Struguri. Au fost considerati dintotdeauna un aliment cu multiple proprietati terapeutice: combat calculii renali si biliari, reduc nivelul colesterolului si al acidului uric in sange, sunt detoxifianti si regeneratori, elimina oboseala cronica, stresul si proasta dispozitie.

Anghinare. Stimuleaza functiile hepatice, scade nivelul in sange al colesterolului si trigliceridelor si limiteaza stocarea grasimilor in ficat.

Ecaterina Dinescu

Ecaterina Dinescu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

%d blogeri au apreciat: