Nutriția, mișcarea și antrenamentul minții te ajută să ai un ten luminos

Nutriția, mișcarea și antrenamentul minții te ajută să ai un ten luminos

Când vine vorba despre sănătate și frumusețe, Dr. Laura Ene, medic primar în Diabet, Nutriție și Boli Metabolice. spune că este adepta adepta unei abordări complexe. Nu crede exclusiv în puterea nutriției adecvate, ci susține cu tărie că mișcarea, echilibrul emoțional și antrenamentul minții au o importanță decisivă pentru fericirea noastră.

„Pentru o stare de mulțumire plenară, nu este suficient să bifăm doar condiția siluetei impecabile. Poate mai mult decât cântarul, în viața de zi cu zi ne iese în cale oglinda, iar desele întâlniri cu reflexia chipurilor noastre ne influențează starea de spirit. De aceea, am împachetat frumos câteva trucuri pentru un ten sănătos și strălucitor, pe care ți le ofer cu drag înaintea sărbătorilor de iarnă”, scrie Dr. Laura Ene pe blogul său totuldespreslabit.ro. În continuare, redăm sfaturile medicului.

Lecția de bază: cele 3 principii esențiale de lifestyle

farmec.ro - Livrăm frumusețe!

1. Hidratarea corectă

Despre manifestările sezonului rece nu aflăm numai din buletinele meteo, ci putem citi câte ceva și pe chipurile noastre. Frigul, ceața și vântul fac casă bună cu tenul uscat și sensibil, favorizând aspectul mai pronunțat al liniilor fine și apariția ridurilor. Dacă ții o dietă de slăbire, odată cu dispariția kilogramelor în plus e posibil să dispară și fermitatea de altădată a tenului, mai ales dacă ai pierdut mult în greutate. Primul remediu-cheie este apa, cu varianta ceaiurilor de plante, adecvată aceastei perioade.

Păstrează mereu lângă tine o sticlă de apă de 0,5 litri și bea constant din ea, chiar și atunci când nu îți este sete. Ar fi minunat ca până la sfârșitul zilei să fi făcut deja refill de 4 ori. Apa va deveni mai îmbietoare dacă o îmbogățești cu aroma câtorva felii de portocală sau lămâie.

Hidratarea este sinonimă cu eliminarea toxinelor din organism, inclusiv a celor responsabile pentru aspectul de ten încărcat, ajută la creșterea rezistenței și a prospețimii, iar toate acestea se reflectă pe ten.

farmec.ro - Livrăm frumusețe!

2. Protecția solară

Razele ultraviolete nu intră în hibernare iarna, așa cum poate te-ai aștepta, pentru simplul motiv că tu simți mai puțin intensitatea căldurii degajate de soare sau pentru că zilele noroase sunt mai dese decât cele însorite. Razele UVB cauzează arsurile solare, iar razele UVA sunt principala cauză a apariției ridurilor și a cancerului de piele. Mai mult decât atât, ele pot pătrunde și prin ferestrele care nu au un strat protector special, deci nu suntem feriți de ele nici în casă sau la birou.

Folosește o cremă cu factor de protecție (SPF) ridicat, aplicând zilnic o cantitate generoasă cu 20 de minute înainte de a ieși din casă. Dacă găsești și un fond de ten sau o crema coloranta cu SPF 30 sau 50, pielea ta îți va mulțumi.

3. Mișcarea

Activitatea fizică accelerează oxigenarea țesuturilor, iar oxigenul este ingredientul-minune după care tânjește tenul tău pentru a-și menține suplețea și strălucirea. Endorfinele eliberate în timp ce faci sport îți dau o stare de bine; în concluzie, zâmbești mai mult, iar zâmbetul în sine este un răsfăț pentru ten.

Îndemnul la mișcare nu este echivalent cu obligația de a-ți face urgent abonament la sală, ci reprezintă mai degrabă o provocare pentru a-ți pune mintea la contribuție. Poți face aerobic dimineața la trezire, poți face yoga acasă pe saltea, poți merge 5000 de pași zilnic, poți urca și coborî mereu scările. Există nenumărate soluții, câtă vreme conștientizezi că orice tip de mișcare contribuie la frumsețea pielii.

Lecţia de nutriție: vitaminele și mineralele la care poftește tenul tău

Sunt sigură că te-ai înarmat deja cu diverse creme nutritive și hidratante cu proprietăți antirid, dar îți poți ajuta tenul și din interior, prin dietă, pentru un rezultat complex și de durată.

Antioxidanții sunt acei nutrienți care și-au câștigat un renume important în lupta împotriva îmbătrânirii. Previn și reduc efectele nocive ale radicalilor liberi, care pot afecta sistemul imunitar și pot provoca o grupă largă de boli și afecțiuni. Vitaminele A, C și E, carotenoidele, zincul și seleniul se numără printre cele mai prețioase substanțe antioxidante.

Ca să îți fie cât mai ușor să integrezi sursele de betacaroten în dietă, gândește-te mereu la două culori: verde și portocaliu. Alege legumele care au frunze de culoare verde închis (spanac, broccoli) și fructele și legumele portocalii (dovleac, mango, morcovi, cartofi dulci).

Tot acum este momentul să te împrietenești și cu fructele și legumele de culoare roșie (roșii, pepene roșu, papaya, căpșuni, varză roșie), pentru că ele conțin licopen, o altă armă de care are nevoie organismul pentru a li se opune radicalilor liberi.

Pe lângă alte roluri în buna funcționare a organismului, zincul și-a dovedit eficacitatea în vindecarea leziunilor, ceea ce îl recomandă pentru proprietățile antirid. Fructele de mare, cerealele integrale, pastele integrale, orezul integral și carnea roșie sunt surse de zinc mereu la îndemână.

Seleniul previne lezarea si distrugerea celulelor, iar calitățile lui protectoare îi sunt de mare folos tenului. Din nou, cerealele și fructele de mare se regăsesc pe lista alimentelor recomandate, la care se adaugă fasolea boabe, germenii de grâu și usturoiul.

Fără vitamina C nu ar fi posibilă dezvoltarea şi regenerarea țesuturilor, având o contribuție notabilă și în vindecarea rănilor și cicatrizarea plăgilor. Sursele sunt care de care mai bogate și mai delicioase: urzici, broccoli, kale, varza de Bruxelles, pătrunjelul, ardeii (inclusiv cei iuţi), roşiile, citricele şi fructele de pădure.

Complexul de Vitamine B participă din plin la procesele metabolice ale organismului și este recomandat pe bună dreptate pentru menținerea sănătății pielii și a părului. Așadar, ai acces liber la carnea slabă, ciuperci, semințe și oleaginoase.

Grăsimile de calitate nu trebuie să îți lipsească din dietă, ele fiind cele care refac echilibrul lipidic al pielii, asigurându-i tonicitatea. Include în dieta ta peștele oceanic, avocado și ulei de măsline în cantități potrivite.

 

Ecaterina Dinescu

Ecaterina Dinescu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

%d blogeri au apreciat: