Ce este o detoxifiere emoțională și când aveți nevoie de una

Ce este o detoxifiere emoțională și când aveți nevoie de una

Expulzarea sentimentelor toxice este importantă pentru o mai bună sănătate mintală. Iată cum să începi o detoxifiere emoțională dacă te simți stingherit și epuizat.

decathlon.ro

Curăță-ți mintea

Ești vreodată atât de copleșit de gândurile sau responsabilitățile tale încât te simți blocat în nisipuri mișcătoare? Sau, atât de scăpat de sub control din punct de vedere emoțional încât ești ușor de declanșat și reacționezi adesea exagerat la situații care, în mod normal, nu ți s-ar părea stresante? Poate, vă simțiți retras sau vă luptați cu traume din copilărie sau cu respingeri din trecut care vă afectează prezentul și viitorul.

Dacă vă simțiți așa, poate fi timpul pentru o detoxifiere emoțională.

Cei mai mulți dintre noi știm ce este o detoxifiere fizică (gândiți-vă la infama cură de sucuri verzi), dar nu auzim la fel de mult despre cum să ne angajăm într-o detoxifiere emoțională și despre posibilele beneficii ale acesteia.

Iată ce trebuie să știi despre o detoxifiere emoțională și cum epurarea sentimentelor toxice poate duce la o sănătate mentală mai bună.

sensiblu.com/

Ce este o detoxifiere emoțională?

Psihologul clinic Barbara Ford Shabazz, director al programului de psihologie de la Universitatea South din Savannah, Georgia, și fondator al Intentional Activities, descrie o detoxifiere emoțională ca fiind angajarea în comportamente și activități care „elimină emoțiile care interferează direct cu menținerea sănătății mentale optime și sunt legate de sănătatea noastră fizică”.

Sună ușor, nu-i așa? Shabazz avertizează că deconectarea emoțională poate fi mai dificilă decât pare.

„Atunci când facem parte dintr-o cultură care valorizează faptul de a fi ocupat în detrimentul încetinirii pentru a „sta” cu noi înșine, existența pe pilot automat tinde să ne facă să fim epuizați, distrași și deconectați, în principal de noi înșine”, a explicat Shabazz pentru thehealthy.com.

Deși nu există soluții rapide atunci când vine vorba de procesarea, despachetarea sau eliberarea traumei, stresului și epuizării pe care le purtăm cu noi de la o zi la alta, acest lucru este realizabil.

avon.ro

Sfaturi pentru cum să faci o detoxifiere emoțională

Iată 14 sugestii de care să țineți cont atunci când vă pregătiți pentru o detoxifiere emoțională.

Fiți realiști

Shabazz spune că cel mai bun mod de a începe să abordezi cauza stresului tău este să fii sincer cu tine însuți cu privire la ceea ce ar putea provoca disconfortul sau tensiunea ta mentală sau emoțională. Ea spune că „recunoașterea este cel mai bun mod de a începe să abordezi rădăcina și să deschizi calea spre vindecare”.

Inima și mintea sunt conectate la corp

Deși există diferențe între o detoxifiere fizică și una emoțională, o caracteristică inerentă în ambele este consumul de alimente sănătoase și nutritive și mișcarea corpului. Înainte de a începe detoxifierea emoțională, curățați-vă obiceiurile alimentare și puneți-vă sângele în mișcare, sugerează Candice Williams, consilier profesional licențiat și consilier sportiv în cadrul departamentului de atletism al Universității de Stat din Ohio.

Aceste schimbări pot arăta diferit pentru fiecare persoană. Ați putea decide să începeți încet, eliminând sucurile din dieta dumneavoastră sau limitând numărul de ori când mâncați în oraș.

Alții ar putea opta pentru o schimbare mai agresivă, devenind vegani sau angajându-se la un regim viguros de exerciții fizice cinci zile pe săptămână. Oricum ar fi, Williams subliniază legătura dintre corp și minte. Dacă mâncăm bine, tindem să ne simțim mai bine din punct de vedere fizic, iar atunci când ne simțim mai bine din punct de vedere fizic, acest lucru ajută la creșterea clarității mentale.

