Descarcă GRATIS aplicația La Psihiatru pentru Android!

Beneficiile dansului. Sfaturile unor profesioniști

Beneficiile dansului. Sfaturile unor profesioniști

Dacă reușești să găsești o cale de a trece peste acea stânjeneală inițială, experții spun că dansul poate fi benefic pentru bunăstarea ta fizică și mentală. Valul de bucurie, puterea și libertatea dansului depășesc cu mult provocarea.

Cu ultimul val de Covid-19 care face ravagii, acum poate fi momentul ideal pentru a prinde gustul dansului de acasă. De ce să nu începeți prin a dansa în intimitatea sufrageriei dvs. și să continuați de acolo?

Pentru mulți oameni, noul an începe cu obiective ambițioase pentru o viață mai bună, pentru ca apoi aceste planuri să se stingă la jumătatea lunii martie. Cu toate acestea, aducerea mai mult dans în viața dumneavoastră ar putea fi o modalitate de a crește sănătatea mentală și fizică care chiar se menține, a declarat Ricardo Souza, dansator profesionist brazilian stabilit la New York. Având în vedere că Covid-19 face ca adunarea în studioul de dans să fie riscantă, mulți profesori oferă opțiuni online, a spus el.

„Atunci când majoritatea oamenilor își stabilesc obiective de Anul Nou, fac planuri pentru lucruri pe care chiar nu vor să le facă, cum ar fi să slăbească sau să facă mai mult sport”, a declarat Souza. Dansul este ceva care este distractiv și, din acest motiv, ești mult mai înclinat să te ții de el! Este, de asemenea, ceva ce poți lua în ritmul tău și poți avea obiective realiste în jurul lui, astfel încât să continue să fie ceva plăcut.”

Beneficiile distracției sunt susținute de știință. Cercetările arată că este mai probabil să vă continuați antrenamentele dacă vă place să le faceți, potrivit lui Katy Milkman, specialist în știință comportamentală și profesor la Wharton School of the University of Pennsylvania.

Fie că vă atrage un tango, jazz sau jazzercise, hip-hop sau step pe Broadway: Profesioniștii din domeniul dansului spun că există modalități pentru ca oamenii să aducă mai mult dans în viața lor pentru a găsi o mai bună condiție fizică, bucurie și conexiune socială.

Mișcă-te și fă cardio

Dacă doriți să vă intensificați antrenamentele, cum puteți face mai bine decât să vă mișcați pe muzica preferată?

„Cred că dansul este o formă fantastică de exerciții cardiovasculare, ceea ce reprezintă o parte foarte importantă a unui program de fitness bine pus la punct”, a declarat Dana Santas, colaborator CNN pentru fitness și antrenor minte-corp pentru sportivi profesioniști.

Exercițiul cardiovascular este orice lucru care susține un ritm cardiac ridicat, lucrează sistemul respirator și utilizează grupuri musculare mari, a adăugat ea.

„Dansul în ritm alert, care îți folosește picioarele – și cam tot corpul – se califică cu siguranță”, a spus Santas. Acest exercițiu cardiovascular vă poate ajuta să atingeți o multitudine de obiective pentru noul an.

„Arde calorii, vă ajută inima și plămânii să lucreze mai eficient, stimulează producția de hormoni de bine și de endorfine care stimulează starea de spirit și crește rezistența în timp, astfel încât să vă simțiți mai energic și mai puțin obosit pe parcursul zilei”, a spus Santas.

Pentru cei care vizează mai multă energie, cardio a fost, de asemenea, legat de creșterea calității somnului, potrivit unui studiu din Journal of Physiotherapy.

Fii mai fericit

Această mișcare vă poate ridica starea de spirit în timpul unei perioade stresante și haotice pentru mulți oameni. O cercetare publicată în revista Front Psychiatry a constatat că exercițiile fizice și activitatea reduc anxietatea.

„Ori de câte ori îți miști corpul fizic într-un mod vesel, acest lucru aduce beneficii tuturor aspectelor sănătății și bunăstării tale”, a spus Souza. „Este, de asemenea, o modalitate foarte bună de a ieși din această rutină Covid în care au intrat atât de mulți oameni, de a încerca ceva nou și de a cunoaște oameni noi.”

Prestanța, coordonarea și grația necesare pentru a executa multe dintre formele de dans pot schimba încrederea pe care oamenii o au în ei înșiși, a adăugat el.

Cel mai clar beneficiu mental al dansului este implicarea socială și priza emoțională pe care o oferă „într-un mod care nu pune presiune pe nevoia de a comunica verbal”, a declarat Lucie Clements, un psiholog din Marea Britanie care lucrează cu dansatori profesioniști.

Găsiți stilul de dans potrivit

Dansul poate suna atrăgător, dar dacă imaginile cu balerine perfecte în pantofi de vârf strălucitori și satinați fac ca ideea să pară inaccesibilă, nu vă temeți, au spus experții.

Există o mulțime de modalități de a vă inspira – și de a depăși timiditatea care vă poate ține pe loc. „În primul rând, fii deschis la minte pentru a încerca să înveți cât mai multe dansuri”, a spus Souza.

Participarea la un curs unic probabil că nu vă va oferi rezultatele sau fericirea pe care le căutați, a spus Clements. Ar putea fi de ajutor să încercați diferite stiluri sau diferite tipuri de instructori pentru a vedea ce funcționează cel mai bine pentru dumneavoastră.

Dacă vă este puțin jenă la gândul că nu știți ce faceți, o clasă mai structurată cu un instructor cu o istorie în domeniul formării pedagogice vă poate oferi experiența pe care o căutați, a spus Clements. Oricât de greu ar fi, Souza vă sfătuiește să nu vă faceți prea multe griji că veți face greșeli.

Eliberați-vă de așteptări

„În al doilea rând, distrează-te cu greșelile tale. Nimeni nu se uită la tine sau nu-i pasă de greșelile tale”, a spus Souza.

„Există o parte din tine care vrea să se miște, să fie zgomotoasă, și prostuță, și expresivă. Dați-i drumul!”, a adăugat el. „Dacă tot nu te simți confortabil, poți oricând să numești acest „personaj”. Eu am un nume pentru sinele meu sexy și pasional. Îl numesc ‘The Latin Lover’.

„De fiecare dată când încep să mă simt inconfortabil cu o mișcare sau o coregrafie sexy, îl chem pe ‘The Latin Lover’ să danseze. Funcționează!”

S-ar putea să fie mai ușor de spus decât de făcut pentru unele persoane. Poți să o iei încet cu acele cursuri online, a sugerat Souza. „Apoi, îți construiești încrederea pentru a dansa în persoană când lucrurile se îmbunătățesc”, a spus el.

Arătați că aveți mișcări

Al treilea pas pentru a crea o rezoluție de dans este de a lua în considerare găsirea unei modalități de a lucra pentru o performanță, potrivit lui Souza.

„Unul dintre beneficiile dansului este modul în care te poate antrena să fii în lumina reflectoarelor, iar aceasta este o lecție valoroasă care poate fi aplicată în multe domenii ale vieții”, a spus Souza. „Nu uitați, este vorba despre exprimare și distracție. Mergeți fără așteptări. Amintiți-vă că mișcarea este naturală și pur și simplu distrați-vă.”

Stefan Predescu

Stefan Predescu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

%d blogeri au apreciat: