De ce trebuie să mâncați cât mai multe alimente bogate în fibre

De ce trebuie să mâncați cât mai multe alimente bogate în fibre

Pentru a reduce riscul de a face diverticulită, ar trebui să încercați să adăugați alimente bogate în fibre la fiecare masă. Jumătate din farfurie trebuie să fie cu astfel de alimente.

farmec.ro - Livrăm frumusețe!

Cu toate acestea, aveți grijă să nu mâncați multe fibre deodată. Excesul poate provoca gaze, balonări, diaree și crampe abdominale, pe măsură ce bacteriile intestinale încearcă să proceseze toate fibrele noi.

Aceste probleme dispar după un timp, deoarece sistemul digestiv se obișnuiește cu niveluri mai ridicate de fibre, dar le puteți evita adăugând treptat fibre suplimentare în dieta dumneavoastră. De exemplu, încercați să adăugați doar o porție de alimente bogate în fibre în dieta zilnică timp de o săptămână, apoi vedeți cum reacționează corpul dumneavoastră. Apoi, încă o săptămână dacă este nevoie. Dacă totul este în regulă, adăugați o altă porție zilnică timp de o săptămână. Continuați acest model până când ajungeți la cota zilnică de fibre, potrivit specialiștilor de la health.harvard.edu

De asemenea, asigurați-vă că beți multe lichide în fiecare. Apa pe care o bei poate ajuta fibrele să treacă prin sistemul digestiv și să evite stresul stomacului.

Alimente bogate în fibre. Iată câteva sfaturi suplimentare care vă pot ajuta să faceți tranziția către o dietă bogată în fibre

  • Mănâncă minimum trei porții de legume și două porții de fructe în fiecare zi, cinci zile pe zi recomandate de liniile directoare dietetice ale USDA pentru americani. Cum arată asta? În general, o porție este o singură bucată de fruct sau o jumătate de cană de fructe sau legume crude sau o cană de verdeață cu frunze.
  •   Includeți fructe, legume sau ambele la fiecare masă. De exemplu, includeți fructe la micul dejun și ca gustare și legume la prânz și cină.
  •    Mănâncă leguminoase (semințele plantelor din familia leguminoaselor), cum ar fi fasolea, linte și mazăre, de cel puțin trei ori pe săptămână. Le puteți include fie ca proteină pe bază de plante în feluri de mâncare fără carne, fie ca parte a amidonului în locul boabelor. De exemplu, ai putea avea pește pe un pat de linte, mai degrabă decât orez.
  •  Mizați pe nuci, semințe și fructe pentru gustări. Sau adăugați-le la iaurt, fulgi de ovăz, salate și cartofi prăjiți.
  •   Înlocuiți cerealele rafinate precum orezul alb cu cereale integrale precum orezul brun, orezul sălbatic sau bulgur. Pentru paste, căutați versiuni din quinoa sau leguminoase precum năutul și linte.
  • Verificați etichetele nutriționale privind cantitatea de fibre dietetice. Se urmărește cel puțin 5 grame de fibre pe porție.

Ce este diverticulita

Diverticulii sunt pungute de mucoasa care ies prin orificii de mici dimensiuni din peretele colonului. Prezența mai multor diverticului este denumita diverticuloză – o boală care apare de obicei la vârste medii, după 40 de ani. Dacă diverticulii se inflamează, boala este denumită diverticulită.

Apariția diverticulilor colonici este de cele mai multe ori legată de o dietă redusă în fibre, care cauzează materii fecale reduse cantitativ și foarte tari.

Simptomele diverticulitei

Diverticulita colonică este o afecțiune foarte frecventă a colonului, însă diverticulii nu sunt periculoși. Potrivit specialiștilor, doar 20% dintre pacienți prezintă simptome. Majoritatea ceor cu divertiuloză prezintă următoarele simptome: crampe abdominale, în special în partea stângă a abdomenului inferior, constipație, eliminarea de sânge în scaun, flatulență.

Ecaterina Dinescu

Ecaterina Dinescu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

%d blogeri au apreciat: