Front

Un factor genetic poate influența dependența de alcool

Dependența de alcool

În ultimii ani, a crescut numărul persoanelor care ajung în cabinetele de psihiatrie din cauza consumului de alcool. Potrivit medicilor psihiatri, cam o treime dintre pacienții de sex feminin au probleme legate de consumul de alcool, pentru sexul masculin această proporție ajungând la jumătate și uneori peste.

Problema cea mai mare este legată de faptul că pacienții ajung în serviciul de psihiatrie odată cu dezvoltarea complicațiilor legate de consumul abuziv de alcool. Există 5 tipuri de patologii legate de consumul de alcool descrise în DSM V: abuzul de alcool, intoxicația acută cu alcool, sevrajul etanolic, alte tulburări induse de consumul de alcool și tulburări nespecifice legate de consumul de alcool. Una din 20 de morți, la nivel global, este cauzată de consumul de alcool, 3 milioane de oameni căzând victime, în fiecare an, din cauza acestui viciu, conform concluziei unui studiu al Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii.

O echipă internaţională de oameni de ştiinţă au identificat, recent, un factor genetic ce poate influenţa dependenţa oamenilor de alcool. Astfel, potrivit unui studiu publicat în jurnalul Molecular Psychiatry, un grup de cercetători chinezi de la Universitatea din Fudan a studiat împreună cu oameni de ştiinţă din Suedia nivelul de metilare pe probe de ţesut cerebral uman.

Ei au constatat că unele modificări ale expresiei genice pot conduce la un consum necorespunzător de alcool şi la dependenţă. În urma analizelor ADN ale eşantioanelor, cercetătorii au identificat o regiune metilată diferit, numită DMR-DLGAP2, asociată cu dependenţa de alcool.

Pacienţii dependenţi de alcool prezentau niveluri reduse de metilare în DLGAP2. Rezultatele sugerează că DLGAP2 poate fi o interfaţă pentru factori genetici şi epigenetici ce controlează consumul de alcool şi dependenţa.

libris.ro

Tulburarea asociată consumului de alcool (Alcohol Use Disorder – AUD) este o boală cronică recurentă, cu simptome primare constând în consum compulsiv de băuturi alcoolice şi dependenţă, se arată în studiu.

Cercetările ulterioare îşi propun dezvăluirea mecanismului dependenţei de alcool şi ar putea ajuta la îmbunătăţirea diagnosticării şi a tratamentului administrat, a notat unul dintre semnatarii studiului, Liu Yun, de la Universitatea din Fudan.

Gena DLGAP2, prezentă îndeosebi la nivelul sistemului nervos este, de asemenea, legată de autism şi boala Alzheimer, se arată în studiu.