Detoxifiere emoțională. Fă-ți un plan înainte de a începe planul

Williams recomandă realizarea unui plan de acțiune pentru detoxifierea ta înainte de a începe oficial. Lucrați la planul dvs. în cantități incrementale pe parcursul a câteva zile până la începerea detoxifierii.

Williams recomandă, de asemenea, stabilirea unor obiective realiste și practice care să ia în considerare responsabilitățile și obligațiile tale zilnice care nu sunt negociabile. Acesta ar putea fi, de asemenea, un moment excelent pentru a începe să identificați și să reflectați asupra a ceea ce ar putea să vă provoace stresul sau tensiunea, astfel încât să vă puteți adapta planul în funcție de nevoile dumneavoastră specifice.

Eliberați-vă mintea și restul va urma

Potrivit lui Shabazz, „nimic nu se compară cu o bună descărcare a creierului pentru a-ți dezordona mintea”. Fără editare sau gândire profundă, ea recomandă să scrii tot ce îți vine în minte și spune că acest lucru este esențial pentru a-ți identifica nevoile inconștiente și unele dintre conflictele pe care poate nu le-ai verbalizat niciodată.

După ce te-ai angajat în brain dump, citește-ți gândurile și identifică tiparele. „Fii sincer cu tine însuți cu privire la tiparele consistente pe care le găsești. Iartă-te pe tine însuți. Emoționați-vă. Întrebați ce este, când apare, cine sau ce îl provoacă, de ce este semnificativ, de unde vine și planificați cum veți alege să eliberați ceea ce vă ține blocat”, spune Shabazz.

Fii prezent

Oricât de dificil ar fi pentru unii dintre noi să nu ne lăsăm mintea să se rătăcească la numeroasele sarcini pe care le avem de îndeplinit sau la evenimentul zilei, Williams subliniază importanța de a rămâne prezent și concentrat pe planul tău în timp ce te detoxifici.

Renunțați la social media

Sau, cel puțin, folosiți-o în mod responsabil. După ce v-ați creat planul sau v-ați angajat într-un brain dump, s-ar putea să descoperiți că social media este un declanșator pentru dvs. așa cum este pentru mulți alții. Williams spune că luarea unei pauze de la social media poate fi foarte benefică în timpul unei dezintoxicări emoționale.

Urmărirea constantă a vieților altora și comparațiile inevitabile pe care le facem între noi înșine și viețile pe care le vedem pe social media pot avea un impact semnificativ asupra bunăstării noastre mentale și emoționale în timp. Și dacă, din orice motiv, constați că nu poți scăpa complet de social media pe toată durata curățeniei tale, limitează-ți utilizarea și asigură-te că vizitezi doar site-urile și paginile care îți aduc pace. O alternativă la utilizarea social media ar putea fi să țineți un jurnal

Identificați și limitați viciile

Comportamentul de căutare a confortului face parte din natura umană, în special, în perioadele de stres sau de constrângere. Angajarea excesivă în lucruri precum mâncarea și alcoolul sunt cele mai frecvente vicii, deoarece sunt și cele mai ușor de accesat. Dar angajarea consecventă în aceste comportamente pentru a amorți durerea nu duce la vindecarea pe care o căutați cu adevărat.

Înrăutățind lucrurile, excesul de indulgență poate duce, de asemenea, la probleme grave pe parcurs, cum ar fi supraalimentarea, creșterea excesivă în greutate, alcoolismul și o sănătate precară în general. Deci, înainte de a ajunge la acel pahar de vin după o ceartă cu partenerul sau la o pungă de chipsuri după o zi lungă și stresantă la serviciu, opriți-vă. Recunoașteți nevoia și angajați-vă într-un exercițiu de autoreflecție cu privire la ceea ce declanșează acea dorință.

Cereți ajutor

Identificați persoanele din viața dvs. în care aveți încredere și nu vă sfiiți să apelați la ele atunci când aveți nevoie de ajutorul lor. Același lucru este valabil și pentru a vorbi cu un profesionist în domeniul sănătății mintale. Cu toții am avut nevoie de cineva la un moment dat în viața noastră. Nu este nicio rușine să ceri ajutor.

Iertați-vă pe voi înșivă și pe ceilalți

Mulți dintre noi ținem ranchiună față de noi înșine și față de ceilalți, ceea ce ne poate roade încet-încet bunăstarea mentală și emoțională. Dacă acest lucru vă sună vag familiar, acordați-vă puțină grație. Recunoașteți că toți facem greșeli.

Acest lucru nu înseamnă că nu ar trebui să te tragi pe tine însuți și pe alții la răspundere sau că trebuie să menții relații cu cei care ți-au provocat durere extremă. Iertarea nu este o îngăduință. Iertarea ta și a celorlalți este practica de a recunoaște supărarea, de a procesa aceste emoții și apoi de a ajunge într-un loc în care poți accepta ceea ce s-a întâmplat, de a te împăca cu ea și de a o elibera.

Lăsați-vă pradă „binelui”

La fel ca orice altă dezintoxicare, odată ce ai eliminat impuritățile care te-au împovărat cândva, trebuie să le înlocuiești cu lucrurile bune. Găsiți oamenii și spațiile care vă servesc și vă umplu și bălăciți-vă puțin în ele. Fiți intenționat să vă implicați în activități și să interacționați cu oameni care vă fac fericiți.

Bineînțeles, tot ceea ce vă implicați nu vă va lăsa entuziasmați peste măsură și fiecare interacțiune pe care o aveți cu alte persoane nu vă va lăsa cu inima în ochi. Cu toate acestea, faceți tot posibilul să aveți parte de aceste experiențe pozitive cât mai des posibil. Williams recomandă folosirea unui jurnal de recunoștință pentru a vă menține concentrat și ancorat în mod constant într-un loc de pace și apreciere.

Ce este o detoxifiere post-emoțională?

Odată ce ați finalizat detoxifierea emoțională, să sperăm că vor exista comportamente, gânduri, perspective și atitudini la care nu veți dori să vă întoarceți.

La fel ca în cazul unei diete sau al unei detoxifieri fizice, dacă te întorci să mănânci o jumătate de litru de înghețată la micul dejun, este foarte posibil să te regăsești din nou în aceeași situație. De aceea, este important să aveți și un plan de întreținere la care să lucrați și care să fie realist.

Sfaturi în timpul unei detoxifieri post-emoționale

Iată alte câteva lucruri de care trebuie să țineți cont după detoxifiere.

Repararea reduce repetarea

Asigurați-vă că continuați să faceți eforturi intenționate pentru reparare și vindecare post-detoxifiere. „Ceea ce nu „reparăm” nu dispare pur și simplu. S-ar putea să nu fie la un nivel de conștientizare conștientă, dar întotdeauna găsește o cale de a ieși la suprafață atunci când suntem activați sau declanșați. Nu lăsați ușurința negării să vă împiedice să vă identificați continuu și să vă dezvoltați în mod necesar”, spune Shabazz.

Continuați să cereți ajutor

Potrivit lui Shabazz, „sprijinul este un verb”. Ea recomandă să continuați să căutați conexiuni cu o rețea de încredere de familie, prieteni și profesioniști care vă pot hrăni în mod obiectiv și vă pot ajuta să vă mențineți echilibrul în timp ce lucrați prin emoții atunci când apar lucruri.

Nu vă fie teamă să apăsați restart

Dacă te regăsești din nou la punctul de plecare, așa cum fac mulți dintre noi, nu-ți fie teamă să apeși pe restart. De fapt, ar putea fi o idee bună să îți programezi în program o detoxifiere emoțională săptămânală, lunară sau anuală.

Stefan Predescu

Stefan Predescu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

%d blogeri au apreciat: