Descarcă GRATIS aplicația La Psihiatru pentru Android!

Cum să beți mai multă apă zilnic

Cum să beți mai multă apă zilnic

Vă simțiți obosit, aveți dureri de cap sau dificultăți de concentrare? Aflați cum să beți mai multă apă.

Apa este vitală pentru consumul uman și este responsabilă pentru o serie de funcții esențiale din organism. Corpul uman este format din peste 55% apă, iar lichidul joacă un rol-cheie în digestie, absorbția și transportul nutrienților, construirea și menținerea structurii celulelor, eliminarea deșeurilor și a toxinelor, reglarea temperaturii și lubrifierea articulațiilor.

Din nefericire, studiile arată că o mare parte dintre adulți sunt deshidratați, iar acest lucru poate fi atribuit unui număr de factori, în special consumului excesiv de băuturi cu cofeină, sarcinilor de lucru mai mari și nivelului de stres. Așadar, cum putem bea mai multă apă?

Specialiștii consultați de livescience.com, există câteva tactici simple pentru a crește aportul de apă în timpul zilei. Cele mai eficiente tactici vor depinde de fiecare individ în parte, iar ceea ce funcționează cel mai bine pentru o persoană poate fi total inutil pentru alta. Asigurați-vă că încercați diverse tactici și vedeți ce funcționează cel mai bine pentru dumneavoastră.

Modalități de a bea mai multă apă

Potrivit unui articol din 2021 din StatPearls, aproximativ 75% dintre adulții din Statele Unite sunt deshidratați cronic. Deși această cifră nu este încă susținută de literatura medicală, ceea ce știm este că deshidratarea este incredibil de comună. Ținând cont de acest lucru, a învăța cum să te hidratezi este de cea mai mare importanță, dar cum te asiguri că primești suficientă apă?

Cel mai simplu mod de a începe să beți mai multă apă este pur și simplu să vă stabiliți un obiectiv sau o cantitate țintă de apă pe care doriți să o beți în fiecare zi. Stabilirea unui obiectiv, în sine, este o tactică incredibil de puternică de schimbare a comportamentului, așa cum este ilustrat într-o lucrare din 2017 din Journal of Consulting and Clinical Psychology. Academiile Naționale de Științe, Inginerie și Medicină din SUA recomandă consumul a 15,5 căni de apă pe zi pentru bărbați și 11,5 căni pe zi pentru femei. Simpla stabilire a acestui obiectiv poate fi o modalitate extrem de eficientă de a vă crește consumul de apă.

Dar cum să măsurați cel mai bine câtă apă beți?

 Cel mai simplu este să vă procurați o sticlă de apă de o anumită mărime și veți ști câte sticle de apă trebuie să beți în fiecare zi pentru a atinge ținta. Există două tactici pe care le poți folosi aici, în funcție de care funcționează cel mai bine pentru tine. Poți folosi o sticlă de de un litru, astfel încât să știi că trebuie să bei două pe zi pentru a-ți atinge ținta.

Pentru alte persoane, o cantitate mare de apă ca aceasta poate părea copleșitoare și adoptă o abordare opusă. În schimb, unora le place o sticlă de un litru și jumătate, și țin evidența de câte ori au băut o sticlă plină. Împărțirea obiectivelor mai mari în bucăți mai mici, de mărimea unei mușcături, poate funcționa foarte bine.

Cum să îmbunătățiți gustul apei

Unii oameni consideră că gustul apei este puțin cam fad, mai ales atunci când încearcă să bea mai multă apă pe zi. O modalitate excelentă de a ocoli acest lucru este pur și simplu să o faceți mai gustoasă! Fie folosiți niște dovleac fără zahăr pentru a-i da un pic de aromă, fie adăugați niște fructe tăiate, cum ar fi o lămâie sau o portocală, pentru o băutură răcoritoare. Dacă vă este greu să vă amintiți, o modalitate ușoară de a vă aminti acest lucru este să începeți să purtați un bandaj, o bijuterie nouă sau o bandă în jurul încheieturii mâinii pentru a vă ajuta să vă amintiți și, de fiecare dată când o veți vedea, vă veți aminti să beți mai multă apă.

În cele din urmă, poți pur și simplu să te forțezi să-ți amintești.  Luați o cană sau un pahar de 250 ml, setați o alarmă pentru fiecare oră (sau mai frecvent) în timpul zilei și, de fiecare dată când alarma se declanșează, umpleți paharul și beți. 250 ml nu este o cantitate uriașă de băut și poate fi ușor de băut în câteva secunde.

Sfaturi pentru a intra în obiceiul de a bea apă

A face din consumul de apă un obicei poate fi puțin mai problematic decât simpla setare a unor memento-uri și este nevoie de un efort mai concertat pentru a face acest lucru. Setarea de alarme este foarte bună, dar obiceiurile ar trebui să fie acțiuni subconștiente, nu memento-uri forțate. La început, decizia dumneavoastră de a bea mai multă apă va fi în mare măsură un efort concertat, fie că folosiți memento-uri, fie că vă gândiți în mod regulat la acest lucru. Cu timpul, va deveni mai puțin un efort și mai mult un obicei sau o rutină. Puteți alege chiar evenimente programate, cum ar fi mesele, emisiunile TV sau întâlnirile, pentru a bea apă înainte și după, iar apariția regulată a unor astfel de evenimente va înrădăcina mai ușor obiceiul.

Este important să țineți o evidență a modului în care vă atingeți obiectivul

Ca în cazul oricărui comportament nou, este important să țineți o evidență a modului în care vă atingeți obiectivul. Fie că este pe o aplicație de pe telefon, o notă mentală, o notă fizică sau o altă metodă, ținerea unei evidențe a cantității de apă pe care o bei în timpul zilei poate fi un motiv puternic pentru a-ți atinge obiectivul. În zilele în care vă descurcați foarte bine (sau mai puțin bine) poate fi util să vă gândiți la evenimentele zilei și la ceea ce s-a întâmplat care v-a ajutat să vă atingeți obiectivul sau ce v-a împiedicat să vă apropiați.

În cele din urmă, o modalitate ușoară de a bea mai multă apă este de a avea multă apă la dispoziție, la îndemână și la vedere. Dacă nu o vedeți, probabil că nu vă gândiți la ea.

Cum să știți dacă beți suficientă apă

Cel mai sigur mod de a ști dacă bei suficientă apă este să îți verifici urina: aceasta ar trebui să fie galben deschis sau limpede, potrivit Clinicii Mayo. Alte modalități de a verifica implică să fii conștient de cele mai comune semne de deshidratare, așa cum sunt prezentate într-o lucrare din 2019 în International Journal fo Environmental Research and Public Health: sete frecventă, senzație de amețeală și dificultăți de concentrare, printre altele.

A bea prea multă apă este rareori o problemă pentru adulții sănătoși, în timp ce deshidratarea este mult mai frecventă. Dacă aveți vreun dubiu, probabil că nu este niciun rău în a bea puțină apă. Indiferent de tactica pe care o folosești pentru a-ți crește consumul, asigură-te că îți iei o sticlă de apă potrivită pentru tine.

Natalia Brahaș

Natalia Brahaș

One thought on “Cum să beți mai multă apă zilnic

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

%d blogeri au apreciat: