Dr. Ala Abushehab. Șapte sfaturi care vă vor ajuta să reduceți și să evitați efectele psihologice ale izolării

Dr. Ala Abushehab. Șapte sfaturi care vă vor ajuta să reduceți și să evitați efectele psihologice ale izolării

Odată cu trecerea zilelor și săptămânilor, au început sa apară temeri legate de posibilele consecințe ale izolării asupra psihicului și nervilor oamenilor, în special acelor cu precedente de fobie interioară sau care suferă de anxietate .

decathlon.ro

Aceste șapte linii directoare vă vor ajuta să reduceți și să evitați efectele psihologice ale izolării sociale.

1) Stabiliți un program zilnic pentru muncă și viață

Absența unui program zilnic impus, ar putea duce la perturbarea ritmului normal de viață, Trezirile târzii, lipsa de respect pentru orele de masa, absenta somnului de noapte și statul excesiv pe telefon si la televizor sunt factori care afectează corpul uman și, astfel, starea psihologică.

Dezvoltați un program similar cu zilele anterioare izolării și respectați acest program cât mai mult posibil. Poate reduce povara unei zile întregi acasă, în special pentru persoanele care lucrează la distanță și au copii de îngrijit cu școlile închise.

sensiblu.com/

2) În căutarea luminii..

Se știe că lipsa de expunere la lumina soarelui afectează starea de spirit a oamenilor, așa cum se întâmplă și pentru persoanele din anumite zone reci.

Odată cu întoarcerea zilelor de primăvară și însorite, este recomandat să deschidem ferestrele și să lăsăm lumina să intre în casă, iar acest lucru ajută la reînnoirea energiei. Și dacă nu există soare și nu există grădină acasă, doar privirea la fereastră timp de o jumătate de oră pe zi schimbă starea de spirit.

3) Făcând mișcare..

avon.ro

Un alt factor care ajută la ameliorarea depresiei este activitatea fizică. Desigur, procesul nu este ușor acasă, dar nimeni nu va împiedica sa desfășurați împreuna cu copii si cu restul familie activități fizice ușoare si placate, care stimulează circulația sângelui.

Mișcarea musculară produce substanțe care influențează pozitiv creierul și interacțiunile psihologice cu ceilalți.

4) Mâncarea de calitate și echilibrată

Mâncarea contribuie într-un mod eficient la funcționarea creierului, precum și la echilibrul emoțional al ființei umane, astfel încât unele dintre vitaminele prezente în alimentație pot face persoana fericită și liniștită.

Cel mai important este să diversificați alimentația și să vă bazați pe o alimentație sănătoasă, fără grăsimi, zaharuri și hipercalorica, pentru a evita creșterea in greutatea, și ulterioarele probleme de sănătate care deriva din aceasta.

Este necesară prudență în ceea ce privește alcoolul excesiv și fumatul, care pot duce la furie crescută și lipsa controlului emoțional.

5) Acceptă realitatea și coexistă cu ea

Frica, furia, anxietatea, plictiseala, tristețea, remușcarea … sunt un grup de senzații care se numesc senzații negative, pentru că sunt greu de suportat sau sunt dureroase, iar acesta este un sentiment natural într-o perioadă de tulburări globale și lipsă de cunoștințe despre ceea ce se va întâmpla în viitor.

Reacțiile psihologice ale corpului uman sunt un derivate natural al cărui rol este să avertizeze individul și să-l învețe cum să se protejeze de gândurile negative.

6) Perioada de râs, divertisment și joacă

Printre lucrurile care pot fi incluse în programul zilnic și în ‘’foaia de parcurs’’, se numără perioadele de odihnă, divertismentul și nimic de făcut. Chiar și într-o perioadă de epidemie și risc, ar trebui să iți faci loc in programul tău zilnic pentru divertisment si umor.

7) Nu te gândi la viitor și fii optimist

Unul dintre alfabetele psihologiei pozitive pe care specialiștii le folosesc pentru a împiedica pacienții cu crize nervoase să revină la stările lor anterioare este tehnica de a trai in prezent.

Una dintre minunile minții umane este capacitatea sa extraordinară de a călători în timp și de a efectua simultan activități complexe . Acest lucru este util în anumite situații, dar atunci când o persoană nu este în măsură să se miște in afara spațiului casei și face planuri referitoare la viitor , își va obosi mintea în zadar. La Ce va folosește gândul ca trebuie sa va reparați încurând mașina daca momentan la service este închis?

Așadar profita de timpul prezent si fii fericit, datorita faptului ca ești sănătos, si poți sa te bucuri alături de cei dragi.

Dr. Ala Abushehab, medic rezident psihiatru

Spitalul de Psihiatrie „Elisabeta Doamna” din Galați

Stefan Predescu

Stefan Predescu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

%d blogeri au apreciat: